More

    Αυξάνεται το ενδιαφέρον των καταναλωτών για ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να κοιτάζουν συνεχώς μπροστά και να υιοθετούν νέες τεχνολογίες στις επιχειρηματικές τους στρατηγικές.

    Εικόνα: Unsplash/CHUTTERSNAP

    Η κινητικότητα μειώθηκε σημαντικά σε πολλές περιοχές καθώς η πανδημία COVID-19 εξαπλώθηκε το 2020. Με τα ενδιαφερόμενα μέρη της βιομηχανίας να επικεντρώνονται στη διατήρηση της λειτουργίας των επιχειρήσεων τους, στη διατήρηση των περιθωρίων κέρδους και στην προστασία των εργαζομένων, μερικές φορές φαινόταν ότι ο τομέας ήταν σε ακινησία. Εξάλλου, οι εταιρείες που αγωνίζονταν να επιβιώσουν πιθανότατα θα κέρδιζαν ελάχιστα επενδύοντας σε καινοτόμες τεχνολογίες ή υπηρεσίες κινητικότητας. Και με την πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων, λίγοι καταναλωτές φαινόταν πρόθυμοι ή ικανοί να αγοράσουν νέα οχήματα.

    Αυτή η άποψη της βιομηχανίας κινητικότητας, ωστόσο, δεν λαμβάνει υπόψη πολλές σημαντικές εξελίξεις. Παρόλο που η πανδημία COVID-19 έχει επιβραδύνει προσωρινά την ανάπτυξη, ο τομέας της κινητικότητας βρίσκεται σε μια βαθιά μεταμόρφωση και ανοίγει νέες ευκαιρίες για παίκτες που είναι πρόθυμοι να επενδύσουν στην ηλεκτροκίνηση οχημάτων, την αυτόνομη οδήγηση και άλλα επαναστατικά προϊόντα και υπηρεσίες. Επιπλέον, η πρόσφατη έρευνα για τους καταναλωτές σε περίπου 7.000 ερωτηθέντες παγκοσμίως, που διεξήχθη σε συνεργασία με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, έχει επισημάνει διάφορες τάσεις που καθιστούν επιτακτική την ανάγκη οι παίκτες κινητικότητας να ενεργήσουν τώρα εάν θέλουν να εμφανιστούν ισχυρότερα στο επόμενο φυσιολογικό. 1 Εδώ αναφέρονται τα ευρήματα.

    Το θετικό συναίσθημα των καταναλωτών θα μπορούσε να ενισχύσει τη βιομηχανία κινητικότητας

    Ενώ η πανδημία COVID-19 δημιούργησε προκλήσεις τόσο για την αυτοκινητοβιομηχανία όσο και για τις πωλήσεις, οι κατασκευαστές αρχικού εξοπλισμού θα μπορούσαν να επωφεληθούν από το ευνοϊκό κλίμα των καταναλωτών.

    Σε όλες τις περιοχές, η έρευνα αποκάλυψε ότι ο αριθμός των ερωτηθέντων με θετική άποψη για τους κατασκευαστές αρχικού εξοπλισμού είχε αυξηθεί από την έναρξη της πανδημίας, με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη να συμβαίνει στην Ασία (Έκθεμα 1).

    Consumer interest1

    Οι απόψεις των καταναλωτών σχετικά με τους κατασκευαστές αρχικού εξοπλισμού έχουν αλλάξει κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

    Εικόνα: Mckinsey & Company

    Η πανδημία COVID-19 έχει αυξήσει το ενδιαφέρον για τις μεταφορές χαμηλών εκπομπών ρύπων

    Η πανδημία COVID-19 φαίνεται να έχει αυξήσει την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σχετικά με τις αρνητικές επιπτώσεις των ταξιδιών, συμπεριλαμβανομένων των συμφορήσεων στους δρόμους και των μεγάλων εκπομπών ρύπων. Οι ετήσιες παγκόσμιες πωλήσεις επιβατικών ηλεκτρικών οχημάτων (EV) έφτασαν τα τρία εκατομμύρια το 2020 – αύξηση άνω του 40% σε ετήσια βάση – με το 46% των πωλήσεων τους έτους να προέρχονται από την Ευρώπη, 39 τοις εκατό από την Κίνα και 12 τοις εκατό από τη Βόρεια Αμερική.

    Στην έρευνά μας, πολλοί ερωτηθέντες δήλωσαν ότι τώρα ενδιαφέρονται περισσότερο για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEVs) και μερικώς υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (PHEV) (Έκθεμα 2). Η Ευρώπη ήταν η μόνη περιοχή όπου μειώθηκε το ενδιαφέρον για τα BEV και PHEV. Αυτή η τάση είναι κάπως παράδοξη, καθώς η Ευρώπη εξακολουθεί να έχει τις υψηλότερες πωλήσεις EV, και μπορεί να συμβαίνει επειδή οι Ευρωπαίοι ερωτηθέντες ανησυχούν περισσότερο για την ιδιοκτησία οχημάτων γενικά. Περισσότερο από το 55 τοις εκατό των ερωτηθέντων από τη Βόρεια Αμερική, η οποία έχει καθυστερήσει στις πωλήσεις EV σε σύγκριση με την Ασία και την Ευρώπη, εξέφρασε αυξημένο ενδιαφέρον για αυτά τα οχήματα. Το πιο σημαντικό, όταν ρωτήθηκαν για τους παράγοντες που συμβάλλουν στα ενδιαφέροντά τους, οι ερωτηθέντες σε όλες τις περιοχές ήταν πιθανότερο να αναφέρουν αυξημένες ανησυχίες για τη βιωσιμότητα και για τις βελτιώσεις στην ποιότητα του αέρα.

    Consumer interest2

    Η αγορά ηλεκτρικών και μερικών υβριδικών οχημάτων έχει αναπτυχθεί σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19.

    Εικόνα: Mckinsey & Company

    Η μεταβολή του συναισθήματος των καταναλωτών θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις και στις επαγγελματικές μεταφορές. Περισσότερο από το 70% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι η παράδοση αγαθών πρέπει να μετατοπιστεί από τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) σε οχήματα BEV ή H2EVs (επίσης γνωστά ως υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα με προσθήκη ενεργειακών στοιχείων υδρογόνου) για τα φορτηγά μεγάλων αποστάσεων και διανομής αγαθών μέσα στις πόλεις (Έκθεμα 3). Παραδόξως, περισσότερο από το 40 τοις εκατό των ερωτηθέντων σε όλες τις περιοχές δήλωσαν ότι ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν παραπάνω για να επιτρέψουν αυτήν τη μετάβαση. Στοιχεία από διαδικτυακούς εμπόρους λιανικής δείχνουν ότι οι ενέργειες εξακολουθούν να υστερούν, ωστόσο, καθώς το ποσοστό των καταναλωτών που επιθυμούν να πληρώσουν για να αντισταθμίσουν το αποτύπωμα άνθρακα φαίνεται να είναι χαμηλότερο.

    ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ

    Τι κάνει το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ σχετικά με την κυκλικότητα και την αυτοκινητοβιομηχανία;

    Show

    Consumer interest4

     

    Οι περισσότεροι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα, ώστε τα ηλεκτρικά οχήματα να μπορούν να προσαρμοστούν ως φορτηγά μεγάλων αποστάσεων και οχήματα αστικών διανομών.

    Εικόνα: Mckinsey & Company

    Σε μια άλλη σημαντική αλλαγή, η παραγωγή με χαμηλές εκπομπές ρύπων γίνεται πιο ζωτική. Από τους ερωτηθέντες στην έρευνα που σκέφτονταν να αγοράσουν ένα EV, πάνω από τους μισούς δήλωσαν ότι αυτό ήταν ένα μέτριο ή εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα (Έκθεση 4). Αυτή η εξέλιξη υποδηλώνει ότι η αλλαγή του καταναλωτικού κλίματος θα επηρεάσει όχι μόνο τις πωλήσεις οχημάτων αλλά και ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού. Πολλοί ερωτηθέντες ενδιαφέρθηκαν επίσης στην ανακύκλωση οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους.

    Οι προτιμήσεις των καταναλωτών αλλάζουν μεταξύ των δυνητικών αγοραστών ηλεκτρικών οχημάτων.

    Η έρευνα έδειξε επίσης ότι η χρήση βιώσιμων υλικών ήταν μια σημαντική εκτίμηση για τους πιθανούς αγοραστές EV (Έκθεση 5). Η χρήση ενός τοπικού κατασκευαστή ήταν επίσης μέτρια έως εξαιρετικά σημαντική για πολλούς ερωτηθέντες.

    Consumer interest5

    Οι πιθανοί αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων ενδιαφέρονται πλέον περισσότερο για τη βιωσιμότητα.

    Εικόνα: Mckinsey & Company

    Η πανδημία COVID-19 έχει αυξήσει το ενδιαφέρον για την αυτόνομη οδήγηση, αλλά παραμένουν πολλά εμπόδια

    Η έρευνά μας έδειξε ότι η πανδημία COVID-19 έχει κάνει τους καταναλωτές πιο θετικούς στο να χρησιμοποιούν υπηρεσίες παράδοσης, μέσω παραδοσιακών μεθόδων και αυτόνομης τεχνολογίας.

    Παρόμοιες τάσεις παρατηρήθηκαν σε διάφορες περιοχές, και το Έκθεμα 6 δείχνει τα αποτελέσματα για τη Βόρεια Αμερική, για παράδειγμα. Τόσο οι περιορισμοί της καραντίνας όσο και η επιθυμία περιορισμού της ανθρώπινης επαφής συμβάλλουν σε αυτά τα αποτελέσματα. Η κατάσταση έχει επιταχύνει το ενδιαφέρον για την αυτόνομη τεχνολογία, με τον αριθμό των ερωτηθέντων της Βόρειας Αμερικής που δηλώνουν ότι θα ήταν εξαιρετικά ή κάπως θετικοί στο να λάβουν παραδόσεις από αυτόνομα οχήματα (AV) να αυξάνονται από 18% σε 28%. Υπήρχε μια πιο μέτρια αύξηση στον αριθμό αυτών που ήταν πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν AVs για μεταφορά ανθρώπων. Αυτή η αλλαγή στο συναίσθημα και την αποδοχή των καταναλωτών θα μπορούσε να ξεκλειδώσει ευκαιρίες για τους παίκτες AV να δοκιμάσουν, να δοκιμάσουν και να αναπτύξουν παραδόσεις AV.

    Consumer interest6

    Το ενδιαφέρον για την παράδοση αγαθών με αυτόνομα οχήματα αυξάνεται.

    Εικόνα: Mckinsey & Company

    Παρά την αυξανόμενη αποδοχή των AV, οι κατασκευαστές αρχικού εξοπλισμού και άλλοι ενδιαφερόμενοι αντιμετωπίζουν πολλά εμπόδια στην υιοθέτηση. Η συνολική γνώση αυτής της τεχνολογίας είναι ακόμη σχετικά χαμηλή, με πολλούς ερωτηθέντες να δηλώνουν ότι δεν είχαν ακούσει ποτέ για AV ή προηγμένα συστήματα βοήθειας οδηγού (ADAS) ή ότι δεν κατάλαβαν πλήρως τη σημασία αυτών των όρων (Έκθεση 7).

    Consumer interest7

    Η γνώση του κοινού σχετικά με τη διαφορά μεταξύ προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού και των αυτόνομων οχημάτων φαίνεται να είναι περιορισμένη.

    Εικόνα: Mckinsey & Company

    Η έλλειψη εκπαίδευσης των καταναλωτών συμβάλλει στη σχετικά χαμηλή εμπιστοσύνη στα AV – κάτι που εξακολουθεί να είναι έντονο παρά την αύξηση του αριθμού των ατόμων που επιθυμούν να τα χρησιμοποιήσουν. Όταν ρωτήσαμε τους ερωτηθέντες της έρευνας τι τους εμπόδισε να χρησιμοποιούν τα AV, οι περισσότεροι δήλωσαν ότι δεν πίστευαν ότι αυτή η τεχνολογία ήταν έτοιμη (Έκθεση 8). Πολλοί άλλοι δήλωσαν ότι δεν πίστευαν ότι η τεχνολογία AV ήταν ασφαλέστερη από τη δική τους οδήγηση. Συνολικά, η εμπιστοσύνη είναι τόσο χαμηλή που σχεδόν οι μισοί καταναλωτές δεν θα εμπιστεύονταν τους κατασκευαστές, τους ρυθμιστικούς φορείς ή τα ανεξάρτητα τρίτα μέρη για την επικύρωση της τεχνολογίας.

    Consumer interest8

    Η έλλειψη εμπιστοσύνης και οι ανησυχίες για την ασφάλεια εμποδίζουν την αγορά αυτόνομων οχημάτων.

    Εικόνα: Mckinsey & Company

    Η κινητικότητα μειώθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά η έρευνά μας δείχνει ότι το ενδιαφέρον των καταναλωτών για αυτόνομη οδήγηση και την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων επιταχύνθηκε. Οι παίκτες κατά μήκος της αλυσίδας κινητικότητας που θέλουν να αναπτυχθούν στο επόμενο διάστημα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο να επενδύσουν σε αυτές τις περιοχές, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να εκπαιδεύσουν τους καταναλωτές για τα οφέλη τους. Τέτοιες εκπαιδευτικές προσπάθειες θα είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τα AV, καθώς η εμπιστοσύνη του κοινού παραμένει χαμηλή και πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να είναι απρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν αυτά τα οχήματα. Επιπλέον, η μεγαλύτερη δεκτικότητα των καταναλωτών για τις λύσεις αυτόνομης παράδοσης θα μπορούσε να τους κάνει πιο εξοικειωμένους με την τεχνολογία AV, ανοίγοντας ενδεχομένως περισσότερες ευκαιρίες.

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα