More

    Τι Ζητούν Τώρα η ACEA και η Περιβαλλοντική Μ.Κ.Ο. Transport & Environment από την Ευρωπαϊκή Ένωση

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Ζητούν να υπάρχουν 11,000 σημεία φόρτισης βαρέων ηλεκτρικών οχημάτων, 300 σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο μέχρι το 2025. Τα σημεία φόρτισης και ανεφοδιασμού να αυξηθούν σε 42.000 και 1000 αντίστοιχα, μέχρι το 2030. Επίσης ζητούν τη μετατροπή σε Κανονισμό της Οδηγίας για τα Εναλλακτικά Καύσιμα που θα αναθεωρηθεί σύντομα

    Η ευρωπαϊκή ένωση κατασκευαστών αυτοκινήτων ACEA και η Μη Κυβερνητική Περιβαλλοντική Οργάνωση Transport & Environment (T&E) διατυπώνουν πολύ συγκεκριμένους στόχους σχετικά με τις υποδομές ανεφοδιασμού για τα βαρέα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες και υδρογόνο σε ολόκληρη την ΕΕ μετά από προηγούμενες αναφορές και δεσμεύσεις

    Η νέα επιστολή προς την Επιτροπή της ΕΕ, που έχει ημερομηνία 13 Απριλίου 2021, με τις υπογραφές της ACEA και της Transport & Environment θέτει στόχους που φαίνονται πιο ρεαλιστικοί σε σύγκριση με στόχους που είχα τεθεί σε προηγούμενες επιστολές. Σε αριθμούς, ένας στόχος είναι να εγκατασταθούν 11.000 σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά φορτηγά έως το 2025. Το δίκτυο θα αυξηθεί σε 42.000 σημεία φόρτισης για τα βαρέως τύπου EV έως το 2030.

    Επιπλέον, περίπου 300 σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου κατάλληλοι για βαρέα οχήματα θα πρέπει να τεθούν σε λειτουργία το αργότερο έως το 2025, με τον αριθμό να αυξάνεται σε περίπου 1.000 έως το 2030.

    Καθορίζονται επίσης τρεις κατηγορίες ισχύος για τα σημεία φόρτισης, η μια είναι κάτω από 350 kW, η δεύτερη μεταξύ 350 kW και 500 kW και η τρίτη των 500 kW.

    Η ανάπτυξη των υποδομών είναι απαραίτητη για να υπάρχει συμβατότητα με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, σύμφωνα με την ACEA. Σε προηγούμενες ανακοινώσεις της, τον Απρίλιο του 2020, η ACEA είχε ήδη εκτιμήσει τον αριθμό των σημείων φόρτισης και των σταθμών πλήρωσης H2 που απαιτούνται για την επίτευξη των στόχων της ΕΕ για τα βαρέα οχήματα για το 2025 και 2030.

    Τότε, η ένωση πρότεινε τη δημιουργία περίπου 90.000 δημόσιων σημείων φόρτισης την επόμενη δεκαετία ώστε οι οδικές μεταφορές να μπορέσουν να γίνουν ουδέτερες ως προς το αποτύπωμα άνθρακα. Για τα βαρέα οχήματα με ενεργειακά στοιχεία υδρογόνου, η εκτίμηση ήταν πιο συντηρητική, καθώς τότε η ένωση ζητούσε την κατασκευή μόλις 50 σταθμών πλήρωσης φορτηγών με υδρογόνο έως το 2025 και 500 έως το 2030.

    Φέτος, οι ACEA και T&E φαίνεται να ανταποκρίνονται σε μια βιομηχανία που αρχίζει να εξετάζει τη χρήση βαρέων οχημάτων υδρογόνου για τις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Ο λόγος για τη μείωση του ζητούμενου μεγέθους για τις υποδομές φόρτισης βαρέων οχημάτων με μπαταρίες παραμένει άγνωστος σε αυτό το στάδιο. Ωστόσο, στη νέα επιστολή, η ACEA και η T&E θέλουν να δουν μια ενδιάμεση αναθεώρηση να ξεκινήσει το 2024 για «έναν υγιή έλεγχο πραγματικότητας με την πραγματική κατάσταση της αγοράς, την ανάπτυξη των υποδομών και να επιτρέψει την προσαρμογή των τεχνικών προδιαγραφών και απαιτήσεων των βαρέων βαρέων οχημάτων.»

    Η στόχευση στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων ξεκίνησε με μια προηγούμενη δήλωση των μελών της ACEA Scania, Daimler Truck, Volvo Group, CNH Industrial, MAN Truck & Bus, DAF Trucks και Ford Trucks τον Δεκέμβριο του 2020 σύμφωνα με την οποία δεσμεύθηκαν να μην παράγουν πλέον πετρελαιοκίνητα φορτηγά από το 2040. Όσον αφορά τις υποδομές φόρτισης, είχαν τότε αναφέρει τα εξής: «Το κύριο μέλημα είναι η πρόσβαση σε ηλεκτρικά δίκτυα με επαρκή χωρητικότητα».

    Η νέα επιστολή επανέλαβε αυτήν την θέση, ενώ έγινε πιο συγκεκριμένη, λέγοντας ότι η ΕΕ θα πρέπει να διασφαλίσει ότι οι χώροι στάθμευσης βαρέων οχημάτων θα περιλαμβάνουν «μια σύνδεση δικτύου που είναι ανθεκτική στο μέλλον και επαρκή για τη μελλοντική ζήτηση φόρτισης βαρέων οχημάτων». Επιπλέον, όλες οι δραστηριότητες που στοχεύουν στη δημιουργία σταθμών φόρτισης για επιβατικά αυτοκίνητα θα πρέπει επίσης να ετοιμάζονται ή να περιλαμβάνουν επέκταση και για τα βαρέα οχήματα.

    Εάν οι κατάλληλες τοποθεσίες φόρτισης είχαν δημόσια συγχρηματοδότηση, θα πρέπει να είναι υποχρεωτική η εξέταση επέκτασης ή και αναβάθμισης σε ένα μεταγενέστερο στάδιο για τη φόρτιση βαρέων οχημάτων (από το πρωτόκολλο CCS στο πρωτόκολλο MCS), ισχυρίζονται οι υπογράφοντες την επιστολή.
    Αναλύουν επίσης τους άλλους στόχους τους, πριν από την αναμενόμενη αναθεώρηση της ευρωπαϊκής οδηγίας για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων (AFID) φέτος. Οι υπογράφοντες θέλουν τώρα η Επιτροπή της ΕΕ να καταστήσει την οδηγία AFID «συμβατή» με την Πράσινη Συμφωνία και τους στόχους για το CO2 και να επικεντρωθεί στα βαρέα οχήματα μηδενικών εκπομπών.

    Ζητούν επίσης να υπάρξει κανονισμός και όχι οδηγία (παρόμοια έκκληση έγινε και από τη ChargeUp Europe για τις υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων).Η διαφορά είναι ότι ένας κανονισμός απαιτεί από τα κράτη μέλη να τον εφαρμόσουν, ενώ μια οδηγία είναι κυριολεκτικά μια κατεύθυνση ανοιχτή στην ερμηνεία.

    Με την επιστολή ζητείται επίσης από την Ευρωπαϊκή Ένωση να θέσει δεσμευτικούς στόχους σε ευρωπαϊκό επίπεδο και σε επίπεδο των κρατών μελών και περιέχει πρόταση για την κατανομή των σημείων φόρτισης βαρέων οχημάτων στην Ευρώπη. Για τη Γερμανία, για παράδειγμα, αναφέρει 3.750 σημεία φόρτισης έως το 2025 και 14.350 έως το 2030. Η Γαλλία βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 1.500 και 5.800 το 2025 και το 2030 αντίστοιχα. Για την Ελλάδα τα αντίστοιχα σημεία ανέρχονται σε 10 και 50 για το 2025 και το 2030 αντίστοιχα.

    Στους στόχους περιλαμβάνονται επίσης όλες οι εγκαταστάσεις φόρτισης στις αποθήκες προορισμού κατά τη φόρτωση και εκφόρτωση εμπορευμάτων, σε δημόσιους χώρους στις αστικές περιοχές και κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων. Οι υπογράφοντες την επιστολή θέλουν επίσης νέους στόχους για την αναθεωρημένη οδηγία ή κανονισμό AFID ώστε να αναπτυχθούν δημόσιοι φορτιστές χαμηλότερης ισχύος (100 kW) που θα παρέχουν φόρτιση κατά τη διάρκεια της νύχτας σε χώρους στάθμευσης φορτηγών κατά μήκος των εθνικών οδών, με τουλάχιστον 40.000 δημόσιους φορτιστές διανυκτέρευσης έως το 2030.

    Η ACEA και η T&E θέλουν επίσης η ΕΕ να αναφερθεί και στις συμφωνίες TENT-T. Αυτές αφορούν τους λεγόμενους «αστικούς κόμβους», που σχετίζονται περισσότερο με τα υπεραστικά λεωφορεία. Αυτά είναι σημεία φόρτισης σε αεροδρόμια ή τερματικούς σταθμούς, και με την επιστολή ζητείται όλοι οι μεσαίοι και μεγάλοι κόμβοι να έχουν τουλάχιστον έναν φορτιστή (με ισχύ 350 kW ή περισσότερο) από το 2025.

    Για τη φόρτιση των βαρέων οχημάτων στους αυτοκινητόδρομους θέλουν τουλάχιστον έναν σταθμό φόρτισης υψηλής ισχύος με τουλάχιστον 4 σημεία φόρτισης κάθε 100 χλμ έως το 2025 και έναν σταθμό φόρτισης κάθε 50 χλμ έως το 2030.

    Ως προς τη χρηματοδότηση της ανάπτυξης των υποδομών, η ACEA και η T&E αναφέρονται στους λεγόμενους early adopters και σε «ουσιαστικά κίνητρα» για την υποστήριξη επενδύσεων σε σταθμούς φόρτισης φορτηγών και πούλμαν. «Θα πρέπει επίσης να δοθεί υποστήριξη για να βοηθήσουμε τους μεταφορείς να προσαρμόσουν τις δραστηριότητές τους σε βαρέα οχήματα μηδενικών εκπομπών», προσθέτουν οι υπογράφοντες, σχετικά με τη χρηματοδότηση και τα κίνητρα στην ΕΕ, επισημαίνοντας επίσης την προσαρμογή του προγράμματος Connecting Europe Facility (CEF).

    Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι οι ACEA και T&E αποκλίνουν στις εκτιμήσεις τους σχετικά με τον αριθμό των ηλεκτρικών φορτηγών με μπαταρίες που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν σε ένα τέτοιο δίκτυο 11.000 σημείων φόρτισης το 2025 και 42.000 το 2030. Σύμφωνα με τη μέθοδο υπολογισμού της ACEA, ο αντίστοιχος στόλος ηλεκτρικών φορτηγών μπαταρίας το 2030 θα είναι 270.000 μονάδες, ενώ σύμφωνα με τα σενάρια της T&E τα οχήματα θα ανέρχονται σε 520.000 μονάδες το 2030.

    Κάντε Κλικ Εδώ Για να Δείτε την Επιστολή της ACEA και της Transport & Environment (pdf, στα αγγλικά)

    Πηγή: https://www.acea.be/

    Του Αργύρη Κοτσιλιέρη
    Τεχνολόγου Μηχανικού Οχημάτων

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα