More

    Μπορεί η σχεδίαση να κάνει επικίνδυνη την τεχνολογία στο αυτοκίνητο;

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Οι αυτοκινητοβιομηχανίες τροφοδοτούν όλο και περισσότερη τεχνολογία στα αυτοκίνητά μας – συμπεριλαμβανομένων εκείνων που έχουμε ακόμα να οδηγήσουμε. Αυτή η τεχνολογία, συχνά με τη μορφή περίπλοκων συστημάτων «ψυχαγωγίας», δίνει στους οδηγούς τη δυνατότητα να λαμβάνουν κλήσεις, να στέλνουν μηνύματα κείμενων, να περιηγούνται και να επιλέγουν τι να ακούν μέσω οθονών στον πίνακα οργάνων.

    Και θεωρητικά, θα πρέπει να είναι ασφαλέστερα από την αναζήτηση σε κινητό τηλέφωνο κατά την οδήγηση. Αλλά μια νέα μελέτη από την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία διαπίστωσε ότι αυτά τα συστήματα ψυχαγωγίας θεωρούνται πραγματικά υπεύθυνα γιατί αποσπούν την προσοχή – έως και ακόμη και εντελώς επικίνδυνα. Στον πυρήνα της, αυτό είναι ένα πρόβλημα σχεδίασης: χρειαζόμαστε νέο user Interface αυτοκινήτου που να εξισορροπεί την άνεση και την ασφάλεια.

    Το ίδρυμα AAA για την Ασφάλεια της Κυκλοφορίας ανέθεσε σε ερευνητές του Πανεπιστημίου της Γιούτα να ερευνήσουν τα μάτια των οδηγών που περνούν μακριά από το δρόμο και την ψυχική απαίτηση που χρειάζονται όταν χρησιμοποιούν αυτά τα συστήματα ταμπλό. Δοκίμασαν επίσης πόσο καιρό χρειάζονται οι οδηγοί για να ολοκληρώσουν εργασίες όπως να καλέσουν κάποιον, να στείλουν ένα κείμενο και να προγραμματίσουν πλοήγηση κατά την οδήγηση. Οι ερευνητές εξέτασαν 30 διαφορετικά οχήματα του 2017 από μια μεγάλη ποικιλία κατασκευαστών αυτοκινήτων και διαπίστωσαν ότι 23 από αυτά είχαν «υψηλή» ή «πολύ υψηλή» ζήτηση στον οδηγό, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων Tesla S, Honda Civic Touring και του Ford Fusion Titanium. Ούτε ένα αυτοκίνητο από τα 30 δεν βρέθηκε να απαιτεί «χαμηλή» ζήτηση της απόσπασης της προσοχής του οδηγού.

    sxediasmos2

    [Φωτογραφία: Mark Cruz / Unsplash]

    Δεν ήταν έκπληξη το ότι η ομάδα διαπίστωσε ότι η πληκτρολόγηση μια διεύθυνσης είναι το χειρότερο στοιχείο αυτών των συστημάτων. Ο προγραμματισμός της πλοήγησης διαρκεί κατά μέσο όρο 40 δευτερόλεπτα. Με 25 μίλια ανά ώρα (40 km/h), σημαίνει ότι ένας οδηγός θα μπορούσε να περάσει από τέσσερα γήπεδα ποδοσφαίρου και να είναι πλήρως αποσπασμένος από το δρόμο.

    Μέρος του προβλήματος είναι ότι αυτές οι διασυνδέσεις απαιτούν από τον οδηγό την προσοχή να ολοκληρώσει οποιαδήποτε εργασία – ακόμη και αν χρησιμοποιούν ένα σύστημα φωνητικών εντολών, όπως έδειξε μια προηγούμενη μελέτη. Όταν δεν έχουν σχεδιαστεί σωστά, οδηγούν σε ψυχική απογοήτευση, μια άλλη απόσπαση της προσοχής. «Οι οδηγοί θέλουν μια τεχνολογία που είναι ασφαλής και εύκολη στη χρήση, αλλά πολλά από τα χαρακτηριστικά που προστίθενται στα συστήματα ψυχαγωγίας έχουν οδηγήσει σε υπερβολικά περίπλοκες και μερικές φορές απογοητευτικές εμπειρίες χρηστών για τους οδηγούς», δήλωσε ο Marshall Doney, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της AAA. «Ορισμένα από τα πιο πρόσφατα συστήματα στην αγορά περιλαμβάνουν τώρα λειτουργίες που δεν σχετίζονται με το βασικό σκοπό της οδήγησης, όπως η αποστολή μηνυμάτων κειμένου, ο έλεγχος των κοινωνικών μέσων ή η πλοήγηση στα καθήκοντα του διαδικτύου που δεν έχουμε να κάνουν με δουλειές πίσω από το τιμόνι».

    sxediasmos4

    Σύμφωνα με την AAA, η λύση θα μπορούσε να είναι να κλείσουν εντελώς στοιχεία αυτών των συστημάτων εντελώς ενώ οι άνθρωποι οδηγούν – πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα μπορούσατε να κάνετε Tweet και να οδηγήσετε, ακόμα κι αν το θέλετε. Ο κ. Doney λέει ότι τα συστήματα ψυχαγωγίας αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι τόσο διανοητικά και να προσφέρουν ψυχική ανάταση όπως όταν θα ακούγατε την αγαπημένη σας μουσική στο ραδιόφωνο – και η στροφή της τάσης των οδηγών να κάνουν πολλαπλές εργασίες στο δρόμο θα καταστήσουν ασφαλέστερα τα αυτοκίνητα.

    Οι σχεδιαστές πίσω από αυτά τα συστήματα έχουν επίσης την ευθύνη να διασφαλίσουν ότι οι αλληλεπιδράσεις που δημιουργούν δεν θα οδηγήσουν σε ατυχήματα. Απαιτούνται περισσότερες έρευνες για να εξασφαλιστεί ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν συσσωρεύουν τεχνολογία στα αυτοκίνητα χωρίς να σκεφτούν τις συνέπειες.

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα