More

    Το αυτόνομο αυτοκίνητο του μέλλοντος!

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Ιδέες που παρουσιάστηκαν σε περσινές και φετινές εκθέσεις όπως το Σαλόνι της Γενεύης, για το πώς μπορεί να μοιάζει το εσωτερικό σαλόνι ενός πλήρως αυτόνομου αυτοκινήτου και για τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα του κοντινού μέλλοντος!

    Η Panasonic μπορεί να μοιάζει κάπως απίθανο να μπορεί να συνδεθεί με το μέλλον των αυτόνομων αυτοκινήτων σαν εταιρεία, όμως στη CES διέψευσε τους πάντες και φέτος η RENAULT στο σαλόνι της Γενεύης με το EZ-GO.

    Δύο διαφορετικές προτάσεις για το εσωτερικό των αυτοκινήτων παρουσιάστηκαν στην έκθεση του Λας Βέγκας, συμπεριλαμβανομένου ενός αυτόνομου αυτοκινήτου το οποίο έμοιαζε πολύ με σαλόνι, και τον έξυπνο πίνακα οργάνων ενός κανονικού αυτοκινήτου των επόμενων χρόνων.

    Ξεκινώντας, ας ρίξουμε μια ματιά πέρα από το 2020, ακόμη ίσως και πέρα από το 2030, στο πλήρως αυτόνομο αυτοκίνητο. Η Panasonic έχει αναπτύξει σε μακέτα το εσωτερικό ενός τέτοιου οχήματος, όπου η οδήγηση με τιμόνι και πετάλια είναι προαιρετική. Αντιθέτως, η θέση του οδηγού περιστρέφεται, κοιτώνας τους υπόλοιπους επιβάτες με τους οποίους μπορεί να παίξει διάφορα παιχνίδια σε ένα τραπέζι το οποίο αποτελείται από τέσσερα τάμπλετ υψηλής ανάλυσης 20 ιντσών.

    Τα τάμπλετ αυτά διαθέτουν οθόνη αφής ανάλυσης 4K το καθένα. Μπορούν να ελέγχονται με το δάχτυλο ή με αυτό που η Panasonic αποκαλεί «έξυπνο κουμπί», το οποίο ενεργοποιεί την οθόνη όπου και αν τοποθετηθεί και μετακινηθεί επάνω της. Πέρα από το Ultra HD τραπέζι, το εσωτερικό αυτό διαθέτει ημιδιάφανα υλικά κατά μήκος κάθε του πλευράς με ενσωματωμένες ψηφιακές οθόνες που προβάλουν πληροφορίες για το όχημα και την διαδρομή.

    panasonic concept2

    Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει είτε να ελέγχει το αυτοκίνητο, ή να γυρίσει και να κοινωνικοποιηθεί με τους επιβάτες του.

    Κάμερες με τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου αναγνωρίζουν που κοιτάνε οι επιβάτες από τα παράθυρα. Εάν κοιτάνε ένα αντικείμενο ή κτίριο για τουλάχιστον τρία δευτερόλεπτα, το αυτοκίνητο αναζητά διαδικτυακά περισσότερες πληροφορίες για αυτό, τις οποίες μετά ανακοινώνει στους επιβάτες.

    Η Panasonic παραδέχεται ότι αυτή η υλοποίηση θέλει πολλά χρόνια ακόμη για να γίνει πραγματικότητα – και το ταλαντευόμενο τραπέζι με τα καθίσματα το επιβεβαιώνουν. Ενώνεται όμως με τις συνεχώς αυξανόμενες εταιρείες τεχνολογίας που είναι έτοιμες να υπηρετήσουν τις ανάγκες που θα προκύψουν μόλις οι κατασκευαστές αυτοκινήτων (και οι νομοθέτες, οι ασφαλιστές και οι καταναλωτές) είναι έτοιμοι για την πλήρη αυτονομία των οχημάτων.

    Μετά την Panasonic, ακολουθεί μια υλοποίηση για το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου από το προσεχές μέλλον. Εδώ, ένα συμβατικό όχημα, με τα συνηθισμένα χειριστήρια για την οδήγησή του από έναν άνθρωπο, αποκτά νέο τρόπο διεπαφής. Απαντώντας στις απαιτήσεις των κατασκευαστών αυτοκινήτων για λιγότερα κουμπιά, περισσότερες οθόνες αφής και περισσότερη λειτουργικότητα, η Panasonic δημιούργησε ένα υλικό το οποίο αλλάζει σχήμα και υφή ανάλογα με το που πρέπει να χρησιμοποιηθεί. Αυτό βοηθάει τον οδηγό να αισθάνεται πώς λειτουργεί το ταμπλό του αυτοκινήτου, δίνοντας ταυτόχρονα στον κατασκευαστή την ευελιξία και τις πολλαπλές λειτουργίες μιας οθόνης αφής.

    panasonic concept3

    Το εσωτερικό των αυτοκινήτων του μακρινού μέλλοντος δείχνει τον τρόπο με τον οποίο όλοι οι επιβάτες μπορούν να κοινωνικοποιούνται γύρω από ένα τραπέζι αποτελούμενο από τάμπλετ ανάλυσης 4K

    Fabien Roth γενικός διευθυντής του τμήματος μάρκετινγκ συστημάτων πληροφόρησης και ψυχαγωγίας της Panasonic
    Σε πολλούς δεν αρέσουν οι οθόνες αφής επειδή λερώνονται και η χρήση τους είναι δύσκολη εάν δεν τις κοιτάζουν, καθώς πρέπει να έχουν την προσοχή τους και στον δρόμο. Έτσι, με τη λύση αυτή κρατάμε το υλικό και μπορούμε να το τροποποιήσουμε. Μπορεί να είναι ξύλο ή ό,τι άλλο επιθυμεί κάποιος. Και μπορούμε να φτιά-ξουμε μια περιοχή στην οποία μπορεί κάποιος να καθορίσει σχέδια. Μπορεί να αλλάξει τον τρόπο αίσθησης και τα σχέδια μπορούν να εξαφανίζονται. Παρέχεται μια απτή ανάδραση

    Περαιτέρω χρήση του έξυπνου υλικού μπορεί να γίνει στο τιμόνι και σε μια λωρίδα κατά μήκος του ταμπλό, ακριβώς κάτω από το παρμπρίζ. Θα μπορεί να φωτίζεται ώστε να εμφανίζει μηνύματα και προειδοποιήσεις στον οδηγό, όπως όταν παρεκκλίνει από την λωρίδα κυκλοφορίας χωρίς την ενεργοποίηση των φλας.

    panasonic concept1

    Το «έξυπνο υλικό» φωτίζεται για να απεικονίσει ειδοποιήσεις και μπορεί να διαθέτει υφή για ευκολότερο χειρισμό.

    Αυτή η πρωτότυπη ιδέα χρησιμοποιεί επίσης την μηχανή τεχνητής νοημοσύνης της IBM, τον Watson, ώστε να βοηθήσει τον οδηγό στην επικοινωνία του με το αυτοκίνητο, και να το ρωτάει πχ. για την κυκλοφορία. Ο Roth ισχυρίζεται ότι αυτές οι τεχνολογίες θα κάνουν την εμφάνισή τους στις εκθέσεις αυτοκινήτων σε περίπου πέντε χρόνια.

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα