More

    Βαρέως τύπου Φορτηγά διανομών με Ηλεκτρική Υποβοήθηση

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Οι μπαταρίες στεγάζονται ανάμεσα στις ράγες του πλαισίου. Ένας τροποποιημένος ηλεκτρικός υβριδικός άξονας λεωφορείου της ZF χρησιμοποιείται για την κίνηση των τροχών.
    Οι υδρόψυκτοι κινητήρες έλξης του Urban eTruck τοποθετούνται εσωτερικά των συγκροτημάτων πέδης.

    Η Daimler Trucks έχει παρουσιάσει το πρωτότυπο όχημα Mercedes-Benz Urban eTruck. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι το Urban eTruck είναι το πρώτο εμπορικό όχημα με ηλεκτρικές μπαταρίες μεικτού βάρους 26 τόνων που έχει παραχθεί ποτέ.

    Βασισμένο στο βαρέως τύπου φορτηγό Antos της ευρωπαϊκής αγοράς, το eTruck αναμένεται να είναι διαθέσιμο με δύο ή τρείς άξονες, επιτρέποντας μεικτό βάρος έως και 26 τόνους. Η έκδοση παραγωγής δεν αναμένεται πριν το 2020, όμως, το πρωτότυπο είναι βασισμένο σε σασί Antos 6×2 LNA με οπίσθιο σύστημα διεύθυνσης και αναδιπλούμενο άξονα.

    “Το ενδιαφέρον στα ηλεκτρικά φορτηγά είναι αυξανόμενο. Οι πελάτες κάνουν παραδόσεις μέρα νύχτα, και ο θόρυβος αποτελεί πρόβλημα”, δήλωσε ο Dr. Wolfgang Bernhard, υπεύθυνος για τα Φορτηγά και Λεωφορεία Daimler στο διοικητικό συμβούλιο. “Από το 2020, στο Λονδίνο θα επιτρέπονται μόνο οχήματα σύμφωνα με το πρότυπο Euro-VI, στο Παρίσι τα συμβατικά σύνολα κινητήρων θα απαγορευθούν και στο Πεκίνο υπάρχουν αυστηρά πρότυπα σε εφαρμογή”.

    Τα 26 τόνων μοντέλα του Antos είναι σχεδιασμένα με στόχο την αυτονομία των 200 χλμ. με πλήρες φορτίο, που εικάζεται ότι είναι αρκετή για χρήση μιας ημέρας σε μια διαδρομή παραδόσεων εντός πόλης. Η εκτιμώμενη αυτονομία περιλαμβάνει δοκιμή με τον κλιματισμό και τον βοηθητικό εξοπλισμό σε λειτουργία.

    power tr 2

    Οι μπαταρίες είναι διαταγμένες σε τρείς ξεχωριστές συστοιχίες, ανάμεσα στις ράγες του πλαισίου, κυρίως μεταξύ του πρώτου και δεύτερου άξονα. Μια συστοιχία μπαταριών βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο της καμπίνας, εκεί που θα βρισκόταν κανονικά ο πετρελαιοκινητήρας. Συνολικά, υπάρχουν 1080 υψηλής ενεργειακής πυκνότητας κυψέλες 4-V, σε γκρουπ των 12 κυψελών. Κάθε κύρια συστοιχία περιλαμβάνει 10 ή 15 γκρουπ κυψελών. Η συνολική χωρητικότητα των μπαταριών είναι 212 kW•h με περίπου 720 V. Στη Mercedes-Benz υπολογίζουν ότι οι 212 kW•h προσφέρουν ενέργεια ίση με 20 λίτρα πετρελαίου καυσίμου.

    Οι συστοιχίες των μπαταριών είναι σχεδιασμένες με δυνατότητα ταχείας φόρτισης 150-kW, παρά το ότι στη Daimler αναγνωρίζουν το γεγονός πως για την ώρα, διαμέσου των Ευρωπαϊκών δικτύων φόρτισης, το μέγιστο διαθέσιμο είναι 50 kW. Η εταιρεία αναμένει ότι η φόρτιση 100-kW θα είναι σύντομα διαθέσιμη και μια ταχεία φόρτιση με 100 kW θα μπορεί να αναπληρώσει πλήρως το όχημα σε δύο ώρες.

    Η Daimler έχει επιλέξει τη χρήση μιας εξωτερικής μονάδας φόρτισης DC ώστε να εξοικονομήσει βάρος στο όχημα και κόστος στον πελάτη. Ένας σύνδεσμος φόρτισης Combo Standard Type 2 (CCS Combo) είναι εγκατεστημένος στο όχημα για να επιτρέψει την ταχεία φόρτιση DC. Με τη χρήση ενός σημείου φόρτισης 20-kW, θα χρειάζονται περίπου 10 ώρες για την επαναφόρτιση των μπαταριών.

    “Η επαγωγική φόρτιση είναι εφικτή, όμως υπάρχουν προβλήματα επιδόσεων. Η φόρτιση με σύνδεση στο δίκτυο είναι προτιμότερη αυτή τη στιγμή”, δήλωσε ο Dr. Maik Ziegler, Advanced Engineering, Daimler Trucks.

    power tr 3

    Οι τρείς συστοιχίες μπαταριών του φορτηγού ζυγίζουν περίπου 2,5 τόνους, όμως στη Daimler περιμένουν ότι η πυκνότητα της ενέργειας θα αυξηθεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια – έτσι θα μπορούσαν να εξαλειφθούν τα μειονεκτήματα του κόστους του φορτίου στα ηλεκτρικά φορτηγά σε σύγκριση με αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα μοντέλα. Υπό την τρέχουσα νομοθεσία της ΕΕ που επιτρέπει μεγαλύτερο μεικτό βάρος για τα οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα, στη Mercedes-Benz δηλώνουν ότι το όχημα μπορεί να λειτουργήσει με αυξημένο μεικτό βάρος κατά 1 τόνο. Αυτό σημαίνει ότι το Urban eTruck θα έχει κατά 700 kg μικρότερο περιορισμό από τα αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα, όμως οι αναμενόμενες βελτιώσεις στην ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών θα μπορούσαν να ισοσταθμίσουν αυτό το μειονέκτημα.

    Ο άξονας κίνησης βασίζεται σε έναν τροποποιημένο ηλεκτρικό άξονα ZF AVE 130-400 V AC, παρόμοιο με αυτόν που χρησιμοποιούν τα υβριδικά λεωφορεία Mercedes-Benz, με προδιαγραφές βάρους 11.5 τόνους. Αυτός ο άξονας δεν διαθέτει πλήμνες, χρησιμοποιεί ασύγχρονους υδρόψυκτους κινητήρες έλξης τοποθετημένους στο εσωτερικό των συγκροτημάτων πέδης. Κάθε κινητήρας μπορεί να αποδώσει συνολική ισχύ 125 kW στις μέγιστες 11,000 σαλ., με συνεχή απόδοση 60 kW. Στη Daimler δίνουν μέγιστη ροπή από στάση τα 500 N•m. Οι μειωτήρες δύο σταδίων μπορούν να δώσουν έως και 11,000 N•m ανά τροχό. Με μεικτό βάρος 25 τόνους, κάθε κινητήρας έχει δύναμη έλξης 22 kN σε ανηφόρα με κλίση 17%.

    Tα μοτέρ παρέχουν επίσης ανάκτηση της ενέργειας κατά το φρενάρισμα, με έως και 180 kW αντίσταση πέδησης. Ο άξονας με τα μοτέρ στους τροχούς προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα σε αντίθεση με μόνο ένα κεντρικά τοποθετημένο μοτέρ επειδή μένει περισσότερος χώρος διαθέσιμος για τις μπαταρίες, με δυνατότητα προσθήκης επιπλέον αξόνων κίνησης, αν αυτό απαιτείται.

    Εκτός από την τροφοδοσία των κινητήρων, το κύκλωμα τροφοδοσίας χρησιμοποιείται για να παρέχει ισχύ στον αεροσυμπιεστή που διατηρεί την πίεση του κυρίως κυκλώματος πέδησης του οχήματος. Δύο μονάδες ψύξης παρέχονται για τον ηλεκτρικό εξοπλισμό, ένα κύκλωμα υψηλών θερμοκρασιών για την ψύξη των μοτέρ όταν χρησιμοποιούνται για φρενάρισμα, και ένα κύκλωμα χαμηλών θερμοκρασιών για την ψύξη των ηλεκτρικών μετατροπέων, τα βοηθητικά ηλεκτρικά και τα μοτέρ. Ένα ξεχωριστό ψυγείο χρησιμοποιείται για την ψύξη των μπαταριών. Ένα συμβατικό κύκλωμα 24-V χρησιμοποιείται για τον στάνταρ εξοπλισμό όπως τα φώτα και τους υαλοκαθαριστήρες.


    “Τα ηλεκτρικά φορτηγά είναι πλέον μέρος της στρατηγικής της Daimler”

    “Τα υβριδικά, υδρογόνου και φυσικού αερίου είναι ακόμη υπό συζήτηση”.


     

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα