Εκτός από τα συμβατικά ελαστικά, προαιρετικά διατίθενται ελαστικά που παρέχουν τη δυνατότητα συνέχισης της οδήγησης σε περίπτωση απώλειας πίεσης (run-flat). Αυτά διαθέτουν ενισχυμένο πλευρικό τοίχωμα και έχουν το πλεονέκτημα ότι διατηρούν το σχήμα τους ακόμα και χωρίς επαρκή πίεση αέρα. Με τον τρόπο αυτό παραμένει σταθερή η οδική συμπεριφορά του οχήματος.
Ασφάλεια και αναγνώριση
Σχήμα: Ελαστικά, συμβατικά και τύπου run-flat
Α Συμβατικά ελαστικά μετά από απώλεια πίεσης
Β Ελαστικά τύπου run-flat (με δυνατότητα συνέχισης της οδήγησης μετά από απώλεια πίεσης)
- Θέση ζάντας με σωστή πίεση ελαστικού
- Θέση ζάντας με ανεπαρκή πίεση ελαστικού
- Ελαστικό
- Ενισχυμένο πλευρικό τοίχωμα
Για τα ελαστικά με ιδιότητες run-flat είναι απαραίτητες ειδικές ζάντες (EH2) καθώς και σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών.
Στις ζάντες τύπου EH2 (EH = Extended Hump) μπορούν να τοποθετηθούν και συμβατικά ελαστικά. Τα ελαστικά τύπου run-flat έχουν το ίδιο σύστημα κωδικοποίησης μεγέθους και την ίδια εξωτερική εμφάνιση με τα συμβατικά ελαστικά.
Σε ορισμένα ελαστικά υπάρχει εντός της ονομασίας τύπου τους ο χαρακτηρισμός RF που σημαίνει run-flat, π.χ. 205/55 RF 16.
Τα ελαστικά με ιδιότητες run-flat έχουν διάφορους κωδικούς αναγνώρισης στο πλευρικό τοίχωμα ανάλογα με τον κατασκευαστή:
- Το λογότυπο RFT
- Την πρόσθετη σήμανση “RUNFLAT”
- Την πρόσθετη σήμανση “RSC” (RSC = Runflat System Component”)
- Την πρόσθετη σήμανση “SSR” (SSR = Self Supporting Run-Flat-Tyre)
- Την πρόσθετη σήμανση “SST” (SST = Self Supporting Run-Flat-Tyre).
ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ
Σε περίπτωση χρήσης ελαστικού τύπου run-flat χωρίς αέρα, η ταχύτητα δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τα 80 χλμ./ώρα και η απόσταση τα 80 χλμ.
Υπόδειξη
Τα οχήματα που διατίθενται από το εργοστάσιο με ελαστικά τύπου run-flat δεν διαθέτουν κιτ επισκευής ελαστικών ούτε ρεζέρβα.