More

    Ηλεκτροκίνηση: Απουσία Νομοθετικού Πλαισίου Συνεργείων & Τεχνιτών Ηλεκτροκίνησης

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=
    • Χωρίς κανονιστικό πλαίσιο η ασφάλεια των εργασιών στα Υβριδικά & Ηλεκτρικά Οχήματα
    • Χωρίς διασφάλιση και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι / εμπλεκόμενοι από τους κινδύνους Υψηλής Τάσης
    • Δεν χρησιμοποιούνται οι σχετικές σημάνσεις που επιβάλλουν οι κατασκευαστές και δεν γνωρίζουν οι ανεξάρτητοι επισκευαστές
    • Δεν χρησιμοποιούνται ειδικά εργαλεία & Συσκευές Υψηλής Τάσης

    Το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ προτείνει να εφαρμόζονται πιστοποιημέ-νες διαδικασίες για τα εξής:

    • Αναγνώριση ενός οχήματος υψηλής τάσης – Χρήση σημάνσεων
    • Απενεργοποίηση του συστήματος υψηλής τάσης χρησιμοποιώντας την πιστοποιημένες διαδικασίες
    • Επαναφορά του συστήματος υψηλής τάσης σε λειτουργία χρησιμο-ποιώντας τις πιστοποιημένες διαδικασίες
    • Εκτέλεση δοκιμής αντίστασης μόνωσης
    • Εξουσιοδότηση για εργασία σε οχήματα υψηλής τάσης από πιστοποι-ημένους Τεχνίτες Ηλεκτροκίνησης

    Διανύοντας το Β’ εξάμηνο του 2021 και παρά τις συνεχώς αυξανόμενες εισαγωγές νέων μοντέλων υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων είναι σαφής η απουσία του Νομοθετικού Πλαισίου.

    Το Πιστοποιητικό προσόντων που θα διέπει τον τεχνίτη Υψηλής Τάσης (HVT) είναι επίσης ένα ακόμη ζητούμενο που στις εισαγωγικές τουλάχιστον οργανώνεται από τα επίσημα δίκτυά τους και όπως μας είχε δηλώσει ο Πρόεδρος του ΣΕΕΑ Κος Βασιλάκης μέχρι το τέλος του έτους οι εισαγωγείς θα έχουν έτοιμα οργανωμένα δίκτυα για τη συντήρηση των Υβριδικών & Ηλεκτρικών τους οχημάτων στο 70%.

    car2

    Και μπορεί όλα να προχωράνε σε επίπεδο εργοστασιακών πιστοποιήσεων όλα όμως τελικά θα πρέπει να διέπονται από την επερχόμενη Εθνική Νομοθεσία της Ηλεκτροκίνησης. Και μπορεί όπως μαθαίνουμε από διαρροές οι εισαγωγείς να επιμένουν στην αναγνώριση των εργοστασιακών πιστοποιήσεων για τα δίκτυά τους (λογικό σε ένα μεγάλο βαθμό για εργασίες στην ίδια την αντιπροσωπεία), δεν θα μπορεί όμως να ισχύει για τρίτες αντιπροσωπείες. Και φυσικά η συμμόρφωση με την Εθνική Νομοθεσία χωρίς εξαιρέσεις πρέπει να προσφέρεται από τον εισαγωγέα και να συνεχίζει μέσω Πιστοποιήσεων από το ΥΜΕ ή άλλο εθνικό φορέα Πιστοποίησης (ΕΟΠΕΠ) ώστε να διασφαλίζεται η ολοκληρωμένη πιστοποίηση.

    car

    Ο Υφυπουργός Μεταφορών Επικοινωνιών & Δικτύων Κος Γ. Κεφαλογιάννης έχει δηλώσει στο 4ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης ΗΑΕΕ τον Ιανουάριο του 2021 ότι ένα ΠΔ και μια ΚΥΑ θα διέπουν το νομοθετικό πλαίσιο της Ηλεκτροκίνησης σε σχέση τόσο με το Συνεργείο Ηλεκτροκίνησης όσο και με τον τεχνίτη Ηλεκτροκίνησης.

    kefalogiannis

    Στο σύνθετο λοιπόν εγχείρημα της Νομοθεσίας της Ηλεκτροκίνησης που αναγνωρίζουμε, προστίθενται:

    • Τεχνίτης Ηλεκτροκίνησης (προεδρικό Διάταγμα με Υπ. Παιδείας για Πιστοποίηση και τα απαιτούμενα προσόντα)
    • Άδεια άσκησης επαγγέλματος τεχνίτη οχημάτων Υψηλής τάσης
    • Συνεργεία Ηλεκτροκίνησης (ΚΥΑ με τους όρους τις προϋποθέσεις & τον απαιτούμενο Μηχανολογικό εξοπλισμό)
    • Δημιουργία υποδομών εναλλακτικών καυσίμων
    • Πανελλαδική Ανάπτυξη Δικτύου φόρτισης μέσω του Μητρώου Υπο-δομών & φορέων
    • ΙΚΤΕΟ – Προσαρμογή των σημείων ελέγχου σύμφωνα με το ΟΗΕ για τα υβριδικά & ηλεκτρικά οχήματα.

    Εκκρεμεί η κοινοτική οδηγία και φυσικά η προσαρμογή της Ελληνικής νομοθεσίας

    • Έρχεται και η Υδρογονοκίνηση τον συνδυασμό του υδρογόνου και της Ηλεκτροκίνησης καθώς και αδειοδοτήσεις σε πρατήρια για το υδρογόνου.

    Δείτε το σχετικό video με τον Υφυπουργό

    Όλα αυτά όμως που έχουν ανακοινωθεί 6 μήνες πριν δεν δικαιολογούν την μεγάλη αυτή καθυστέρηση. Μπορεί να απαιτούνται διασυνδέσεις με άλλες διαδικασίες πχ. με το notify business ή συν-υπογραφές με άλλα Υπουργεία όπως το Παιδείας και Ενέργειας, αλλά η καθυστέρηση που λαμβάνει χώρα πρέπει να έχει λόγο και αιτία. (Δείτε σχετικό άρθρο για το νομοσχέδιο για την ίδρυση συνεργείων μέσω του Notify business που είχε ένα χαρακτηριστικό υπότιτλο –  Απλούστευση δραστηριοτήτων ή Συνεργεία 2 ταχυτήτων;

    simansi

    Διανύουμε το β’ εξάμηνο του 2021 και σε λίγες μέρες μπαίνει Αύγουστος, θα ευχηθούμε και από εδώ «Καλό καλοκαίρι» αφού (πρώτα ο Κωρονοϊός και μετά ο Θεός) έφτασε ο Αύγουστος. Άρα τελικά  να πούμε «Ραντεβού τον Σεπτέμβρη».    

    Ας κάνουμε όσο πιο ασφαλή γίνεται την Ηλεκτροκίνηση, χωρίς εκπτώσεις, εφαρμόζοντας όλες τις κατευθυντήριες γραμμές και Διεθνείς Πρακτικές που εφαρμόζει η Αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και που εδώ και 10 χρόνια μετατρέπει οχήματα με κινητήρες ΜΕΚ σε ηλεκτρικά οχήματα.

    Ας μην κάνουμε λοιπόν την διαφορά αυτή 11 χρόνια…

    Το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ  έχει καταθέσει στους αρμόδιους φορείς τις θέσεις του και τις προτάσεις του. Έχει δε βγάλει On the air σχετικό video για την ασφάλεια των εργασιών σε υβριδικά & Ηλεκτρικά οχήματα στο κανάλι του Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ ideeagr στο youtube.

    Δείτε το σχετικό Video

    Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε τις εξελίξεις με focus την ασφάλεια.

    «Γιατί η αξία της ανθρώπινης ζωής δεν έχει αποτίμηση»!

    30 χρόνια Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα