More

    Bελτιωμένος έλεγχος πέδησης – Bosch iBooster

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Bελτιωμένος έλεγχος πέδησης, μεγαλύτερη ανάκτηση ποσοστού ενέργειας πέδησης σε υβριδικά και Ηλεκτρικά οχήματα.

    Η Bosch ανέπτυξε το iBooster, έναν ηλεκτρομηχανικό ενισχυτή φρένων που παρέχει υποστήριξη ανάλογα με την κατάσταση όταν ο οδηγός ξεκινά την πέδηση. Το iBooster καθιστά τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα ακόμα πιο αποτελεσματικά, ενισχύοντας παράλληλα την ασφάλεια μέσω μικρότερων αποστάσεων φρεναρίσματος, ανέφερε ο Gerhard Steiger, πρόεδρος του Bosch Chassis Systems Control division-τμήματος ελέγχου συστημάτων σασί της Bosch.

    Για να επιτύχουν τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα  την επιδιωκόμενη αυτονομία και αποδοτικότητα καυσίμου, πρέπει να ανακτήσουν όσο το δυνατόν περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια κίνησης κατά το φρενάρισμα. Στην ιδανική περίπτωση, τα αυτοκίνητα θα επιβραδύνονταν καθαρά ως αποτέλεσμα του ηλεκτροκινητήρα τους να μετατρέψει την κινητική τους ενέργεια σε ηλεκτρισμό, αποφεύγοντας την απώλεια πολύτιμης ενέργειας μέσω της πέδησης. Το Bosch iBooster ανακτά σχεδόν όλη την ενέργεια που χάθηκε σε τυπικές εργασίες πέδησης διασφαλίζοντας ότι οι ρυθμοί επιβράδυνσης έως και 0,3 g επιτυγχάνονται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα. Καλύπτει έτσι όλους τους κοινούς ελιγμούς πέδησης στην καθημερινή κίνηση.

    Αρχή Λειτουργίας

    Η αρχή ελέγχου πίσω από το iBooster είναι παρόμοια με αυτήν των ενισχυτών φρένων υποπίεσης (κενού): μια βαλβίδα ελέγχει την παροχή αέρα για να ενισχύσει τη δύναμη που ασκείται από το πόδι του οδηγού. Με το iBooster, η ενεργοποίηση του πεντάλ φρένου ανιχνεύεται μέσω ενός ενσωματωμένου αισθητήρα πεντάλ-διαδρομής και αυτές οι πληροφορίες αποστέλλονται στη μονάδα ελέγχου. Η μονάδα ελέγχου καθορίζει τα σήματα ελέγχου για τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ ένας μηχανισμός μετάδοσης δύο σταδίων μετατρέπει τη ροπή του κινητήρα στην απαραίτητη ισχύ ενίσχυσης. Η ισχύς παρέχεται από τον ενισχυτή μετατρέπεται σε υδραυλική πίεση σε έναν τυπικό κύλινδρο αντλίας φρένων.

    BOSCH2

    Εάν τα φρένα πρέπει να εφαρμοστούν πιο σκληρά, το iBooster δημιουργεί την πρόσθετη πίεση πέδησης που απαιτείται με τον παραδοσιακό τρόπο, χρησιμοποιώντας τον κύλινδρο φρένων. Ο οδηγός δεν παρατηρεί αυτήν την αλληλεπίδραση κινητήρα και φρένων, καθώς η αίσθηση του πεντάλ παραμένει απολύτως φυσιολογική, σύμφωνα με την Bosch.

    Η Bosch έχει ενσωματώσει έναν μοτέρ στο iBooster για τον έλεγχο του βαθμού ενίσχυσης των φρένων μέσω ενός μηχανισμού μετάδοσης δύο σταδίων για υποστήριξη ανάλογα με την κατάσταση κατά απαίτηση. Αυτό απαλλάσσει την τρέχουσα δαπανηρή, συνεχή διαδικασία δημιουργίας υποπίεσης (κενού) χρησιμοποιώντας είτε τον κινητήρα εσωτερικής καύσης είτε μια αντλία κενού. Εκτός από την εξοικονόμηση καυσίμου, επιτρέπει επίσης πιο ολοκληρωμένη χρήση λειτουργιών εξοικονόμησης καυσίμου που σταματούν τον κινητήρα για χρονικές περιόδους, όπως start-stop ή πορεία.

    Η ηλεκτρομηχανική ιδέα προσφέρει περαιτέρω πλεονεκτήματα. Εάν το προγνωστικό σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης εντοπίσει μια επικίνδυνη κατάσταση, το iBooster μπορεί να αυξήσει την πλήρη πίεση πέδησης αυτόνομα σε 120 χιλιοστά του δευτερολέπτου περίπου – τρεις φορές ταχύτερη από τα προηγούμενα συστήματα. Σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, επομένως, το iBooster μπορεί να φρενάρει το όχημα γρηγορότερα από έναν οδηγό που χρησιμοποιεί ένα συμβατικό σύστημα πέδησης.
    Το iBooster μπορεί επίσης να αναλάβει τη δουλειά του Adaptive Cruise Control (ACC’s) να σταματήσει απαλά το όχημα και να το κάνει άνετα και αθόρυβα. Αυτό είναι ιδιαίτερα συναρπαστικό για αθόρυβα ηλεκτρονικά οχήματα, καθώς οι ήχοι του περιβάλλοντος είναι πολύ πιο αισθητοί στο εσωτερικό τους.

    BOSCH4

    Η δυνατότητα καθορισμού χαρακτηριστικών καμπυλών φρεναρίσματος δίνει στους προγραμματιστές την ελευθερία να καθορίσουν την αίσθηση του πεντάλ και να το προσαρμόσουν στις επιθυμίες του πελάτη. Εάν το όχημα προσφέρει επίσης τρόπους οδήγησης όπως σπορ, άνεση ή οικονομία, τα φρένα μπορούν να κατασκευαστούν για να αντιδρούν πιο απαλά ή πιο επιθετικά, ανάλογα με την περίπτωση. Η υποστήριξη ανάλογα με την κατάσταση είναι επίσης δυνατή, για παράδειγμα κατά την πέδηση έκτακτης ανάγκης.

    Με μια ελεύθερα προγραμματιζόμενη καμπύλη απόδοσης φρεναρίσματος, πανομοιότυπα Bosch iBoosters μπορούν να εγκατασταθούν σε διαφορετικές παραλλαγές ενός μοντέλου οχήματος και να προσφέρουν ακόμα προσαρμοσμένα χαρακτηριστικά. Ο προγραμματισμός είναι γρήγορος και εύκολος στο τέλος της γραμμής παραγωγής και είναι εύκολο να διαφοροποιήσετε την εγκατάσταση ώστε να ταιριάζει με τα δεξιοτίμονα ή αριστεροτίμονα μοντέλα, σύμφωνα με την Bosch.

    Διαθεσιμότητα και λειτουργία ασφαλείας (back-up)

    Το iBooster έχει φιλοσοφία δύο φάσεων.

    Η πρώτη φάση λαμβάνει υπόψη δύο σενάρια σφάλματος. Εάν η τροφοδοσία του οχήματος δεν λειτουργεί με πλήρη χωρητικότητα, το iBooster λειτουργεί σε λειτουργία εξοικονόμησης ενέργειας για αποφυγή περιττού φορτίου στο ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος και αποτροπή της διακοπής της τροφοδοσίας του οχήματος. Στο απίθανο γεγονός που το iBooster δυσλειτουργεί, η ενίσχυση του φρένου παρέχεται μέσω του συστήματος ESP®. Και στα δύο σενάρια, το σύστημα πέδησης παρέχει δύναμη επιβράδυνσης 0,4 g με δύναμη πεντάλ 200 Newton. Αυτό ισχύει επίσης στις ψηλότερες δυνάμεις πεντάλ έως την πλήρη επιβράδυνση.

    Στη δεύτερη φάση ασφάλειας, η μηχανική ώθηση μέσω του  μηχανισμού είναι διαθέσιμη ως backup εάν η επί του οχήματος παροχή ισχύος αποτύχει: ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει όλα τα φρένα των τροχών και στους τέσσερις τροχούς μέσω υδραυλικής λειτουργίας χωρίς τοαποτέλεσμα του ενισχυτή φρένων, φέρνοντας έτσι το όχημα με ασφάλεια σε στάση και ικανοποιώντας πλήρως τις νόμιμες απαιτήσεις.

    Η ίδια η μονάδα ενίσχυσης είναι καθαρά ηλεκτρομηχανική, χωρίς υγρό φρένων, που σημαίνει ότι μπορεί να περιστρέφεται με ευελιξία γύρω από τον διαμήκη άξονα. Εξετάστηκε επίσης το μέλλον της οδήγησης αυτοκινήτου: σε συνδυασμό με το Bosch ESP. Το σύστημα προσφέρει το επίπεδο πλεονασμού του συστήματος πέδησης που απαιτείται για λόγους ασφαλείας στα αυτοματοποιημένα αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα.

    Το iBooster συμπληρώνει μια αρθρωτή γκάμα εξαρτημάτων από τα οποία η Bosch μπορεί να συναρμολογήσει ένα κατάλληλο σύστημα πέδησης για πολλές διαφορετικές διαμορφώσεις οχήματος.

    BOSCH3

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    • Δύναμη Υποστήριξης    έως 8 kN
    • Κλίμακα τάσης    9.8 – 16 V (κύρια κλίμακα λειτουργίας)
    • Απαιτούμενος χώρος    αντίστοιχη με ενισχυτή φρένων υποπίεσης 8 + 9»
    • Βάρος     4.4 kg – 4.8 kg
    • Κατανάλωση ενέργειας     < 1 A ανά 10 bar (στην εφαρμογή πεντάλ άνεσης)
    • Ισχύς Μοτέρ     300 W Μηχανικά

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα