More

    Ποια είναι η ChargeUp Europe και τι ζητά από την Ε.Ε.

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Με μια ανοιχτή επιστολή προς την Επιτροπή της ΕΕ που φέρει ημερομηνία 16 Μαρτίου 2021, η ChargeUp Europe, η ένωση των ευρωπαίων παρόχων υποδομών φόρτισης, ζητάει έναν νέο αυτόνομο κανονισμό για τις υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με την ένωση, αυτός ο κανονισμός πρέπει να είναι ξεχωριστός από την υπάρχουσα οδηγία για τα εναλλακτικά καύσιμα (DAFI).

    Η επιστολή απευθύνεται στον Frans Timmermans, Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής για την Πράσινη Συμφωνία, την Επίτροπο Μεταφορών Adina Valean, τον Επίτροπο Εσωτερικής Αγοράς Thierry Breton και τον Επίτροπο Ενέργειας Kadri Simson.

    Οι επικρίσεις

    Η ένωση επκρίνει επίσης το γεγονός ότι τα κράτη της ΕΕ δεν έχουν εφαρμόσει επαρκώς την οδηγία για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων (DAFI). Η ChargeUp Europe ζητά επίσης ο νέος κανονισμός να προκύψει από την επικείμενη αναθεώρηση της Οδηγίας DAFI.

    Οι φόβοι

    Οι εταιρείες που συμμετέχουν σε αυτήν την ένωση φοβούνται ότι «ένα συνονθύλευμα εθνικών κανονισμών, η έλλειψη διαλειτουργικότητας των τεχνικών απαιτήσεων και τα ασυνεπή μοντέλα πολιτικού σχεδιασμού» θα μπορούσαν να επιβραδύνουν την εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τη στιγμή που έχουν μόλις αποκτήσει δυναμική το 2020.

    Η ενιαία αγορά

    «Οι επενδυτές χρειάζονται βεβαιότητα και οι οδηγοί πρέπει να μπορούν να ταξιδεύουν οπουδήποτε στην Ευρώπη με αυτοπεποίθηση», λέει ο Christopher Burghardt, Πρόεδρος της ChargeUp Europe και Διευθύνων Σύμβουλος της ChargePoint. «Μια ενιαία αγορά για τις επενδύσεις σε υποδομές EV απλά δεν υπάρχει σήμερα. Είναι σαφές ότι χρειαζόμαστε μια ισχυρότερη, πιο συνεκτική προσέγγιση σε επίπεδο ΕΕ.»

    Όπως απαιτεί η ένωση, ο νέος κανονισμός θα πρέπει «να αποτελέσει τον πυρήνα ενός αποκλειστικού ευρωπαϊκού καθεστώτος διακυβέρνησης για τις υποδομές φόρτισης EV». Αυτός πρέπει να περιλαμβάνει κανόνες σχετικά με τη χρέωση, μια σαφή μεθοδολογία για τα σχέδια ανάπτυξης και τον τρόπο με τον οποίο τα προγράμματα χρηματοδότησης των κρατών μελών μπορούν να επιβλέπονται σε επίπεδο ΕΕ.

    Τα επιχειρήματα

    Η επιχειρηματολογία της ChargeUp Europe για τον απαιτούμενο διαχωρισμό από την Οδηγία AFID βασίζεται στο γεγονός ότι η φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ένα ουσιαστικά διαφορετικό μοντέλο από τους τομείς που καλύπτονται από την Οδηγία DAFI. Η βιομηχανία φόρτισης EV είναι ένας νέος και ταχέως αναπτυσσόμενος τομέας που αποτελεί ένα σημείο που συναντώνται οι τομείς της ενέργειας, των ψηφιακών υπηρεσιών και της αυτοκινητοβιομηχανίας.

    Κατά συνέπεια, οι εξελίξεις σε όλους αυτούς τους τομείς – συμπεριλαμβανομένων και αυτών για τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας – πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά τον καθορισμό “κατάλληλων κανόνων της αγοράς και κανονισμών “. «Δεν έχει νόημα να συνδυάζονται οι δημόσιες υποδομές φόρτισης για τα ηλεκτρικά οχήματα με άλλα εναλλακτικά καύσιμα», λέει ο Burghardt. «Χρειαζόμαστε μια ειδική προσέγγιση στην ηλεκτρική κινητικότητα που να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες του τομέα μας».

    Εναρμονισμένο πλαίσιο σε επίπεδο Ε.Ε.

    Πρόσφατα, ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες αποφάσισαν να καταργήσουν σταδιακά τα οχήματα εσωτερικής καύσης και να πραγματοποιήσουν μαζικές εθνικές επενδύσεις στις υποδομές φόρτισης. Ένα σημαντικό παράδειγμα στη Γερμανία είναι τα 1.000 «ομοσπονδιακά πάρκα φόρτισης» που πρόκειται να δημιουργηθούν τα επόμενα χρόνια με βάση τον πρόσφατα ψηφισμένο νόμο περί ταχείας φόρτισης.

    Σχετικά με το θέμα αυτό, η ChargeUp λέει: «Ο καθορισμός φιλόδοξων στόχων για την ανάπτυξη των υποδομών EV χωρίς εναρμονισμένο νομικό πλαίσιο για την υποστήριξη αυτού θα ήταν μια χαμένη ευκαιρία για τον τομέα και τις φιλοδοξίες της ΕΕ για την κλιματική αλλαγή».

    ChargeUp

    Ποια είναι η ChargeUp Europe

    Η ChargeUp Europe ιδρύθηκε τον Απρίλιο του 2020 ως «άτυπη συμμαχία» από τις εταιρείες υποδομών φόρτισης Allego, ChargePoint και EVBox. Σήμερα στην ένωση συμμετέχουν 13 μέλη που διαχειρίζονται πάνω από 300.000 σημεία φόρτισης.

    Οι εταιρίες που συμμετέχουν στην ChargeUp Europe είναι οι εξής:

    • Η Ολλανδική Allego
    • Ο Όμιλος EVBox
    • Η ChargePoint
    • Η Fastned
    • H Σλοβάκικη GreenWay
    • Η Evway
    • H Αυστριακή Has-to-be
    • Η EDP από την Πορτογαλία
    • Ο ενεργειακός γίγαντας Total
    • Η Γερμανική Compleo
    • Η Ολλανδική Last Miles Solutions
    • Η κοινοπραξία της ABL και Reev
    • Η Power Dot

    Για να διαβάσετε την ανοικτή επιστολή της ChargeUp Europe κάντε κλικ εδώ (pdf, στα αγγλικά)

    Του Αργύρη Κοτσιλιέρη
    Τεχνολόγου Μηχανικού Οχημάτων

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα