More

    Πώς θα επηρεαστούν τα Συνεργεία και οι Επιχειρήσεις Ανταλλακτικών από τα αυτόνομα οχήματα.

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Πώς θα επηρεαστούν όλες οι άλλες βιομηχανίες από τα αυτόνομα οχήματα και ο επισκευαστικός κλάδος;

    Το μέγεθος των επιπτώσεων των αυτόνομων αυτοκινήτων (χωρίς οδηγό) σε μία αγορά είναι αρκετά σημαντικό και είναι σίγουρα ένα θέμα που αξίζει ιδιαίτερη προσοχή. Και το σίγουρο είναι ότι υπάρχουν και πολλές άλλες βιομηχανίες που θα επηρεαστούν επίσης και νομίζουμε ότι θα πρέπει να αναφερθούν:

    – Προμηθευτές ανταλλακτικών και εξαρτημάτων αυτοκινήτων – Ενώ τα οχήματα θα εξακολουθούν να χρειάζονται εξοπλισμό, είναι πιθανό τα αυτοκίνητα να οδηγούνται σε μεγάλο βαθμό από την τεχνολογία. Οι προφυλακτήρες θα έχουν αισθητήρες για την ελαχιστοποίηση των ζημιών, τα παράθυρα θα έχουν «ενεργές οθόνες», η είσοδος στο αυτοκίνητο θα πραγματοποιείται μέσω βιομετρικής πρόσβασης οχημάτων κλπ.

    Σημείωση

    κανένα από αυτά δεν είναι συγκεκριμένο για αυτοκίνητα χωρίς οδηγό). Δεν θα πωλούνται λιπαντικά και γενικά υγρά με ελάχιστες πχ. εξαιρέσεις.


    – Αντιπροσωπείες / Εμπορίες αυτοκινήτων – Αυτοί οι αντιπρόσωποι/έμποροι ενδέχεται να συνεχίσουν να λειτουργούν ως έχουν ή οι πωλήσεις τους μπορεί να μειωθούν σημαντικά λόγω της αύξησης των οχημάτων της κοινής χρήσης και της μείωσης της ιδιωτικής ιδιοκτησίας οχημάτων.

    – Επισκευές αυτοκινήτων – Αυτοί που θα είναι οι συντηρητικοί μηχανικοί θα χρειαστούν εντελώς διαφορετικές ικανότητες (βασισμένες στην τεχνολογία) για να μπορέσουν να συνεχίσουν να λειτουργούν. Πόσο θα επηρεαστεί η δουλειά τους; Θα είναι μηχανικοί με την σημερινή της έννοια ή θα αποτελούν τεχνίτες Υψηλής τεχνολογίας;

    Αυτόνομα Οχήματα. Πώς θα επηρεαστούν οι Επιχειρήσεις Ανταλλακτικών - Συνεργείων Αυτόνομα Οχήματα. Πώς θα επηρεαστούν οι Επιχειρήσεις Ανταλλακτικών - Συνεργείων

    – Διαγνώστες με γνώση και πιστοποίηση ως HV technician – Τεχνίτες Υψηλής Τάσης, Χρήστες προηγμένων ηλεκτρονικών υπολογιστών που απλά θα έχουν βαφτιστεί Διαγνωστικές συσκευές ελέγχου!
    Ας αναλογιστούμε τι είναι ένα Διαγνωστικό εργαλείο αν μη τι άλλο! Που συνδέεται και πως εμφανίζει τις τυποποιημένες βλάβες κάτω από το OBD II/EOBD μέσω μια κοινής 16-πινης πρίζας. Αναλογιστείτε γιατί έχουμε επενδύσει τόσο στη τεράστια αυτή βάση βλαβών που ξεπερνάει τους 26.000 κωδικούς Γενικούς ή τυποποιημένους και κατασκευαστή στα Ελληνικά εντελώς ΔΩΡΕΑΝ για τους συνδρομητές μας!
    http://www.tosynergeio.gr/component/k2/neweobd

    – Οι φανοβαφείς δεν μένουν σε καμία περίπτωση έξω από το παιγνίδι καθότι ας αναλογιστούν πρώτο ότι τα αυτόνομα οχήματα δεν θα συγκρούονται και κατά δεύτερον καλύτερα να μάθουν ότι τα 2 τελευταία ψηφία από τους 4 αριθμούς του OBDII/EOBD αφορούν κωδικούς βλαβών για συστήματα και εξαρτήματα σασί και αμάξωμα. Μήπως θα πρέπει να αρχίσουν να εξοικειώνονται με την χρήση έξυπνων διαγνωστικών αρχίζοντας από το πολύ απλό ψηφιακό πολύμετρο. Δεν μπορεί να «ποντάρουν» σήμερα στην στήριξη συναφών ειδικοτήτων που θα κάνουν διάγνωση. Εξάλλου η καινούργια ειδικότητα που ακούει στο mechatronic-Μηχανοτρονικός είναι μία ειδικότητα όπως έχουμε ήδη αναφερθεί και στο παρελθόν.

    Σύντομη Ανάλυση

    Το πρώτο γράμμα δείχνει την οικογένεια του κωδικού βλάβης DTC

    Παράδειγμα:

    autonomus1

    P: Powertrain = Μετάδοση κίνησης (πχ. Κινητήρας και Κιβώτιο ταχυτήτων)
    C: Chassis = Σασί
    B: Body = Αμάξωμα
    U: User network = Ηλεκτρονικά και επικοινωνίες εγκεφάλων

    – Επαγγελματίες οδηγοί /Μεταφορές – Οι οδηγοί στη βιομηχανία των μεταφορών (φορτηγών, υπηρεσίες ταξί, υπηρεσίες λιμουζίνας και δημόσιες συγκοινωνίες} δεν θα έχουν θέσεις εργασίας όταν οι βιομηχανίες τους μεταβαίνουν σε οχήματα χωρίς οδηγό. Ενώ οι ανάγκες των ανθρώπων για προϊόντα παραμένουν, η προσέγγισή τους στην πρόσβαση στα αγαθά αυτά θα συνεχίσει να αλλάζει δραστικά.

    – Αυτοματοποιημένες παραδόσεις: Τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό μπορούν να «παραδώσουν» αυτά τα προϊόντα για πελάτες ή να παραδώσουν αγαθά στα σπίτια των πελατών (παρόμοια με το μοντέλο της Amazon), πράγμα που σημαίνει ότι οι αποθηκευτικοί χώροι θα πρέπει να αλλάξουν την προσέγγισή τους στις πωλήσεις: Να μειώσουν το αποτύπωμα του καταστήματός τους, και να ενσωματώσουν την φόρτωση / εκφόρτωση και την παράδοση στο επιχειρηματικό τους μοντέλο. Τα καταστήματα μπορούν ακόμη να εξετάσουν το ενδεχόμενο να πληρώσουν για να φέρουν τους αγοραστές στα καταστήματά τους. Παράδειγμα «Πωλήσεις ανταλλακτικών» 

    – Διαφήμιση: Τα οχήματά μας θα είναι «έξυπνα» και θα συλλέγουν συνεχώς πληροφορίες για εμάς που οι διαφημιστές θα είναι σε θέση να ενσωματώσουν στις στρατηγικές τους.

    autonomus2

    – Ταξί: Άλλος ένας τομέας που αναμένεται να πληγεί έως να εξαφανιστεί από τα αυτόνομα αυτοκίνητα (robo-taxi). Στην Γενεύη είχαμε την ευκαιρία να δούμε ουκ ολίγα αυτόνομα concept προς το παρόν. Αρχικά θα χαθούν δουλειές από τους οδηγούς ταξί ενώ η Uber πάλι στο προσκήνιο είναι ο νέος παγκόσμιος παίκτης που θα συνεχίζει να πιέζει κερδίζοντας μερίδιο από το ήδη υπάρχον δίκτυο ταξιτζήδων. Ήδη κατά αποκλειστικές πληροφορίες της εφημερίδας «Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου» περίπου 2.000 ταξί της Uber δραστηριοποιούνται άσχετα με τις δικαστικές αποφάσεις να είστε σίγουροι ότι θα επανέλθουν στο κέντρο της Αθήνας. Δεν θα αναφερθώ το τι γίνεται σε άλλες μεγάλες Ευρωπαϊκές ή Αμερικάνικες πόλεις. Στο Λονδίνο που βρέθηκα πρόσφατα η ζήτηση της Uber ήταν τεράστια σε σημείο που Σάββατο βράδυ η εύρεση ενός ταξί Uber είχε αναμονή μέχρι και 40 λεπτά.

    – Ασφαλιστικός κλάδος: Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο ασφαλιστικός κλάδος θα παρουσιάσει σημαντική διατάραξη, καθώς κατευθύνεται προς αυτόν η ευθύνη που συνδέεται με τα αυτόνομα αυτοκίνητα (χωρίς οδηγό).

    – Αυτοκίνητα κοινής χρήσης – Shared cars: θα μειώσουν το ιδιοκτησιακό καθεστώς και θα αυξήσουν την κοινή χρήση, αφού ο καθένας μας χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο κοινής χρήσης όσο αυτός το χρειάζεται. Φυσικά υπάρχουν πάρα πολλά που έχουν να λυθούν από νομική άποψη όμως κάποιες εταιρείες έχουν ήδη αρχίσει να δραστηριοποιούνται στην Αμερική. (Σύντομα και στην Ελλάδα αλλά ας μην πούμε περισσότερα αφού τώρα στήνονται τα δίκτυα).

    – Σταθμοί στάθμευσης – parking: Αναμένεται μεγάλη μείωση των αναγκών στάθμευσης στα επόμενα χρόνια με την ανάπτυξη των αυτόνομων οχημάτων και τα αυτοκίνητα κοινής χρήσης.

    – Ανάλυση δεδομένων: Τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό θα αυξήσουν σημαντικά την ποσοστό των διαθέσιμων δεδομένων, γεγονός που έχει σημαντικές επιπτώσεις στην κοινωνία. Η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, η προστασία των δεδομένων (προστασία της ιδιωτικής ζωής) και η εξόρυξη δεδομένων θα συνεχίσουν να είναι ζωτικής σημασίας, σε αναπτυσσόμενες περιοχές.

    – ΙΚΤΕΟ: Ο έλεγχος πλέον θα αφορά τον ιδιοκτήτη χωρίς τον ιδιοκτήτη και νομικά θέματα θα χρειαστεί να λυθούν όπως τρόπος πληρωμής όταν θα χρειαστεί να ελεγχθεί το αυτόνομο όχημα ή να πληρώσει διόδια στο δρόμο ή να πληρώσει μια κλήση για παράβαση. Εξάλλου το OBD III θα είναι ενσωματωμένο στα connected cars που θα έχουν επικοινωνία vehicle to vehicle – αυτοκίνητο με αυτοκίνητο ή vehicle to Infrastructure- Αυτοκίνητο με υποδομές.

    – Πρατήρια παροχής υγρών καυσίμων και Ηλεκτρικής ενέργειας – Ο ρόλος των πρατηρίων θα αλλάξει από την γνωστή του μορφή κάτι που είναι ήδη νομοθετημένο στην χώρα μας ώστε να μπορούν τα πρατήρια να εγκαταστήσουν φορτιστές/ ταχυφορτιστές σε δίκτυα.

    Ο υποψήφιος πελάτης θα μπορεί να δει που θα κάνει στάση πχ. μισής ώρας ή και λιγότερο από εφαρμογή στο κινητό του για να φορτίσει το αυτοκίνητό του, κλείνοντας εκ των προτέρων μια θέση. Μπορούν πλέον και τα συνεργεία που διαθέτουν χώρους στάθμευσης μαζί με τα ΙΚΤΕΟ και να τοποθετήσουν φορτιστές για λόγους marketing στα πλαίσια υγιούς ανταγωνισμού.

    – Ανανεώσιμες μορφές ενέργειας: Φυσικά οι χρησιμοποιούμενες μορφές ενέργειας θα πρέπει να είναι μόνο ανανεώσιμες μορφές και θα πρέπει να συνδέονται άμεσα με τις βιώσιμες μεταφορές.

    Τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα πληρούν 3 βασικές κατηγορίες:

    1. Ασφάλεια

    Στο επίπεδο της ασφάλειας τα αυτόνομα οχήματα θα εξασφαλίσουν την μείωση έως και την εξάλειψη χιλιάδων θανατηφόρων ατυχημάτων στο δρόμο που στοιχίζουν κάποια κάθε χρόνο. Η δυνατότητα επικοινωνίας ως συνδεδεμένα οχήματα με άλλα οχήματα στο δρόμο είναι το μυστικό ακόμη και για την προτεραιότητα οδήγησης. Με τα αυτόνομα αυτοκίνητα και όλα τα επαυξημένα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας θα υπάρξουν καλύτερες και πιο γρήγορες αντιδράσεις απ’ ότι οι ανθρώπινες αντιδράσεις και έτσι όλες αυτές οι πολλές ζωές μπορούν να σωθούν. Εννοείται θα γίνουν και λάθη αλλά θα υπάρχει πάντα η αυτοβελτίωση των λογισμικών αφού έρχεται και η Τεχνητή Νοημοσύνη.

    autonomus3

    2. Άνεση

    Σε επίπεδο άνεσης φανταστείτε τον οδηγό που μετατρέπεται σε ένα απλό επιβάτη εξοικονομώντας τον χρόνο οδήγησης και δαπανώντας τον σαν χρόνο διασκέδασης στο ταξίδι. Μια ευκαιρία να απολαύσει από το ίδιο το ταξίδι μέχρι να πιει το καφέ του να δει τα e-mail ή κάποιες ειδήσεις και να περιηγηθεί στο Διαδίκτυο. Και μόνον η εξάλειψη του στρες και η προσφορά στιγμών χαλαρότητας ακόμη και επικοινωνίας με άλλους ανθρώπους συνεπιβάτες ή και τηλεφωνικά είναι σημαντική. Εξάλλου περισσότερη ελευθερία κινήσεων σημαίνει χρόνος για περισσότερες δραστηριότητες στο ταξίδι. Το πιο σημαντικό, ξεκούραση άρα κάποιος θα μπορεί να κοιμηθεί!

    3. Απόδοση

    Τα αυτόνομα οχήματα θα συμβάλλουν σύμφωνα με μελέτες στην Αμερική στην εξοικονόμηση χρημάτων και χρόνου. Για παράδειγμα αφού αυτά θα επικοινωνούν μεταξύ τους θα μειώσουν τον περιττό χρόνο αναμονής στα φανάρια στα οποία θα πλησιάζουν θα κόβουν ταχύτητα αλλά δεν θα σταματούν μειώνοντας έτσι και τις όποιες περιβαλλοντικές επιπτώσεις από φθορές όπως πχ. στα ελαστικά λόγω φρεναρισμάτων.

    Βέβαια πάντα θα τίθενται ερωτηματικά για το αν και οι μηχανές και τα ηλεκτρονικά συστήματα χαλάνε. Όμως αυτό θα το απαντήσει η τεχνολογία και η νομοθεσία σε βάθος χρόνου με εναλλακτικά συστήματα ασφαλείας (failsafe) όπως γίνεται μέχρι τώρα στα σημερινά αυτοκίνητα.

    Αυτόνομα Οχήματα. Πώς θα επηρεαστούν οι Επιχειρήσεις Ανταλλακτικών - Συνεργείων Αυτόνομα Οχήματα. Πώς θα επηρεαστούν οι Επιχειρήσεις Ανταλλακτικών - Συνεργείων

    Τέλος εκατομμύρια θάνατοι θα εξαλειφθούν και οι άνθρωποι θα είναι πιο ευτυχισμένοι από την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού όπως εκτιμάται και την άνεση κατά την μετάβαση στη δουλειά τους αφού δεν θα έχουν να αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο ενός ατυχήματος ή δεν θα μποτιλιαριστούν, δεν θα αγχωθούν ή δεν θα πέσουν σε υπνηλία – άλλο ένα συχνό φαινόμενο «κοιμήθηκε στο τιμόνι» για το οποίο δεν υπάρχουν στατιστικά στοιχεία στη χώρα μας.

    Οι λεπτομέρειες σχετικά με το πόσο και πότε θα επηρεαστούν αυτές οι πτυχές της κοινωνίας μας, θα φανούν σύντομα, αλλά θα ήθελα να προτείνω μέσα από τη στήλη της Εφημερίδας «Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου» με βάση και την πρόσφατη συμμετοχή μου στο Παγκόσμιο Συνέδριο «The Future of Τransportation».

    Δείτε σχετικό link
    http://www.tosynergeio.gr/texnika/focus-stin-texnologia/synedrio-gia-to-mellon-twn-metaforwn

    στα εμπλεκόμενα υπουργεία, στις εμπλεκόμενες εταιρείες Αυτοκινήτων/Αντιπροσωπείες αλλά και στην ηγεσία του Επισκευαστικού κλάδου, Συμβούλους Μηχανικούς, ΙΚΤΕΟ, Μηχανικούς μελετητές, Πρατήρια Υγρών Καυσίμων και φυσικά στις κλαδικές Ενώσεις και τα Σωματεία να αρχίσουν από τώρα να σκέφτονται αυτό που έρχεται σύντομα! Κανείς δεν πρέπει να ξαναβρεθεί απροετοίμαστος όπως έγινε πριν 30 περίπου χρόνια με τα καταλυτικά αυτοκίνητα. Έχουμε όλοι μας ευθύνη!


    Βίντεο από το Αμερικάνικο Υπουργείο Μεταφορών (DOT) που δείχνει το μέλλον των connected vehicles – Υποτιτλισμένο από το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ ανεβασμένο στο κανάλι του ΙΔΕΕΑ στο Youtube!
    Θα ήθελα να επισκεφθείτε ένα B2c portal του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ που παρουσιάζει την βιώσιμη κινητικότητα και το μέλλον των μεταφορών. Κάντε κλικ στο futuremobility.gr.

    Ίσως το σχετικό άρθρο να αφορά μερικώς την Ελλάδα που δεν έχει βιομηχανίες Αυτοκινήτου-έστω όμως και για τις μικρές βιοτεχνίες που έχουμε μπορεί να έχει ένα ειδικό βάρος και φυσικά πολύ περισσότερο για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς που γνωρίζουν ότι η τεχνολογία τρέχει και δεν περιμένει κανένα!

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα