More

    Ένας οδηγός για τα μικρά οχήματα, το μέλλον της αστικής κινητικότητας – Bloomberg

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Γιατί τα Μικρά Οχήματα θα κατακτήσουν την πόλη

    Σχεδόν όλα φαίνονται ανόητα, αλλά αν ληφθούν σοβαρά υπόψη, θα μπορούσαν να είναι μια πολύ μεγάλη υπόθεση για τις αστικές μεταφορές.

    Η καταγραφή της δημόσιας αντίδρασης στην εμφάνιση και χρήση των ποδηλάτων και των ηλεκτρικών σκούτερ στις πόλεις των ΗΠΑ μπορεί να γίνει σε στάδια. Το πρώτο στάδιο, για πολλούς, ήταν η ενόχληση. Ποιοι ήταν αυτοί οι μεγάλοι σε ηλικία άντρες και οι γυναίκες με τα ποδήλατα και τα εφηβικά σκούτερ που γκαζώνουν στους δρόμους και τα πεζοδρόμια, απειλούν τους πεζούς και αφήνουν τα ενοικιαζόμενα παιχνίδια τους παντού; Ειδικά στο Σαν Φρανσίσκο, όπου έχει απογειωθεί αυτός ο ιδιότροπος νέος τρόπος κινητικότητας, τα σκούτερ έφτασαν να αντιπροσωπεύουν ένα ακόμη παράδειγμα των δικαιωμάτων της βιομηχανίας τεχνολογίας, έναν άλλο τρόπο για μια νεοσύστατη εταιρεία να κινηθεί γρήγορα και να σπάσει το κατεστημένο.

    Σε απάντηση, πολλοί χρήστες του Twitter χρησιμοποίησαν αυτήν την αντίδραση για να επισημάνουν τον σχετικό κίνδυνο και την ενόχληση:

    Το δεύτερο στάδιο είναι η αποκάλυψη, όταν ο απρόθυμος πρωτάρης χρήστης από περιέργεια ή δημοσιογραφική ευθύνη, δοκιμάζει στην πράξη ένα ποδήλατο ή e-σκούτερ και συνειδητοποιεί ότι δεν είναι μόνο μια οπτική αντίστιξη στον όγκο και τον τρόμο των αυτοκινήτων, αλλά μια ευχάριστη και τρελά πρακτική εναλλακτική λύση.

    Αυτό οδηγεί στο τρίτο στάδιο, εάν υπάρξει: τη μαζική υιοθέτηση.

    Ονομάστε τα ως Μικρά Οχήματα – όχι μόνο τα ποδήλατα και τα σκούτερ, αλλά και τα ηλεκτρικά ποδήλατα, τα velomobiles, τα μηχανοκίνητα skateboard, τα unicycles, τα “hoverboards” και τα άλλα μικρά, χαμηλής ταχύτητας, κινούμενα με μπαταρία, οχήματα. Σχεδόν όλα φαίνονται ανόητα, αλλά αν οι πόλεις τα πάρουν στα σοβαρά, θα μπορούσαν να είναι μια πραγματικά, πολύ μεγάλη υπόθεση. Τα Μικρά Οχήματα θα μπορούσαν να «ροκανίσουν» σημαντικά τη χρήση των ιδιωτικών αυτοκινήτων και τις συνέπειες τους και να διαδραματίσουν βασικό ρόλο βοηθώντας τις πόλεις να επιτύχουν τους στόχους περιβαλλοντικής και οδικής ασφάλειας που δεν έχουν επιτευχθεί μέχρι τώρα.

    Η μαζική υιοθέτηση θα απαιτήσει Μικρά Οχήματα για όλες τις εποχές, για κάθε είδους ταξίδια και για όλους τους τύπους ανθρώπων. Υπάρχουν λύσεις για αυτά τα εμπόδια και σίγουρα θα ονειρευτούμε πολλές ακόμη. Η μεγαλύτερη πρόκληση θα είναι να αποβάλλουμε την πεποίθηση ότι τα αυτοκίνητα – είτε ιδιωτικά είτε με ενοικίαση – είναι ο προεπιλεγμένος τρόπος μεταφοράς για τις πυκνοκατοικημένες πόλεις.
    Αυτό, φυσικά, είναι το όνειρο των κατοίκων των πόλεων από τις μέρες της μεταπολεμικής έκρηξης της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτό που άλλαξε είναι η τεχνολογία (η βελτιωμένη διάρκεια ζωής της μπαταρίας έχει καταστήσει τη σημερινή χρήση μικροσκοπικών ηλεκτρονικών συσκευών πολύ πιο χρήσιμη), η οικονομία και, ίσως, η πολιτική βούληση για ανθρωποκεντρικές υποδομές. Επειδή είναι συχνά φθηνότερα, γρηγορότερα και πιο διασκεδαστικά από ένα αυτοκίνητο, τα Μικρά Οχήματα θα μπορούσαν να προσφέρουν την κρίσιμη μάζα που τελικά οδηγεί στο «γονάτισμα» της χρήσης του αυτοκινήτου στις μεγάλες πόλεις της Αμερικής.

    Όπως ένα αυτοκίνητο, αλλά μικρότερο

    Στα κανονικά παλιά ποδήλατα, όχι μόνο το πολύχρωμο κοινόχρηστο είδος, όπως είναι το OG LV και όλα τα επόμενα Μικρά Οχήματα θα πρέπει να αποτίσουν φόρο τιμής. Όμως, τα δύο στοιχεία που θα μπορούσαν να κάνουν τα Μικρά Οχήματα έναν πιο βιώσιμο τρόπο για τις μάζες – η ηλεκτροκίνηση και η ετερογένεια των σχεδίων των οχημάτων – αντιπροσωπεύουν εξελικτικές αλλαγές στην έννοια του μεγάλου στατικού ποδήλατου. Οι ηλεκτρικοί κινητήρες, οι διαφορετικές διαμορφώσεις και τα προστατευτικά κελύφη θα μπορούσαν τελικά να δώσουν σχεδόν σε όλους, όχι μόνο την κατάλληλη και ατρόμητη, ευκαιρία να ανακαλύψουν την ελευθερία, τη διασκέδαση και την προσιτή τιμή που απολαμβάνει ο αναβάτης εντός της πόλης.

    Αυτά τα προϊόντα σίγουρα δεν είναι παιχνίδια. Τα περισσότερα κοστίζουν τουλάχιστον 1.000 $ και πολλά ανταγωνίζονται την τιμή ενός παλαιότερου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Αλλά για ορισμένους οδηγούς της πόλης, όταν λάβουν υπόψη το κόστος για τη στάθμευση, τα καύσιμα, τα διόδια, την ασφάλιση και τη συντήρηση, αυτά τα προϊόντα μπορούν να εξοικονομήσουν χρήματα σε σύγκριση με την ιδιοκτησία του αυτοκινήτου (ή τη συχνή χρήση υπηρεσιών όπως είναι η Uber).

    Ένα από τα οχήματα που προτείνει το Have a Go είναι το URB-E, το οποίο καθιστά ένα ηλεκτρονικό σκούτερ πιο πρακτικό για καθημερινή χρήση σε σχέση με τα κοινόχρηστα σκούτερ που βρίσκονται επί του παρόντος στους δρόμους της πόλης. Το όχημα των 30 λιβρών οδηγείται από καθιστή στάση και μπορεί να διπλωθεί για να μεταφέρεται ή να ωθείται σαν σακίδιο με ρόδες. Όλα τα μοντέλα είναι συμβατά με αξεσουάρ μεταλλικού καλαθιού που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καλάθι αγορών. Είναι ιδιαίτερα βολικοί για τους επιβάτες τρένων και μετρό: Το ένα τρίτο των ιδιοκτητών αναφέρουν ότι παίρνουν το URB-E μαζί τους στα μέσα μαζικής μεταφοράς, δήλωσε ο Evan Saunders, επικεφαλής πωλήσεων και μάρκετινγκ της εταιρείας.

    «Πόσο κοντά μπορούμε να φτάσουμε σε ό,τι χρειαζόμασταν από ένα αυτοκίνητο, χωρίς να χρησιμοποιούμε ένα αυτοκίνητο;»

    Αντί να αισθάνονται ότι απειλούνται από το επιχειρηματικό κεφάλαιο και τις διαφημιστικές εκστρατείες των ανταγωνιστών τους, οι εταιρίες όπως η URB-E και οι άλλες εταιρείες Μικρών Οχημάτων προς πώληση φαίνονται σίγουρες για τις αντίστοιχες θέσεις τους και είναι έτοιμες να αξιοποιήσουν την αυξανόμενη αποδοχή αυτού του τρόπου μεταφοράς. «Όλα αυτά συμβαίνουν στον χώρο των σκούτερ είναι ένα ισχυρό μήνυμα ότι οι μεταφορές στο αστικό περιβάλλον αλλάζουν γρήγορα και ότι το κοινό προσαρμόζεται εύκολα σε μια ποικιλία συστημάτων», δήλωσε ο Rob Cotter, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Organic Transit .

    Ο Cotter είναι ο εφευρέτης του ELF, που είναι ένα ηλεκτρικό, ελαφρύ και διασκεδαστικό όχημα. Είναι ένα velomobile – ένα ηλεκτρικό ενισχυμένο τρίκυκλο όχημα που καλύπτεται από ένα προστατευτικό πλαστικό περίβλημα. Νομικά, μπορεί να κινηθεί σε δρόμους ή ποδηλατόδρομους. Τα φώτα, τα φλας και οι (προαιρετικές) πόρτες κάνουν τις νυχτερινές και τις κακές καιρικές συνθήκες να μοιάζουν περισσότερο με αυτές που αντιμετωπίζει ένας οδηγός μέσα σε ένα αυτοκίνητο, ενώ ένα ηλιακό πάνελ στην οροφή μπορεί να φορτίζει τις μπαταρίες του κατά τη στάθμευση. Έχει επίσης μια τιμή που μοιάζει με αυτή ενός αυτοκινήτου: Περίπου 9.000 $.

    Μοιάζοντας με πασχαλινό αυγό, το ELF μπορεί να είναι το πιο αξιολάτρευτο Μικρό Όχημα στην αγορά. Ωστόσο, αντιμετωπίζει επίσης ορισμένα ζητήματα ασφάλειας και πρακτικότητας που έχουν κρατήσει τους ανθρώπους μακριά από το να δέχονται τη χρήση οχημάτων επί πληρωμή. Το ELF 2FR μπορεί να μεταφέρει 500 κιλά φορτίου και μπορεί να φιλοξενήσει δύο ενήλικες ή έναν ενήλικα και δύο παιδιά. Στα εκατομμύρια μίλια που έχουν διανυθεί από την πώληση των 900 μονάδων του, κανείς δεν τραυματίστηκε σοβαρά, είπε ο Κότερ.

    «Τα ηλεκτρικά σκούτερ και τα ηλεκτρικά ποδήλατα θα κάνουν τους ανθρώπους να δοκιμάσουν αυτά τα πράγματα, αλλά τότε… πρόκειται να αρχίσουν να ανακαλύπτουν αυτές τις εναλλακτικές λύσεις», δήλωσε ο ιδρυτής της Terenig Topjian του Have a Go, που φιλοδοξεί να είναι το σημείο αναφοράς των καταναλωτών των Ελαφρών Οχημάτων. Ο ιστότοπος αυτός χωρίζει αυτά τα οχήματα, τα οποία διαθέτουν ηλεκτρική ισχύ, σε τρεις κατηγορίες με βάση το μέγεθος, και αυτά ποικίλουν από τα unicycles και τα μηχανοκίνητα skateboard, τα πτυσσόμενα ποδήλατα και τα σκούτερ, έως τα κλειστά velomobiles και πανάλαφρα οχήματα.

     why little vehicles 1

     Ένα URB-E σε δράση.

    Ο Cotter ονειρεύτηκε το ELF ενώ εργαζόταν ως σύμβουλος για το σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων CitiBike της Νέας Υόρκης. «Μου έμαθε ότι αν η Νέα Υόρκη δημιουργήσει ποδηλατόδρομους 300 μιλίων, τότε υπάρχει μια αγορά για ένα διαφορετικό είδος ποδηλάτου», είπε. «Ένα που σε κρατά μακριά από τη βροχή, παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια, σου επιτρέπει να μεταφέρεις επιβάτες και φορτίο, σε ανεβάζει σε ένα λόφο χωρίς να ιδρώνεις.» Ένας άλλος τρόπος περιέγραψε το όραμά του: «Πόσο κοντά μπορούμε να φτάσουμε σε ό,τι χρειαζόμασταν από ένα αυτοκίνητο, χωρίς να είμαστε μέσα στο αυτοκίνητο;»
    Σύμφωνα με την Εθνική Έρευνα της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αυτοκινητοδρόμων, σχεδόν το ήμισυ (45,6%) όλων των χιλιομετρο-αυτοκινήτων που πραγματοποιήθηκαν με αυτοκίνητο το 2017 ήταν διαδρομές κάτω των τριών μιλίων. Σημαντικά τμήματα αυτών των ταξιδιών ήταν από οχήματα με πολλούς επιβάτες, συμπεριλαμβανομένων παιδιών, ηλικιωμένων ή ατόμων με ειδικές ανάγκες. Άλλοι αυτοκινητιστές μετέφεραν φορτία ή ταξίδευαν σε δύσκολα εδάφη ή με κακές καιρικές συνθήκες. Όμως, πολλά άλλα ταξίδια έγιναν από μοναχικούς οδηγούς που μετέφεραν ένα φορτίο μεγέθους μικρού σάκους πλάτης σε μια επίπεδη, αστική περιοχή με ιδανικές καιρικές συνθήκες.

    Για πολλά από αυτά τα είδη ταξιδιών μέσα σε πόλεις, τα Μικρά Οχήματα θα ήταν ταχύτερα σε σχέση με ένα αυτοκίνητο, ειδικά σε περιόδους μεγάλης κυκλοφορίας. Τα Μικρά Οχήματα μπορούν να επιτύχουν πολύ μεγαλύτερη «απόδοση», ως προς τον αριθμό των οχημάτων που μπορούν να κινηθούν μέσα σε ένα χώρο για ένα δεδομένο χρονικό διάστημα. Η Εθνική Ένωση Εμπειρογνωμόνων Μεταφορών Πόλεων (NACTO) εκτιμά ότι 7.500 ποδήλατα μπορούν να περάσουν από ένα δρόμο 10 ποδιών μέσα σε μια ώρα, σε σύγκριση με 600 και 1.600 αυτοκίνητα. (Προφανώς, ακόμη περισσότερα σκούτερ θα μπορούσαν να χωρέσουν από αυτόν τον δρόμο.) Επίσης, σε κοινόχρηστους δρόμους, όταν η κίνηση συσσωρεύεται σε μια διασταύρωση, πολλά μικρά οχήματα μπορούν να περάσουν στο μπροστινό μέρος της ουράς.
    Ο μηχανικός λογισμικού Todd Schneider επεξεργάστηκε τα ανοιχτά δεδομένα μεταφορών της Νέας Υόρκης και διαπίστωσε ότι περισσότερες από τις μισές μετακινήσεις με ταξί σε ώρες αιχμής στην περιοχή κάλυψης της CitiBike θα ήταν πιο γρήγορες με ένα CitiBike. “Τα δεδομένα είναι αρκετά ξεκάθαρα ότι στο κέντρο μιας πόλης όπως το Σαν Φρανσίσκο ή τη Νέα Υόρκη ή το Λονδίνο, υπάρχουν πολλές φορές όπου είναι πιο γρήγορο και φθηνότερο να φτάσετε από το Α στο Β με ποδήλατο”, δήλωσε ο Andrew Salzberg, επικεφαλής έρευνας μεταφορών και πολιτικής για την Uber.

    Αυτό είναι το σκεπτικό πίσω από την αγορά της JUMP από την Uber, της εταιρείας ηλεκτρικών κοινόχρηστων διτρόχων. Η Uber και η Lyft υπέβαλαν αίτηση για άδειες σκούτερ στο Σαν Φρανσίσκο και αμφότερες οι εταιρείες τείνουν να αγοράσουν τη Motivate, τη μεγαλύτερη εταιρίας λειτουργίας κοινόχρηστων διτρόχων στη Βόρεια Αμερική, η οποία διαχειρίζεται τη CitiBike καθώς και τα συστήματα στην Ουάσιγκτον, στο Σικάγο, στη Βοστώνη και το Bay Area, μεταξύ άλλων πόλεων.

    why little vehicles 2

    Αυτή η νέα εστίαση των γιγάντων διαχείρισης αυτής της μορφής κινητικότητας είναι εν μέρει μια απάντηση στα προβλήματα που οι ίδιοι βοήθησαν στη δημιουργία τους. Παρά τις προσπάθειες του κλάδου να ενθαρρύνει πιο συγκεντρωτικές μετακινήσεις, οι υπηρεσίες κινητικότητας έχουν αποδειχθεί ότι αυξάνουν τα αυτοκινητο-χιλιόμετρα που διανύθηκαν (δηλαδή, την κυκλοφορία) και τις εκπομπές άνθρακα στις μεγάλες αμερικανικές πόλεις. Η προσθήκη αυτόνομης οδήγησης σε αυτό το μείγμα πιθανότατα δεν θα αλλάξει πολύ τους υπολογισμούς και τα αυτόνομα αυτοκίνητα προς ενοικίαση επίσης δεν θα είναι σε θέση να λύσουν το πρόβλημα της μετακίνησης πολλών ανθρώπων μέσα σε πυκνοκατοικημένες πόλεις, εκτός και αν μπορούσαν να κινηθούν με ταχύτητες που θα έκαναν ανασφαλείς τις μετακινήσεις με το ποδήλατο και το περπάτημα.

    Μετά τον θάνατο ενός πεζού από ένα αυτοκίνητο της Uber σε αυτόνομη λειτουργία στην Αριζόνα, είναι η κατάλληλη στιγμή για να βγουν πρωτοσέλιδα που δεν περιλαμβάνουν αυτόνομα αυτοκίνητα. Επιπλέον, αυτές οι εταιρείες έχουν μια νέα πηγή ανταγωνισμού για να αντιμετωπίσουν.

    Οι εκπρόσωποι της Uber και της Lyft δεν θα σχολίαζαν εάν οι εταιρείες τους έχουν σημειώσει πτώση στις σύντομες μετακινήσεις στις πόλεις που εξυπηρετούνται από ποδήλατα και σκούτερ, αλλά ένας αυξανόμενος όγκος αποδείξεων έδειχνε ότι αυτό ήταν η πραγματικότητα.

    Στο Σαν Φρανσίσκο, το Σακραμέντο και την Ουάσινγκτον, όπου οι χρήστες της Uber μπορούν να έχουν πρόσβαση στα ποδήλατα JUMP απευθείας από την εφαρμογή της Uber, η εταιρεία «έχει δει τους ανθρώπους να αλλάζουν προτίμηση και να αυξάνουν το μερίδιό των μετακινήσεων που κάνουν με την JUMP έναντι της Uber», δήλωσε ο Salzberg. Αυτή την εξέλιξη την βλέπει ως «θετική» για την Uber, και την παρομοιάζει με προηγούμενες στιγμές που η εταιρεία μετέφερε πελάτες σε νέες υπηρεσίες χαμηλότερου κόστους, όπως η UberX και η UberPool. Φυσικά, αυτές ήταν ακόμη υπηρεσίες με βάση το αυτοκίνητο. Αυτό που πραγματικά ενθουσιάζουν τις εταιρείες όπως είναι η Uber και η Lyft είναι οι δυνατότητες του κλάδου των Μικρών Οχημάτων να έχει παρόμοια πορεία ανάπτυξης με αυτήν του κλάδου τους.

    Τα οχήματα είναι μικρά, τα λεφτά είναι πολλά

    Φαινομενικά μέσα σε μια νύχτα, τα μικρά οχήματα έχουν γίνει μια πολύ μεγάλη επιχείρηση. Η Bird, μια νεοσύστατη εταιρία σκούτερ που ιδρύθηκε το 2017 από πρώην εργαζόμενους στην της Uber και της Lyft, έχει ήδη μια αποτίμηση 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε λιγότερο από ένα μήνα από τη στιγμή που η αποτίμηση της έφτασε το 1 δισεκατομμύριο δολάρια, καθιστώντας την μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες νεοσύστατες εταιρείες στην ιστορία. Ο κύριος αντίπαλός της στις ΗΠΑ, η Lime, βρίσκεται επίσης στο δρόμο για να γίνει «μονόκερος».

    why little vehicles 4

    Είναι δύσκολο να μην δούμε τέτοιου είδους αριθμούς ως βασικά παραδείγματα της «οικονομίας MoviePass», όπου οι νεοσύστατες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν εύκολη χρηματοδότηση επιχειρηματικών κεφαλαίων για να επιδοτούν θεμελιωδώς μη κερδοφόρες επιχειρήσεις καθώς χτίζουν μερίδιο αγοράς. Αξίζει επίσης να θυμηθούμε μια άλλη ιστορία: το κύμα που χαιρέτισε την άφιξη του Segway. Πριν από την κυκλοφορία του αυτο-εξισορροπημένου οχήματος το 2002, ο ιδρυτής της εταιρείας Dean Kamen προέβλεψε ότι το όχημα αυτό αντιπροσώπευε μια επανάσταση στις αστικές μεταφορές και ότι θα πουλούσε 10.000 μονάδες την εβδομάδα έως το τέλος του 2002. Έως το 2008, είχε πουλήσει μόλις 30.000 συνολικά.

    Η αγορά του Segway εμποδίστηκε από το υψηλό κόστος εκ των προτέρων, τη γεωμετρία του και την αδυναμία προσαρμογής σε υπάρχουσες αστικές υποδομές, σύμφωνα με ένα άρθρο του 2015 στο Wired. Η εταιρεία στράφηκε με σύνεση στις φθηνότερες προσφορές προς τους καταναλωτές – η Segway κατασκευάζει τώρα μια σειρά από gizmos κινητικότητας, από τα σκούτερ που χρησιμοποιούνται από πολλές από τις πιο δημοφιλείς εταιρείες του είδους έως το One S1, ένα ηλεκτρικό unicycle. Οι εμβληματικοί «προσωπικοί μεταφορείς» της εταιρείας εξακολουθούν να αποτελούν μέρος του διευρυμένου σύμπαντος των Μικρών Οχημάτων, αλλά συνήθως βρίσκουν πιο εξειδικευμένες, εμπορικές χρήσεις, ως μέσα μετακίνησης για τουρίστες, για τους υπεύθυνους ασφαλείας εμπορικών κέντρων και τους εργαζόμενους σε χώρους στάθμευσης: Δεν είδαμε ποτέ πολλούς μετακινούμενους πάνω σε αυτά τα οχήματα σε αμερικανικές πόλεις.

    Τα πιο μοντέρνα Μικρά Οχήματα, τα κοινόχρηστα ηλεκτρονικά σκούτερ, έχουν λύσει το πρόβλημα του κόστους, αλλά θα μπορούσαν να υποβιβαστούν από το γεγονός ότι δεν βρίσκονται πραγματικά ούτε στο σπίτι ούτε στους δρόμους ούτε στα πεζοδρόμια. Ωστόσο, αυτές οι υπηρεσίες έχουν επίσης ένα τεράστιο πλεονέκτημα, καθώς μπορούν να ακολουθήσουν τα εξαιρετικά επιτυχημένα συστήματα κοινόχρηστων δικύκλων της Αμερικής, αλλά και της Ofo και της Mobike, των Κινέζων πρωτοπόρων κοινόχρηστων δικύκλων.

    why little vehicles 3

    Παρά τις viral φωτογραφίες των κινεζικών νεκροταφείων ποδηλάτων, αυτές οι δύο εταιρείες, οι οποίες ισχυρίζονται ότι είναι ο μεγαλύτερος πάροχος κοινόχρηστων ποδηλάτων στον κόσμο, έχουν δει εκπληκτικές «καμπύλες υιοθέτησης». Μόνο η Ofo εκτινάχτηκε από την παροχή κατά μέσο όρο 300.000 διαδρομών την ημέρα το πρώτο τρίμηνο του 2017, σε έναν μέσο όρο περίπου 30 εκατομμύρια διαδρομών την ημέρα τους τελευταίους μήνες στα δίκτυα ποδηλάτων και σκούτερ σε 300 πόλεις παγκοσμίως, σύμφωνα με τον επικεφαλής επιχειρήσεων της Βόρειας Αμερικής, τον Chris Taylor.

    Φυσικά, οι ΗΠΑ δεν είναι η δημοκρατία των ποδηλάτων, και πιθανότατα δεν θα γίνει ποτέ. Μια ριπή πρωτοσέλιδων αμφισβήτησε πρόσφατα τη βιωσιμότητα των κοινόχρηστων ποδηλάτων χωρίς σταθερή θέση παραμονής στις ΗΠΑ, καταγράφοντας δεδομένα από την NACTO διαπιστώνοντας ότι μόνο το 4 τοις εκατό των 35 εκατομμυρίων διαδρομών κοινόχρηστων ποδηλάτων που πραγματοποιήθηκαν το 2017 ήταν σε κοινόχρηστα ποδήλατα χωρίς σταθερή θέση παραμονής, και ότι αυτά τα συστήματα είχαν κατά μέσο όρο .3 βόλτες ανά ημέρα ανά ποδήλατο, σε σύγκριση με 1,7 για συστήματα με σταθερή βάση παραμονής. Μια σημαντική προειδοποίηση αυτών των ευρημάτων ήταν ότι το κοινόχρηστο ποδήλατο δεν έφτασε στις περισσότερες πόλεις το δεύτερο εξάμηνο του 2017 και πολλά από τα συστήματα δεν κατέστησαν διαθέσιμα τα δεδομένα τους στη NACTO.

    Οι πιο πρόσφατοι αριθμοί δίνουν μια πολύ διαφορετική εικόνα. Το δίκτυο της Ofo στις ΗΠΑ, το οποίο σήμερα αποτελείται μόνο από συμβατικά ποδήλατα, εμφάνισε ένα εκατομμύριο διαδρομές το πρώτο τρίμηνο του 2018 και άλλο ένα εκατομμύριο τους πρώτους δύο μήνες του δεύτερου τριμήνου, δήλωσε ο Taylor. Ο στόλος της Lime που αποτελείται από ποδήλατα, ηλεκτρικά ποδήλατα και ηλεκτρικά σκούτερ Lime εμφάνισε πρόσφατα 4 εκατομμύρια συνολικές διαδρομές στο δίκτυό της, αφού έφτασε τα 2,5 εκατομμύρια το Φεβρουάριο. Σε λιγότερο από μισό χρόνο, αυτές οι δύο εταιρείες από μόνες τους πραγματοποίησαν περισσότερα από 3,5 εκατομμύρια διαδρομές, ή το 10 τοις εκατό των συνολικών διαδρομών του κλάδου τους στις ΗΠΑ το 2017.

    Η Lime διαπίστωσε ότι τα ποδήλατα και τα σκούτερ που υποβοηθούνται από μπαταρία μπορούν να προσελκύσουν περισσότερους αναβάτες την ημέρα από τα παραδοσιακά ποδήλατα, αλλά διαπίστωσαν επίσης ότι όταν τα σκούτερ εμφανίζονται σε μια αγορά, η χρήση του ποδηλάτου αυξάνεται επίσης. Επιπλέον, μια πρόσφατη έρευνα διαπίστωσε ότι το 75 τοις εκατό των αναβατών κοινόχρηστων μοτοσυκλετών χωρίς σταθερή βάση αναμονής στο Σιάτλ χρησιμοποίησαν την υπηρεσία για πρόσβαση στις μεταφορές. Κάθε σκούτερ της Lime πραγματοποιεί κατά μέσο όρο 9,3 διαδρομές την ημέρα, δημιουργώντας 27,70 $ σε έσοδα και 14,30 $ σε κόστος, σύμφωνα με την Axios. Και σύμφωνα με τα στοιχεία της San Francisco Metropolitan Transportation Association, ο πιλοτικός στόλος των 250 ποδηλάτων της JUMP πραγματοποίησε κατά μέσο όρο 1.230 διαδρομές την ημέρα τον Μάιο ή περίπου έξι διαδρομές ανά ποδήλατο (μερικές δεκάδες ποδήλατα συνήθως δεν είναι διαθέσιμα για χρήση μια δεδομένη ημέρα για λόγους συντήρησης).
    Οι σημαντικότεροι παίκτες σε αυτόν τον αναπτυσσόμενο τομέα μεταφορών τείνουν να βλέπουν τους εαυτούς τους ως παρόχους μικροκινητικότητας και όχι ως ευαγγελιστές ενός συγκεκριμένου τύπου οχήματος. Η Uber και η Lyft μπορεί να σχετίζονται με αυτοκίνητα, αλλά επεκτείνονται τόσο σε ποδήλατα όσο και σε σκούτερ. Η Motivate, η εταιρεία κοινόχρηστων ποδηλάτων, πρόσφατα πρόσθεσε στο στόλο της ηλεκτρικά ποδήλατα. Η Ofo αναμένεται να προσθέσει σκούτερ και ηλεκτρονικά ποδήλατα στο στόλο της Βόρειας Αμερικής φέτος. Και η Lime, η οποία προσφέρει επί του παρόντος σκούτερ, ποδήλατα και ηλεκτρικά ποδήλατα, αναπτύσσει ένα “pod μεταφορών”, το οποίο θα μοιάζει με ένα κλειστό ηλεκτρικό σκούτερ.

    Εν τω μεταξύ, η Organic Transit, που κατασκευάζει το ELF, εργάζεται σε ένα νέο μοντέλο που δεν απαιτεί τη χρήση πεταλιών και συμμετέχει σε πρόγραμμα αυτόνομων οχημάτων με το Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον. Υπάρχουν ήδη κοινόχρηστα δίκτυα ELF σε πανεπιστήμια, θέρετρα και μεταξύ ιδιωτών εργοδοτών και η εταιρεία αναζητά περισσότερες κοινές επιλογές για το ευρύ κοινό, σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας Cotter, οι οποίες θα μπορούσαν να επιταχύνουν την υιοθέτηση των ELF σε αυτούς που δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά την αγορά τους.

    «Τελικά για να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες των ανθρώπων στο αστικό περιβάλλον, θα χρειαστούμε μια ποικιλία εφαρμογών οχημάτων για διαφορετικούς σκοπούς και διαφορετικές προσωπικές ανάγκες», δήλωσε ο Cotter. “Και όλα αυτά είναι υπέροχα για συγκεκριμένες χρήσεις – πραγματικά, εκτός από το αυτοκίνητο.”

    Κινητοποιώντας το κοινό των Μικρών Οχημάτων

    Οι μεταφορές έγιναν πρόσφατα ο μεγαλύτερος παραγωγός εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στις ΗΠΑ. Στις πόλεις, τείνουν να αντιπροσωπεύουν ένα ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο. Εν τω μεταξύ, 246 αμερικανικές πόλεις υπέγραψαν τη Συμφωνία για το Κλίμα του Παρισιού, η οποία αντιπροσωπεύει τη δέσμευση για μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου σε 17% κάτω από τα επίπεδα του 2005 έως το 2020, και ακόμη περισσότερο έως το 2025. Ορισμένες πόλεις έχουν προχωρήσει περισσότερο: Το Λος Άντζελες δεσμεύτηκε πρόσφατα να παράγει μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050. Η Ουάσιγκτον, DC έχει δεσμευτεί να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές κατά 60% έως το 2032

    why little vehicles 5

    Επιπλέον, 34 αμερικανικές πόλεις έχουν υπογράψει το Όραμα Μηδέν, μια δέσμευση για εξάλειψη όλων των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων και των σοβαρών τραυματισμών, ένα Όραμα που, μέχρι στιγμής, παρακωλύεται από την ολοένα και πιο θανατηφόρα τάση των Αμερικανών που οδηγούν με απόσπαση της προσοχής τους. Οι πόλεις του Οράματος Μηδέν, το Σαν Φρανσίσκο και η Νέα Υόρκη σημείωσαν μείωση στους θανάτους πεζών και ποδηλατών το 2017, αλλά άλλες υπογράφουσες πόλεις, όπως το Σικάγο και το Λος Άντζελες, σημείωσαν αύξηση – όχι μόνο ως προς τη μεταβολή χρόνο με τον χρόνο, αλλά και ως προς το μέσο όρο άνω των πέντε ετών – ακολουθώντας την αύξηση των τροχαίων σε εθνικό επίπεδο τα τελευταία χρόνια

    Πώς θα επιτύχουμε αυτούς τους φιλόδοξους στόχους για το κλίμα και την ασφάλεια; Λοιπόν, η ηλεκτροκίνηση του στόλου των οχημάτων μέσα στην πόλη είναι μια μέτρια αρχή, και υπάρχουν πολλές τροποποιήσεις σχεδιασμού των δρόμων που μπορούν να κάνουν τους δρόμους ασφαλέστερους για τους οδηγούς και τους πεζούς. Αλλά υπάρχει μια πιο απλή λύση: λιγότερα αυτοκίνητα.

    Πράγματι, αυτή είναι η κατεύθυνση προς την οποία κινούνται οι πιο προοδευτικές πόλεις στις ΗΠΑ. «Νομίζω ότι η ευρεία κατεύθυνση της πολιτικής μας στο Σαν Φρανσίσκο είναι προς περισσότερες επιλογές και λιγότερα αυτοκίνητα, ειδικά στις περιοχές με μεγαλύτερη συμφόρηση», δήλωσε ο Tom Maguire, διευθυντής βιώσιμων δρόμων της μητροπολιτικής αρχής μεταφορών του Σαν Φρανσίσκο. Η πόλη έχει ως στόχο το 80 τοις εκατό των διαδρομών στην πόλη να είναι με «βιώσιμες λειτουργίες» έως το 2035, από μόλις πάνω από 50 τοις εκατό σήμερα.

    Τα Μικρά Οχήματα μπορούν να προσφέρουν μια πιο καθαρή, απλούστερη εναλλακτική λύση σε σχέση με το αυτοκίνητο. Κάνουν ένα πράγμα – παρέχουν κινητικότητα.

    Το πρόβλημα είναι ότι η πολιτική βούληση για περιορισμό της χρήσης του αυτοκινήτου μπορεί να είναι αόριστη, όπως μπορεί να βεβαιώσει ο καθένας που συμμετείχε κάποια στιγμή σε μια κοινοτική συνάντηση για την προσθήκη λωρίδων ποδηλάτων. Καθώς η χρήση τους επεκτείνεται, όμως, οι χρήστες των Μικρών Οχημάτων θα μπορούσαν να προσφέρουν την κινητοποίηση τους για να επιταχύνουν τη διαδικασία.
    «Έχουμε την ευκαιρία να δημιουργήσουμε μια κοινωνική βάση για πρώτη φορά για αυτήν τη σημαντική αλλαγή στις υποδομές», δήλωσε η Emily Warren, ανώτερη διευθύντρια πολιτικής και δημοσίων υποθέσεων της Lime. Η προσθήκη προστατευμένων λωρίδων ποδηλάτων και καθορισμένων χώρων στάθμευσης για τα Μικρά Οχήματα μπορεί να επιτευχθεί γρήγορα και σχετικά φθηνά, καθώς είναι μια επένδυση σε υποδομές – εάν οι κάτοικοι και οι ηγέτες μιας πόλης βρίσκονται όλοι στην ίδια πλευρά.

    Η καλά κεφαλαιοποιημένη βιομηχανία Μικρών Οχημάτων μπορεί επίσης να βοηθήσει στη χρηματοδότηση αυτών των αλλαγών, όπως αποδεικνύεται από τη δέσμευση της Bird, Save Our Sidewalks, η οποία υποδηλώνει ότι αυτές οι εταιρείες πληρώνουν στις πόλεις 1 $ ανά όχημα την ημέρα για βελτιώσεις στις υποδομές. Οι μελλοντικές δημοτικές άδειες χρήσης θα μπορούσαν να προσφέρουν διευρυμένα μεγέθη στόλων με αντάλλαγμα τις συνεισφορές στις  υποδομές.

    Εκτός από τις βελτιώσεις στο σχεδιασμό των δρόμων, το μεγαλύτερο πράγμα που μπορούν να κάνουν οι πόλεις για να κάνουν τα Μικρά Οχήματα έναν ασφαλή, αξιόπιστο και δημοφιλή τρόπο μεταφοράς είναι η εφαρμογή χρεώσεων συμφόρησης για αυτοκίνητα, δήλωσε η Susan Shaheen, καθηγήτρια μηχανικών μεταφορών στο Πανεπιστήμιο του Berkeley. Πράγματι, η χρέωση συμφόρησης και η αυξημένη χρήση Μικρών Οχημάτων θα ήταν δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. «Το να φτάσουμε σε ένα σημείο όπου κάποιος θα μπορεί να παραιτηθεί από ένα αυτοκίνητο ή να μειώσει τον αριθμό των αυτοκινήτων σε ένα νοικοκυριό σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει ένα πιο ζωντανό οικοσύστημα κινητικότητας που οι άνθρωποι θα αισθάνονται ότι μπορούν να βασίζονται», είπε. Υπάρχει “πολύς χώρος σε αυτήν τη διαδρομή μεταξύ του ιδιωτικού αυτοκινήτου και της μαζικής μεταφοράς”.

    Κάνοντας τη μεγάλη πόλη μικρότερη

    Αλλά όπως γνωρίζουν όσοι έχουν οδηγήσει ένα ηλεκτρικό ποδήλατο, σκούτερ, skateboard ή velomobile, υπάρχει κάτι πιο ελκυστικό από την καθαρή τους χρησιμότητα. Όχι μόνο είναι συναρπαστικό να κοιτάτε τα αυτοκίνητα με τη βοήθεια ενός οχήματος που μοιάζει πολύ με ένα παιχνίδι με το οποίο παίζατε ως μικρό παιδί, αλλά είναι επίσης περίεργα οικείο. Πάνω σε ένα Μικρό Όχημα, έρχεστε πιο κοντά και προσωπικά με την πόλη και εκείνους που την κατοικούν – έχοντας επαφή με τους άλλους πολύ πιο συχνά από ό, τι θα είχατε μέσα από ένα αυτοκίνητο, και ίσως ακόμη και να ανταλλάξετε φιλοφρονήσεις με πεζούς ή συναδέλφους σας σε ένα κόκκινο φανάρι. Αυτές είναι απολαύσεις που είναι γνωστές στον ποδηλάτη της πόλης – αλλά τώρα όλο και περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να τις βιώσουν.

    «Όταν οδηγώ αυτές τις διαφορετικές επιλογές, αισθάνομαι με πολλούς τρόπους πιο συνδεδεμένους με το περιβάλλον γύρω μου από ό, τι όταν είμαι μέσα σε ένα αυτοκίνητο», δήλωσε ο Warren της Lime.

    Σε ένα πρόσφατο άρθρο σχετικά με την άνοδο των «χαζών τηλεφώνων», ο Τζον Χέρμαν από τους New York Times έκανε μια σύνδεση μεταξύ του αυτοκινήτου και του smartphone – δύο βασικά στοιχεία της σύγχρονης ζωής που είναι συχνά εξοργιστικά, ακόμη και επιβλαβή. Ακριβώς όπως τα «χαζά τηλέφωνα» που αφαιρούν το περιεχόμενο δεν διαθέτουν τα απαραίτητα χαρακτηριστικά της τεχνολογίας για μια πιο χαλαρή, ικανοποιητική εμπειρία, έτσι και τα Μικρά Οχήματα μπορούν να προσφέρουν μια πιο καθαρή, απλούστερη εναλλακτική λύση για το αυτοκίνητο. Κάνουν ένα πράγμα – παρέχουν κινητικότητα. Στην πραγματικότητα, τα Μικρά Οχήματα θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν με τους επικίνδυνους εθισμούς μας στην οδήγηση και το παιχνίδι με τα smartphone.

    Ακόμα κι αν χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε μια κινητή συσκευή για να ξεκλειδώσετε τη διαδρομή σας, μόλις ξεκινήσετε, η προσοχή σας είναι στην πόλη, όχι στην οθόνη σας – το αντίθετο μιας τυπικής διαδρομής Uber.

    Και η πόλη που βλέπεις, την οποία νιώθεις πιο κοντά, μπορεί να είναι ένα αντίδοτο στην απομόνωση που παράγεται τόσο από τα τηλέφωνα όσο και από τα αυτοκίνητα. Σύμφωνα με το σχεδιασμό, οι πόλεις παράγουν στιγμές ανθρώπινης συνύπαρξης – δημόσιους χώρους στους οποίους πρέπει να κοιτάξετε τον συνομιλητή σας στα μάτια. Και, όλο και περισσότερο, επικεντρώνονται στη συλλογική, αδιάκοπη διασκέδαση, ειδικά σε αυτούς τους χώρους που ανακτώνται από τα αυτοκίνητα. Εκδηλώσεις όπως το CicLAvia του Λος Άντζελες ή οι Δρόμοι τις Κυριακές του Σαν Φρανσίσκο δείχνουν πόσο χώρο έχουν οι πόλεις μας για αναψυχή και συγκεντρώσεις της κοινότητας όταν οι δρόμοι προορίζονται για ανθρώπους.

    Αυτά τα καινούργια Μικρά Οχήματα μοιάζουν με τον πιο κατάλληλο τρόπο για να μετακινηθείτε σε αυτήν την πόλη του παιχνιδιού. Και αν τα αγκαλιάσουμε, θα μπορούσαν να αλλάξουν πολύ περισσότερα από το πώς μετακινούνται οι κάτοικοι της πόλης από τόπο σε τόπο. Απελευθερωμένη από το αυτοκίνητο, η πόλη θα μπορούσε να γίνει «περισσότερο από μια παιδική χαρά», είπε ο Κότερ. “Είναι ένα επιθυμητό μέρος για να ζεις. Και τα οχήματα που χρησιμοποιείς για να ξεφύγεις όταν δεν είναι βολικό ή πιθανό να περπατήσεις, προσθέτουν αξία στη ζωή σου.”

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα