More

    Το μέλλον της αυτόνομης οδήγησης!

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Οι ειδήμονες τεχνικοί της Ford πραγματοποίησαν αξιολογήσεις αυτόνομων οχημάτων σε χειμερινές συνθήκες στο Michigan, συμπεριλαμβανομένου ενός πλήρους κλίμακας προσομοιωμένου περιβάλλοντος πόλης/προαστίου έκτασης 32 στρεμμάτων στο Mcity. Οι χειμερινές εξορμήσεις των αυτόνομων οχημάτων της Ford το 2016 αποτέλεσαν τις πρώτες που πραγματοποιούνται από οποιονδήποτε κατασκευαστή.

    Ο αυξανόμενος αριθμός επίδειξης προγραμμάτων αυτόνομων αυτοκινήτων προβλέπει ένα μέλλον αυτοοδηγούμενων οχημάτων, η μετάβαση όμως στη σειρά παραγωγής δεν είναι εύκολη υπόθεση, σύμφωνα με μηχανικούς και επιστήμονες στο πρόσφατο συνέδριο Autonomous Car στο Detroit.

    κος John Maddox, Βοηθός Διευθυντής του Mobility Transformation Center στο Πανεπιστήμιο του Michigan
    Για να γίνει η μετάβαση από τα ελεγχόμενα, δοκιμαστικά αυτοματοποιημένα οχήματα με σύστημα και/ή εμπλοκή του οδηγού απαιτείται αρκετή εργασία σε αλγόριθμους και λογισμικό. Απαιτείται επίσης σημαντικό ποσοστό δοκιμών, επαληθεύσεων, νομιμοποιήσεων και τελικά κάποιο τύπο πιστοποίησης. Και αυτά τα βήματα δεν έχουν πραγματοποιηθεί ακόμη

    κος John Maddox Βοηθός Διευθυντής του Mobility Transformation Center στο Πανεπιστήμιο του Michigan
    Για να γίνει η μετάβαση από τα ελεγχόμενα, δοκιμαστικά αυτοματοποιημένα οχήματα με σύστημα και/ή εμπλοκή του οδηγού απαιτείται αρκετή εργασία σε αλγόριθμους και λογισμικό. Απαιτείται επίσης σημαντικό ποσοστό δοκιμών, επαληθεύσεων, νομιμοποιήσεων και τελικά κάποιο τύπο πιστοποίησης. Και αυτά τα βήματα δεν έχουν πραγματοποιηθεί ακόμη

    Τα οχήματα που προσφέρουν συστήματα παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόματου φρεναρίσματος ανάγκης, και άλλες υποβοηθήσεις στον οδηγό αντιπροσωπεύουν τα θεμέλια της σημερινής εμπειρίας ημί-αυτόνομης οδήγησης. Όσο το επίπεδο της αυτοματοποιημένης οδήγησης θα αυξάνεται στο μέλλον, ο οδηγός θα είναι ελεύθερος, ανά διαστήματα, να ασχολείται με άλλα πράγματα εκτός της οδήγησης.

    Όμως η διαδικασία επαναφοράς του ελέγχου ενός αυτοοδηγούμενου αυτοκινήτου στα χέρια του οδηγού, το αποκαλούμενο hand-back, είναι ένα δύσκολο να επιλυθεί θέμα, σύμφωνα με τον Dr. Ken Laberteaux, Ανώτερο Επιστήμονα, στο Τμήμα Έρευνας Μελλοντικής Αυτοκίνησης του Ινστιτούτου Έρευνας της Toyota Βορείου Αμερικής.

    Dr. Ken Laberteaux Ανώτερος Επιστήμονας, στο Τμήμα Έρευνας Μελλοντικής Αυτοκίνησης του Ινστιτούτου Έρευνας της Toyota Βορείου Αμερικής
    Δεν είναι καθαρά θέμα μηχανικής. Είναι επίσης θέμα ανθρώπινων παραγόντων. Είναι η κατανόηση του τρόπου που ο οδηγός θα εμπλέκεται ώστε να έχει το κατάλληλο επίπεδο προσοχής σε διάφορες στιγμές κατά τη διάρκεια της οδήγησης

    Τρωτά σημεία στον κώδικα ελέγχου

    Τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι σε μεγάλο βαθμό εξαρτώμενα από λογισμικό, και αυτό κάνει την ασφάλεια του κώδικα ουσιώδη. Είναι ένα επιχείρημα που αποτελεί πρόκληση σε έναν κόσμο που τα σφάλματα στο λογισμικό είναι κοινό φαινόμενο. Με ένα πλήρως αυτόνομο όχημα να διαθέτει δεκάδες εκατομμύρια γραμμές κώδικα, το ενδεχόμενο για προβλήματα είναι σημαντικό.

    Ο κος Joe Fabbre, Διευθυντής Λύσεων Πλατφόρμας Λογισμικού στην εταιρεία Green Hills Software, υπογράμμισε τον αντίκτυπο που θα είχαν υποθετικά 1000 γραμμές κώδικα εάν περιείχαν 0.05 γνωστών τρωτών σημείων και 0.15 άγνωστων τρωτών σημείων.

    κος Joe Fabbre Διευθυντής Λύσεων Πλατφόρμας Λογισμικού στην εταιρεία Green Hills Software
    Αυτό ισοδυναμεί με 2500 τρωτά σημεία τα οποία θα ανακαλυφθούν στην πλατφόρμα του λογισμικού σε εύρος 5 ετών, και 7500 τρωτά σημεία τα οποία δεν θα τα ανακαλύψουμε ποτέ και αντιπροσωπεύουν το ενδεχόμενο επιθέσεων zero-day. Είναι επιτακτική η περιεκτική προσέγγιση στην ασφάλεια του λογισμικού που περιλαμβάνει ανάλυση του κώδικα και η διαχείριση του κύκλου ζωής

    Εικόνα 1 Εικόνα 2

    Η διαδικασία ανάπτυξης προϊόντων απαιτεί συγκέντρωση με μεγάλη ακρίβεια σε κρίσιμα για την ασφάλεια μέρη του κώδικα.

    κος Joe Fabbre Διευθυντής Λύσεων Πλατφόρμας Λογισμικού στην εταιρεία Green Hills Software
    Στην Green Hills Software, απαιτούμε κάθε γραμμή κώδικα να είναι κατανοητή από τον μηχανικό που είναι υπεύθυνος για το συγκεκριμένο εξάρτημα. Το να έχεις κατανοήσει πλήρως το τι ακριβώς πρόκειται να κάνει ο κώδικας σε κάθε πιθανή κατάσταση είναι το κλειδί για να γίνει υψηλά ασφαλής και υψηλά ακίνδυνος

    Σύμφωνα με τον κο Fabbre, οι εταιρείες που γράφουν κώδικα λογισμικού, συμπεριλαμβανομένων των προμηθευτών και των κατασκευαστών αυτοκινήτων, πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους σαν επιπρόσθετη διασταύρωση, ανεξάρτητη νομιμοποίηση των συστημάτων από ειδήμονες.

    κος Joe Fabbre Διευθυντής Λύσεων Πλατφόρμας Λογισμικού στην εταιρεία Green Hills Software
    Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα περισσότερο αξιόπιστα, πιο ασφαλή συστήματα

    Η κοινή πρακτική στην αυτοκινητοβιομηχανία της χρήσης μιας πλατφόρμας λειτουργικού συστήματος για το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης και μιας ξεχωριστής πλατφόρμας για προχωρημένη μηχανική έχει τα μειονεκτήματά της, σύμφωνα με τον κο Jack Weast, Κύριο Μηχανικό και Προϊστάμενο Αρχιτεκτονικής για Λύσεις Αυτονομίας στην Intel.

    Σύμφωνα με τον κο Weast, υπάρχουν εταιρείες στην αυτοκινητοβιομηχανία με “ομάδες που δεν κάνουν τίποτε άλλο πέρα από την μεταφορά κώδικα από μια πλατφόρμα σε κάποια άλλη. Όμως όταν φτάνεις στο σημείο να διαχειρίζεσαι δεκάδες εκατομμύρια γραμμές κώδικα, είναι άσκοπη η χρήση αυτής της πρακτικής”. Δήλωσε πως είναι ειδικότητα της Intel η χρήση του ίδιου λειτουργικού συστήματος και της μικροαρχιτεκτονικής από το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης στα στάδια της παραγωγής:

    κος Weast Κύριος Μηχανικός και Προϊστάμενος Αρχιτεκτονικής για Λύσεις Αυτονομίας στην Intel
    Πιστεύουμε ότι είναι ιδιαίτερα μοναδικό και θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά τον κόπο και τον χρόνο που απαιτούνται για την εξέλιξη

    Ο πλεονασμός των συστημάτων είναι ζωτικής σημασίας

    Ο πλεονασμός των συστημάτων των οχημάτων θα αποτελεί βασικό εξάρτημα στην ανάπτυξη των αυτόνομων οχημάτων, σύμφωνα με τον κο Jeremy Carlson, Ανώτερω Αναλυτή, στο τμήμα Αυτόνομης Οδήγησης για την IHS Automotive.

    κος Jeremy Carlson Ανώτερος Αναλυτής, στο τμήμα Αυτόνομης Οδήγησης για την IHS Automotive
    Ο πήχης της ποιότητας και της αξιοπιστίας που εφαρμόζεται σε οποιοδήποτε σχεδιασμένο τμήμα ενός οχήματος βρίσκεται ήδη αρκετά ψηλά. Μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές, όμως, θα είναι η ανάγκη για πλεονασμό συστημάτων

    Εικόνα 3 Εικόνα 4

    Αυτή η έμφαση στον πλεονασμό συστημάτων θα είναι παρόμοια με τις πρακτικές της βιομηχανίας αεροσκαφών, τόνισε.

    κος Jeremy Carlson Ανώτερος Αναλυτής, στο τμήμα Αυτόνομης Οδήγησης για την IHS Automotive
    Δεν υπάρχει ομοφωνία στο βαθμό πλεονασμού που θα είναι απαραίτητος, βλέπουμε όμως ήδη πολλαπλούς αισθητήρες, όπως κάμερα, ραντάρ και Lidar, για πλεονασμό πληροφοριών. Και η ανάγκη για πλεονάζον έλεγχο θα αυξηθεί

    Η αναγνώριση εμποδίων σε όψεις εύρους 360° του περιβάλλοντος χώρου των οχημάτων είναι απαραίτητη για ένα αυτοματοποιημένο αυτοκίνητο, ειδικότερα για όσα έχουν αυτονομία SAE Επιπέδου 5 (πλήρης αυτονομία). Για τους μηχανικούς,

    κος Jeremy Carlson Ανώτερος Αναλυτής, στο τμήμα Αυτόνομης Οδήγησης για την IHS Automotive
    δεν έχει σχέση μόνο με τον υπολογισμό του υποβιβασμού από το ένα επίπεδο στο επόμενο, ή από ένα σύστημα σε ένα άλλο βοηθητικό σύστημα, έχει να κάνει επίσης με την εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας σε ένα όχημα όπου ο χώρος αποθήκευσης είναι σε πρωτεύουσα θέση

    Σύμφωνα με ειδικούς της βιομηχανίας, τα αυτόνομα οχήματα με ανθρώπινη εναλλακτική απέχουν μερικά μόνο χρόνια από την αγορά, ενώ τα αυτόνομα οχήματα με εναλλακτικές συστημάτων επιπέδου – γνωστά και ως SAE Επιπέδου 4 και 5 (υψηλή και πλήρης αυτονομία) θα μπορούσαν να κάνουν την εμφάνισή τους στην αγορά κάπου ανάμεσα στο 2020-2030.

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα