More

    To πρώτο θύμα Αυτο-οδηγούμενου οχήματος της Uber. Σκοτώνει πεζή γυναίκα στην Αριζόνα, εκεί όπου τα ρομπότ κινούνται άνομα

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    SAN FRANCISCO – Οι αξιωματούχοι της Αριζόνα το είδαν σαν ευκαιρία όταν  Uber και άλλες εταιρείες άρχισαν να δοκιμάζουν αυτοκίνητα χωρίς οδηγό πριν από λίγα χρόνια. Με την υπόσχεση να κρατήσουν την επίβλεψη, κάλεσαν τις εταιρείες να δοκιμάσουν τα ρομποτικά τους οχήματα στους δρόμους της πολιτείας.

    Στη συνέχεια, το βράδυ της Κυριακής, ένα αυτόνομο αυτοκίνητο που χρησιμοποιούσε ηο Uber – και με έναν εφεδρικό οδηγό πίσω από το τιμόνι – χτύπησε και σκότωσε μια γυναίκα σε ένα δρόμο στο Tempe της Αριζόνας. Πιστεύεται ότι είναι ο πρώτος θάνατος πεζού που συνδέεται με την αυτο-οδηγούμενη τεχνολογία . Η εταιρεία εγκατέλειψε γρήγορα τις δοκιμές στο Tempe καθώς και στο Πίτσμπουργκ, το Σαν Φρανσίσκο και το Τορόντο.

    uberaccident2

    Μια γυναίκα που διασχίζει τη Mill Avenue στη διασταύρωση της με την Curry Road στο Tempe, Ariz., Τη Δευτέρα. Ένας πεζός χτυπήθηκε και σκοτώθηκε από ένα αυτο-οδηγούμενο αυτοκίνητο της Uber στη διασταύρωση μια νύχτα νωρίτερα.

    Πώς ένα αυτο οδηγούμενο της Uber σκότωσε έναν πεζό στην Αριζόνα

    Ο θάνατος της γυναίκας που χτυπήθηκε από ένα αυτόνομο αυτοκίνητο που εκμεταλλεύονταν η Uber πιστεύεται ότι είναι ο πρώτος θάνατος των πεζών που συνδέεται με την τεχνολογία αυτο-οδηγούμενων. Εδώ παραθέτουμε ότι  ξέρουμε για το πώς συνέβη.

    Το ατύχημα ήταν μια υπενθύμιση ότι η αυτο-οδηγούμενη τεχνολογία είναι ακόμα στο πειραματικό στάδιο, και οι κυβερνήσεις εξακολουθούν να προσπαθούν να καταλάβουν πώς να το ρυθμίσουν.
    Uber, Waymo και ένας μακρύς κατάλογος τεχνολογικών εταιρειών και αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν αρχίσει να επεκτείνουν τις δοκιμές των αυτο-οδηγούμενων οχημάτων τους σε πόλεις σε όλη τη χώρα. Οι εταιρείες λένε ότι τα αυτοκίνητα θα είναι ασφαλέστερα από τα κανονικά αυτοκίνητα απλώς και μόνο επειδή λαμβάνουν εύκολα αποσπασμένους ανθρώπους από την εξίσωση οδήγησης. Ωστόσο, η τεχνολογία εξακολουθεί να έχει ηλικία μόνο μίας δεκαετίας και μόλις αρχίζει να βιώνει τις απρόβλεπτες καταστάσεις που μπορούν να αντιμετωπίσουν οι οδηγοί.

    Δεν ήταν ακόμη σαφές εάν το ατύχημα στην Αριζόνα θα οδηγήσει άλλες εταιρείες ή κρατικές ρυθμιστικές αρχές να επιβραδύνουν την ανάπτυξη των αυτο-οδηγούμνων οχημάτων σε δημόσιους δρόμους.
    Μεγάλο μέρος των δοκιμών των αυτόνομων αυτοκινήτων πραγματοποιήθηκε σε ένα αποσπασματικό κανονιστικό περιβάλλον. Ορισμένα κράτη, όπως η Αριζόνα, υιοθέτησαν μια επιεική προσέγγιση της ρύθμισης. Οι αξιωματούχοι της Αριζόνα ήθελαν να προσελκύσουν εταιρείες που εργάζονταν στην αυτο-οδηγούμενη τεχνολογία από τη γειτονική Καλιφόρνια, όπου οι ρυθμιστικές αρχές ήταν λιγότερο δεκτικές.
    Ωστόσο, οι ρυθμιστικές αρχές στην Καλιφόρνια και σε άλλες χώρες έχουν γίνει πιο ευπρόσδεκτες πρόσφατα. Τον Απρίλιο, η Καλιφόρνια αναμένεται να ακολουθήσει το προβάδισμα της Αριζόνα και να επιτρέψει στις εταιρείες να δοκιμάσουν τα αυτοκίνητα χωρίς να κάθεται κάποιο άτομο στη θέση του οδηγού.

    Ομοσπονδιακοί υπεύθυνοι για τη χάραξη πολιτικής σκέφτηκαν επίσης μια πιο ελαφριά πινελιά. Ένα νομοσχέδιο της Γερουσίας, εάν περάσει, θα ελευθέρωνε τους κατασκευαστές αυτόνομων αυτοκινήτων από ορισμένα υφιστάμενα πρότυπα ασφαλείας και από τα κράτη που προτίμησαν να δημιουργήσουν τους δικούς τους νόμους για την ασφάλεια των οχημάτων. Παρόμοια νομοθεσία ψηφίστηκε στο Σώμα. Η έκδοση της Γερουσίας ψήφισε ψηφοφορία στην επιτροπή, αλλά δεν έχει καταλήξει σε πλήρη ψηφοφορία.

    uberaccident1

    Το αυτοκίνητο Uber, ένα sport όχημα Volvo XC90 εξοπλισμένο με σύστημα αισθητηρων της εταιρείας, ήταν σε αυτόνομη λειτουργία με έναν οδηγό σαν ανθρώπινη ασφάλεια στο τιμόνι αλλά χωρίς επιβάτες όταν έπληξε την Elaine Herzberg, μια 49χρονη γυναίκα, την Κυριακή γύρω 10 μ.μ.

    Ο Ρόναλντ Έλκοκ, εκπρόσωπος Τύπου της αστυνομίας Tempe, δήλωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ότι μια προκαταρκτική έρευνα έδειξε ότι το όχημα κινείται περίπου 40 μίλια την ώρα όταν χτύπησε την κα Herzberg, η οποία περπατούσε με το ποδήλατό της στο δρόμο. Είπε ότι δεν φαίνεται να είχε επιβραδυνθεί το αυτοκίνητο πριν από την πρόσκρουση και ότι ο οδηγός ασφαλείας της Uber δεν είχε δείξει κανένα μειονέκτημα. Ο καιρός ήταν καθαρός και ξηρός.

    Ο Uber δήλωσε ότι θα συνεργαστεί με την αστυνομία.

    Sarah Abboud εκπρόσωπος της Uber
    Στέλνουμε τα θερμά συλληπητήρια μας στην οικογένεια του θύματος. Συνεργαζόμαστε πλήρως με τις τοπικές αρχές για τη διερεύνηση του περιστατικού αυτού

    Το Tempe, με τον ξηρό καιρό και τους μεγάλους δρόμους του, θεωρήθηκε ιδανικό μέρος για να δοκιμάσει η εταιρεία τα αυτόνομα οχήματα. Το 2015, οι αξιωματούχοι της Αριζόνα κήρυξαν τν Πολιτεία, απαλλαγμένη ζώνη από κανονιστικές ρυθμίσεις, προκειμένου να προσελκύσουν δοκιμές από εταιρείες όπως οι Uber, Waymo και Lyft.

    «Χρειαζόμασταν να στείλουμε το μήνυμά μας προς τους Uber, Lyft και άλλους επιχειρηματίες στη Silicon Valley ότι η Αριζόνα ήταν ανοιχτή σε νέες ιδέες», δήλωσε ο Doug Ducey, διοικητής της Αριζόνα σε συνέντευξή του τον Ιούνιο του 2017. Χρησιμοποιώντας μια εκτελεστική εντολή, ο κ. Ducey άνοιξε την αυλαία σε δοκιμές των αυτόνομων οχημάτων που είχαν οδηγούς ασφαλείας στο τιμόνι, έτοιμοι να αναλάβουν σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Ανανέωσε αυτή την εντολή νωρίτερα αυτό το μήνα για να επιτρέψει τη δοκιμή των μη επανδρωμένων αυτο-οδηγούμενων οχημάτων, σημειώνοντας ότι ένα “φιλικό επιχειρηματικά και χαμηλό κανονιστικό περιβάλλον” βοήθησε την οικονομία του κράτους.

    Ακόμη και όταν ένα Αυτοκίνητο Αυτοκίνητο της Uber και ένα άλλο όχημα συγκρούστηκαν στο Tempe τον Μάρτιο του 2017, η αστυνομία της πόλης και ο κ. Ducey δήλωσαν ότι δεν χρειάζονται επιπλέον κανονισμοί ασφαλείας. ο άλλος οδηγός ήταν υπαίτιος, και όχι ο οδηγός του αυτο-οδηγούμενου οχήματος.

    Ωστόσο, τη Δευτέρα, ο κ. Mitchell, ο δήμαρχος του Tempe, ανακάλεσε την απόφασή του για την Uber και αποφάσισε να αναστείλει την δοκιμή των αυτόνομων οχημάτων ως «υπεύθυνο βήμα» και προειδοποίησε τους ανθρώπους να μην καταλήξουν πρόωρα σε συμπεράσματα.

    O Ντάνιελ Σκαρπινάτο, εκπρόσωπος του κ. Ducey, δήλωσε ότι η επικαιροποιημένη εντολή του κυβερνήτη «παρέχει ενισχυμένα μέτρα επιβολής και σαφήνεια σχετικά με την ευθύνη σε αυτά τα ατυχήματα».

    Στην Καλιφόρνια, όπου η δοκιμή χωρίς εφεδρικό οδηγό ήταν μόλις λίγες εβδομάδες μακριά από την επιτρεπόμενη, η Jessica Gonzalez, εκπρόσωπος του κρατικού τμήματος των μηχανοκίνητων οχημάτων, δήλωσε ότι οι αξιωματούχοι βρίσκονται στη διαδικασία συλλογής περισσότερων πληροφοριών για το ατύχημα στο Tempe. Η Waymo, η Lyft και η Cruise, εταιρείες  αυτόνομων οχημάτων που ανήκουν στη General Motors, δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχόλια.

    Σε ένα δελτίο τύπου, το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών δήλωσε ότι στέλνει μια ομάδα τεσσάρων ερευνητών για να εξετάσει “την αλληλεπίδραση του οχήματος με το περιβάλλον, άλλα οχήματα και ευάλωτους χρήστες του δρόμου όπως πεζοί και ποδηλάτες”.

    uberaccident3

    Ενα αυτο-οδηγούμενο αυτοκίνητο της Uber στη σκηνή ενός θανατηφόρου ατυχήματος στο Tempe.

    Από τα τέλη του περασμένου έτους, η Waymo, μονάδα αυτο-οδηγούμενων αυτοκινήτων της μητρικής εταιρείας Alphabet της Google, χρησιμοποιεί αυτοκίνητα χωρίς οδηγό στο κάθισμα του οδηγού για να παραλάβει και να αφήσει τους επιβάτες στην Αριζόνα.

    Οι περισσότερες δοκιμές των αυτο-οδηγούμενων οχημάτων πραγματοποιούνται με έναν οδηγό ασφαλείας στο μπροστινό κάθισμα που είναι διαθέσιμος για να αναλάβει εάν κάτι πάει στραβά. Ωστόσο, μπορεί να είναι δύσκολο να αναλάβει τον έλεγχο ενός ταχέως κινούμενου οχήματος.

    Η Καλιφόρνια απαιτεί από τις εταιρείες να αναφέρουν τον αριθμό των περιπτώσεων κατά τις οποίες οι οδηγοί του ανθρώπινου δυναμικού αναγκάζονται να αναλάβουν το αυτόνομο όχημα, αποκαλούμενο «αποσυνδέσεις».

    Από το Δεκέμβριο του 2016 έως το Νοέμβριο του 2017, τα Αυτο-οδηγούμενα Αυτοκίνητα της Waymo διένυσαν περίπου 350.000 μίλια και οι οδηγοί των ανθρώπων ανέκτησαν τον ελεγχο στο τιμόνι 63 φορές – κατά μέσο όρο περίπου 5.600 μίλια μεταξύ κάθε αποσύνδεσης. Η Uber δεν έχει δοκιμάσει τα αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητά της για αρκετό χρονικό διάστημα στην Καλιφόρνια ώστε να τους ζητήσει να γνωστοποιήσουν τους δείκτες αποσύνδεσης.

    Οι ερευνητές που ασχολούνται με την αυτόνομη τεχνολογία έχουν δώσει αγώνα με το πώς να διδάξουν τα συστήματα ώστε να προσαρμοστούν για απρόβλεπτη ανθρώπινη οδήγηση ή συμπεριφορά. Ακόμα, οι περισσότεροι ερευνητές πιστεύουν ότι τα αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα θα είναι τελικά ασφαλέστερα από τα ανθρώπινα ομόλογα τους.

    Το 2016, 37,461 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με την Εθνική Αρχή Ασφάλειας της Οδικής Κυκλοφορίας. Αυτό ισοδυναμεί με 1,18 θανάτους ανά 100 εκατομμύρια οχήματα που ταξίδεψαν το 2016.

    Η Waymo, η οποία έχει δοκιμάσει αυτόνομα οχήματα σε δημόσιους δρόμους από το 2009, όταν ήταν project αυτο-οδηγούμενων οχημάτων από την Google, δήλωσε ότι τα αυτοκίνητά της έχουν διανύσει περισσότερα από 5 εκατομμύρια μίλια, ενώ τα αυτοκίνητα της Uber έχουν καλύψει 3 εκατομμύρια μίλια.

    Το 2016, ένας άντρας που οδήγησε τον Tesla με τη χρήση του Autopilot, το χαρακτηριστικό πρόγραμμα αυτο-οδήγησης της εταιρείας, πέθανε σε αυτοκινητόδρομο στην πολιτεία της Φλώριδας, όταν το αυτοκίνητό του συγκρούστηκε σε ρυμουλκούμενο τράκτορα που διέσχιζε το δρόμο. Οι ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές έκριναν ότι δεν υπήρχαν ελαττώματα στο σύστημα για να προκαλέσει το ατύχημα.

    Αλλά η συντριβή στο Τέμπε θα προσελκύσει την προσοχή του κοινού στο αυτο-οδηγούμενο αυτοκίνητο, δήλωσε ο Michael Bennett, καθηγητής έρευνας στο κρατικό πανεπιστήμιο της Αριζόνα, ο οποίος έχει εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ανταποκρίνονται στα αυτοκίνητα χωρίς οδηγούς και στην τεχνητή νοημοσύνη.

    “Έχουμε φανταστεί ένα γεγονός σαν αυτό, ένα τεράστιο σημείο καμπής για την τεχνολογία και τις εταιρείες που την υποστηρίζουν”, είπε. “Θα πρέπει να κάνουν πολλά για να αποδείξουν ότι η τεχνολογία είναι ασφαλής.”

    Πηγή : Μετάφραση άρθρου NyTimes

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα