More

    Η Ευρωπαϊκή Αυτοκινητοβιομηχανία σε κρίση

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Διασπασμένοι οι Ευρωπαίοι Κατασκευαστές στο θέμα της εφαρμογής της νομοθεσίας για τους ρύπους. Θα αναθεωρηθούν οι κανονισμοί λόγω του κορωνοϊού;

    Η κρίση του Covid19, που πλήττει σκληρά την αυτοκινητοβιομηχανία και στην Ε.Ε, χρησιμοποιείται ως δικαιολογία από ορισμένες ενώσεις για να ζητήσουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση ένα μορατόριουμ για τους κανονισμούς που αφορούν στις εκπομπές CO 2. Αλλά δεν συμφωνούν όλοι.

    Από το έτος 2020, ο κανονισμός CAFE είναι μια δαμόκλειος σπάθη που κρέμεται πάνω από τους ομίλους της αυτοκινητοβιομηχανίας. Από αυτούς κάποιοι πιστεύουν ότι μπορούν να σεβαστούν τις ζητούμενες εκπομπές CO 2 (95 g / km κατά μέσο όρο, ανάλογα με τον κατασκευαστή), ενώ άλλοι αναμφίβολα θα υποστούν κυρώσεις από το έτος 2021.

    Ταυτόχρονα, ο κορωνοϊός έχει αναστατώσει εντελώς την οικονομία. Αφού σταμάτησε η παραγωγή στα εργοστάσια στην Κίνα και την Ευρώπη, χτυπήθηκε και η Βόρεια Αμερική, βυθίζοντας τις μετοχές. Παράδειγμα: καθώς οι πωλήσεις είναι πτωτικές, η Volkswagen συνεχίζει να «χάνει» περίπου 2 δισεκατομμύρια ευρώ σε ανά εβδομάδα σύμφωνα με το Automotive News. Για άλλους, πιο ευάλωτους κατασκευαστές, η κατάσταση μπορεί να είναι ακόμη και κρίσιμη. Το ερώτημα που τίθεται είναι: Μήπως πρέπει να χαλαρώσουν οι κανονισμοί;

    Ένας λιγότερο αυστηρός κανονισμός CAFE;

    Αρκετές ευρωπαϊκές ενώσεις, συμπεριλαμβανομένης και της ισχυρής ACEA, απέστειλαν επιστολή στην Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Ursula von der Leyen, στις 25 Μαρτίου 2020. Εκτός από την οικονομική διάσταση – τα 37 δισεκατομμύρια ευρώ που υποσχέθηκε η Ε.Ε. στην αυτοκινητοβιομηχανία –η ACEA υποστηρίζει ότι “πρέπει να γίνουν περισσότερα“…

    “Αυτό θέτει σε κίνδυνο τα σχέδιά μας για την προετοιμασία μας ως προς τη συμμόρφωση με τους ισχύοντες και μελλοντικούς νόμους και κανονισμούς της ΕΕ εντός των καθορισμένων προθεσμιών”, αναφέρεται στο έγγραφο, “έτσι πιστεύουμε ότι πρέπει να γίνουν προσαρμογές στις προθεσμίες αυτές.

    Ωστόσο, οι συγγραφείς της επιστολής δεν αμφισβητούν “την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και την προστασία του περιβάλλοντος”. Στο σημείο αυτό πρέπει να αναφερθεί ότι η ACEA έχει ως πρόεδρο τον Mike Manley, Διευθύνοντα Σύμβουλο της FCA, που είναι ένας όμιλος που έχει μείνει πίσω στην ηλεκτροκίνηση και τους στόχους για τις εκπομπές CO2.

    Ποιοι Διαφωνούν;

    Αν και η ACEA αντιπροσωπεύει τους 16 μεγάλους κατασκευαστές της Ευρώπης, μερικοί από αυτούς δεν συμφωνούν με το περιεχόμενο αυτής της επιστολής. Στο JournalAuto.com υπάρχουν πολλές σχετικές μαρτυρίες, μερικές από τις οποίες προέρχονται από τη Mitsubishi Motors France, τη Hyundai Motor France ή ακόμα και από τον όμιλο PSA.

    Κανονικά, οι δύο πρώτες εταιρίες είναι ήδη μπροστά ως προς τους κανονισμούς ενώ η PSA ήδη ωφελείται από το νέο Peugeot e-208. Ο εκπρόσωπος του γαλλικού ομίλου ήταν σαφής, “η μείωση του όγκου πωλήσεων δεν θα έχει λογικά κανένα αντίκτυπο στο ενεργειακό μίγμα”. Ο Patrick Gourvennec (Mitsubishi) και ο Lionel French Keogh (Hyundai) έχουν την ίδια γνώμη.

    Τα σχόλια που αναφέρει το JournalAuto.com είναι αυτά των κατασκευαστών που ευνοούνται από το ενεργειακό τους μείγμα. Με πολλά επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα στη γκάμα τους, δεν βρίσκονται στην ίδια βάρκα με τους άλλους. Πρόσφατες μελέτες εξειδικευμένων εταιριών αναφέρουν ότι χρηματικά πρόστιμα θα επιβαρύνουν τη Volkswagen (4,5 δισ. Ευρώ), τη FCA (2,5 δισ. Ευρώ) και τη Ford (1,5 δισ. Ευρώ).

    Τι μέλλει γενέσθαι;

    Το αίτημα για μορατόριουμ, που ζητά πιθανή αναβολή των στόχων για τις εκπομπές CO2, είναι αμφισβητήσιμο. Επομένως, η πρωτοβουλία που υποστηρίζεται από την ACEA γίνεται σε λάθος χρόνο και, πάνω από όλα, διασπά εκείνους που αντιπροσωπεύει. Αν η παραγωγή ξεκινήσει πάλι με κάποια μικρή καθυστέρηση στην Κίνα, κανείς δεν ξέρει πότε θα ξεκινήσει πάλι στην Ευρώπη ή στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Στη Γαλλία, υπάρχουν ήδη αναφορές για επέκταση των περιορισμών τουλάχιστον μέχρι τις 15 Απριλίου.

    Σήμερα είναι δύσκολο να εκτιμηθεί η μελλοντική οικονομική κατάσταση των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Η υπάρχουσα κρίση στην υγεία κάνει την κρίση στη βιομηχανία να μην εντοπίζεται άμεσα μέσα στο οπτικό μας πεδίο και οι συνέπειες της είναι ακόμα ασαφείς. Επομένως, δεν ενδείκνυται να αναθεωρηθεί ένας κανονισμός που έχει δημιουργηθεί για το κοινό καλό (για την υγεία μας συγκεκριμένα), καθώς και για την προστασία του πλανήτη μας.

    Του Αργύρη Κοτσιλιέρη

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα