More

    Windseeker Hydroptere: ένα ιπτάμενο ιστιοπλοϊκό που είναι υβριδικό (μισό σκάφος μισό αεροπλάνο) [Video]

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

     

    Μπορεί η τεχνική του να σας είναι γνωστή από τα “ιπτάμενα δελφίνια” οι ταχύτητες όμως που θα δείτε στα σχετικά βίντεο είναι απίστευτες για εφαρμογή στο νερό. Τo ταχύτερο τριμαράν ιστιοπλοϊκό του κόσμου συνδυάζει το όνειρο και την υψηλή τεχνολογία.

    Αυτό το εξαιρετικό σκάφος μπορεί να πετάξει πάνω από τους ωκεανούς σε πολύ υψηλή ταχύτητα συνδυάζοντας τις κορυφαίες τεχνικές των αεροναυτικών και θαλάσσιων βιομηχανιών. Το Hydroptere είναι ένα μοναδικό και καινοτόμο έργο, το οποίο μεταφέρει εξαιρετικά ισχυρές ανθρώπινες και τεχνολογικές αξίες. Παρακινημένο από το πάθος και την τόλμη, η ομάδα του Hydroptere ήξερε πώς να επωφεληθεί από τις τεχνολογικές καινοτομίες για να κάνει ένα πρωτοπόρο ιπτάμενο σκάφος που θα είναι αξιόπιστο, συνδυάζοντας την τελειότητα.

    Windseeker-Hydroptere-img-5

    Ιστορία του Hydroptere

    Η ιστορία του Hhydroptere δεν ξεκίνησε εχτές… και εκεί που γεννιέται μια ιδέα 25 χρόνια πριν, το πείσμα κάποιων ανθρώπων μπορεί και την εξελίσσει σε ένα τεχνολογικό θαύμα.Windseeker-Hydroptere-img-3
    O Alain Thébault και η ομάδα Hydroptere είναι η προέλευση διαφόρων ιστιοπλοϊκών:

    • Στη δεκαετία του ’90, σχεδίασε και κατασκεύασε το πρώτο μεγάλο ιπτάμενο σκάφος, l’Hydroptère, στην Airbus, για το οποίο είναι ο κάτοχος δύο παγκόσμιων ρεκόρ για την ταχύτητα ιστιοπλοΐας το 2009 σε περισσότερα από 50 κόμβους της μέσης ταχύτητας (95 km/h).
    • Το 2010, στο πλαίσιο μιας εταιρικής σχέσης στην Ελβετία, σχεδίασαν ένα μικρότερο μοντέλο, l’Hydroptere.ch, τώρα κάτοχος τριών ρεκόρ ταχύτητας στη λίμνη της Γενεύης.
    • Το 2012, η ομάδα Hydroptere ήταν ο επιστημονικός σύμβουλος μιας από τις  προκλήσεις για το Κύπελλο της Αμερικής κυρίως στην δυναμική και στην πτήση σταθερότητας για το AC 72.
    • Στις αρχές του 2014, ο Alain Thébault, ο Anders Bringdal και η ομάδα των μηχανικών τους από τη βιομηχανία αεροσκαφών – με επικεφαλής τον Philippe Perrier (Dassault Aviation) και τον Maurice Prat (Airbus) – ξεκίνησαν το έργο Hydroptere Rocket, ένα ιστιοπλοικό που θα πλάναρε στο νερό, στόχος του οποίου είναι να αυξήσει το τελικό ρεκόρ ταχύτητας στην ιστιοπλοΐα στα 150 km/h (80 κόμβους) κατά μέσο όρο πάνω από 500 μέτρα.

    Αρχή λειτουργίας (Ελληνική)

    Για να καταλάβουμε το Hydroptere, μια μικρή ανασκόπηση είναι απαραίτητη! Κατ’ αρχάς, μια ετυμολογική επανεξέταση.
    Στα ελληνικά, hydros σημαίνει «νερό» και ptère σημαίνει «φτερό». Και, στη συνέχεια, μια μαθηματική ανασκόπηση, στην αρχή του Αρχιμήδη που έλεγε “Ένα σώμα βυθιζόμενο σε υγρό ξεχωρίζει από μια δύναμη (άνωση) ίση με το βάρος του εκτοπισμένου υγρού.” Χάρη σε αυτήν την θεωρία που ανακαλύφθηκε πριν από 25 αιώνες από μία Ελληνική ιδιοφυΐα, παραδοσιακές βάρκες μπορούν να επιπλέουν, αλλά με μεγάλη αντίσταση για την επίτευξη υψηλών ταχυτήτων. Τότε ήταν απαραίτητο το σκάφος να ταξιδεύει πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας για να εξαλειφθεί αυτή η αντίσταση αντικαθιστώντας την αρχή του  του Αρχιμήδη με τη δυναμική ώθηση (άνωση) του νερού. Αυτό το φυσικό φαινόμενο έχει αναλυθεί λεπτομερώς για τον αέρα στις αρχές του εικοστού αιώνα από αεροναυτικούς μηχανικούς και την εφαρμογή στο νερό (800 φορές πυκνότερο από τον αέρα) και ένα από τα καμάρια της ομάδας είναι το Hydroptère. Για να απογειωθεί, το Hydroptere έχει «θαλάσσια φτερά», τα πτερύγα, τα οποία τοποθετούνται κάτω από κάθε ένα από τις επιφάνειες πλέυσης του τριμαράν.

    Windseeker-Hydroptere-img-4

    Τεχνικά χαρακτηριστικά TOΥ ΓΑΛΛΙΚOΥ “Ιπτάμενο ιστιοπλοϊκού”

    • Όταν το Hydroptere είναι σε πτήση μόλις δύο τετραγωνικά μέτρα του σκάφους είναι σε επαφή με το νερό.
    • Μπορεί να φτάσει σε μέγιστη ταχύτητα 56 κόμβων και να επιταχύνει 20-40 κόμβους σε μόλις δέκα δευτερόλεπτα.
    • Η επιτάχυνση είναι μεγαλύτερη από ό, τι ενός ταχύπλοου με δύο μηχανές 2 Χ 250 HP.
    • Το Hydroptere πιλοτάρεται σε τρεις διαστάσεις με ένα joystick που διαχειρίζεται την ισορροπία του σκάφους
    • Υπάρχουν 30 τρόποι υπολογισμού μέτρηση για το σκάφος που δείχνουν τις πιέσεις σε πραγματικό χρόνο
    • Το σκάφος είναι εξοπλισμένο με μία αδρανειακή μονάδα από την OCTANS
    • Οι απορροφητές πίεσης στα πτερύγια έχουν σχεδιαστεί με βάση την αρχή του συστήματος προσγείωσης των αεροσκαφών. Απορροφούν τηνπίεση από 32 τόνους.
    • Μπορεί να υπάρχουν έως και 48 τόνοι πίεση στις δέστρες που διατηρούν την κύρια δοκό. Οι δέστρες του κεντρικού ιστίου (πανιού) είναι σχεδιασμένες να αντέχουν 100 τόνους.
    • 10 m² ζωτικού χώρου στην κεντρική επιφάνεια

    Το σκάφος απαιτεί 12 κόμβους για να απογειωθεί, αλλά μπορεί στη συνέχεια να ταξιδεύει με δύο φορές την ταχύτητα του ανέμου. Το «Hydroptere Rocket θα είναι σε θέση να πλεύσει 4 φορές την ταχύτητα του ανέμου και αναμένεται να φθάσει τα 80 κόμβους μέση ταχύτητα» δήλωσε ο Philippe Perrier, Μηχανικός Αεροναυπηγός,Windseeker-Hydroptere-imgs-1

    Όλα στην υπηρεσία της τεχνολογίας και των ευφυών μυαλών που την κατευθύνουν.

    Δειίτε τα σχετικά Video

    Windseeker-Hydroptere-img-6

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα