More

    Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του υδρογόνου

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Το ρολόι χτυπάει. Μέχρι το 2030, πολλές ευρωπαϊκές χώρες θα έχουν εφαρμόσει απαγορεύσεις σταδιακής κατάργησης των MEK. Ευτυχώς, υπάρχει μια μεγάλη γκάμα εντυπωσιακών EV που τροφοδοτούνται με μπαταρία στην αγορά σε διάφορα επίπεδα τιμών. Αλλά τι γίνεται με αυτήν την άλλη φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική λύση: το αυτοκίνητο κυψελών καυσίμου υδρογόνου;

    Ακολουθούν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά μας:

    Για αρχάριους, τι είναι το υδρογόνο (H2);

    Το υδρογόνο (H2) είναι το μικρότερο και ελαφρύτερο στοιχείο, που αποτελείται από ένα μόνο πρωτόνιο (ένα μικρό θετικά φορτισμένο σωματίδιο) και ένα ηλεκτρόνιο (ένα μικρό αρνητικά φορτισμένο σωματίδιο).

    Ως αέριο, το υδρογόνο είναι άχρωμο, άοσμο, μη διαβρωτικό, μη οξειδωτικό, μη ραδιενεργό, μη καρκινογόνο και μη τοξικό. Το υδρογόνο παράγεται όταν χρησιμοποιείται ηλεκτρισμός για να διαχωριστεί το νερό σε οξυγόνο (Ο) και υδρογόνο (Η2). Επειδή αυτή η διαδικασία είναι επίσης αναστρέψιμη, το υδρογόνο μπορεί να μετατραπεί σε ηλεκτρική ενέργεια προσθέτοντας οξυγόνο, απελευθερώνοντας νερό ως υποπροϊόν. Το υδρογόνο είναι επομένως εντελώς απαλλαγμένο CO2 και ως εκ τούτου μια βέλτιστη εναλλακτική λύση χωρίς εκπομπές.

    Πώς λειτουργεί ένα αυτοκίνητο κυψελών καυσίμου υδρογόνου;

    Ακριβώς όπως ένα «συνηθισμένο» ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με μπαταρία, ένα όχημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου διαθέτει ηλεκτρικούς κινητήρες. Η μόνη διαφορά είναι ότι ένα αυτοκίνητο υδρογόνου έχει μόνο μια μικρή μπαταρία και μία ή περισσότερες δεξαμενές υδρογόνου, καθώς και μια κυψέλη καυσίμου. Με την προσθήκη οξυγόνου, αυτή η ενεργειακή κυψέλη καυσίμου μετατρέπει το υδρογόνο σε ηλεκτρισμό και παράγει νερό μέσω μιας ηλεκτροχημικής διαδικασίας. Ο ηλεκτρισμός χρησιμοποιείται για να παρέχει στην μπαταρία του αυτοκινήτου την απαραίτητη ενέργεια και το καθαρό νερό αποβάλλεται με τη μορφή υδρατμών.

    hydrogen pros cons 2

    Είναι τα αυτοκίνητα υδρογόνου μια βιώσιμη εναλλακτική λύση έναντι των EV;

    Συγκρίναμε ορισμένα γεγονότα σχετικά με τα αυτοκίνητα υδρογόνου με ηλεκτροκίνητα EV, καθώς και τα βενζινοκίνητα και ντίζελ αυτοκίνητα, για να μάθουμε αν το αυτοκίνητο υδρογόνου θα μπορούσε να γίνει σοβαρός ανταγωνιστής.

    Πλεονεκτήματα: Εκτός από την απαλλαγή εκπομπών, ένα σημαντικό πλεονέκτημα των αυτοκινήτων υδρογόνου είναι ότι ο ανεφοδιασμός είναι συγκρίσιμος με την πλήρωση μιας δεξαμενής υγραερίου. Αυτό σημαίνει, σε αντίθεση με τον σχετικά μεγάλο χρόνο φόρτισης των ηλεκτροκίνητων EV, με ένα αυτοκίνητο υδρογόνου, μπορείτε να επιστρέψετε στο δρόμο μέσα σε 3-4 λεπτά. Τα περισσότερα αυτοκίνητα υδρογόνου έχουν επίσης μεγαλύτερη αυτονομία από τα «κανονικά» EV.

    Παρά αυτά τα μεγάλα πλεονεκτήματα, υπάρχουν λίγοι αρχικά που υιοθετούν το υδρογόνο, πράγμα που σημαίνει ότι τα πρατήρια καυσίμων σε μεγάλο μέρος της Ευρώπης είναι αρκετά σπάνια – καθιστώντας το άγχος της αυτονομίας ένα σημαντικό ζήτημα. Είναι το κλασικό δίλημμα της κότας και του αυγού: λίγοι οδηγοί είναι αντίστοιχοι με λίγα πρατήρια καυσίμων και λίγα πρατήρια καυσίμων σημαίνει ότι λιγότεροι άνθρωποι είναι πιθανό να επιλέξουν αυτοκίνητο υδρογόνου. Επιπλέον, ενώ υπάρχουν ολοένα και περισσότερα ηλεκτροκίνητα EV για να διαλέξετε, υπάρχει μόνο ένας περιορισμένος αριθμός μοντέλων υδρογόνου που κυκλοφορούν σήμερα, με τα Hyundai Nexo, Honda Clarity και το Toyota Mirai να είναι τρία από τα πιο εξέχοντα.

    hydrogen pros cons 1

    Ένα άλλο ζήτημα είναι το κόστος. Καθώς το υδρογόνο είναι μια αναδυόμενη τεχνολογία, οι υπολειμματικές τιμές εξακολουθούν να είναι αβέβαιες, πράγμα που σημαίνει ότι ο μηνιαίος ρυθμός μίσθωσης σε πολλές χώρες είναι σχετικά υψηλός σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία ή τα οχήματα με κινητήρες ΜΕΚ. Τα αυτοκίνητα υδρογόνου είναι επίσης επιλέξιμα για μια ποικιλία φορολογικών πλεονεκτημάτων, τα οποία μπορούν να τα κάνουν μια οικονομικά ελκυστική εναλλακτική λύση για τους οδηγούς μισθωμένων οχημάτων.

    Ορισμένοι ειδικοί πιστεύουν επίσης ότι το υδρογόνο που χρησιμοποιείται με τις κυψέλες καυσίμου είναι ιδανικό για τον τομέα των βαρέων μεταφορών (σκεφτείτε φορτηγά, τρένα και πλοία) και βιομηχανικές εφαρμογές που απαιτούν θερμότητα και ηλεκτρικό ρεύμα.

    Τι ακολουθεί;

    Το Συμβούλιο Υδρογόνου – Hydrogen Council, μια παγκόσμια πρωτοβουλία εταιρειών ενέργειας, μεταφορών και βιομηχανίας, προβλέπει ότι έως το 2050 το υδρογόνο μπορεί να τροφοδοτήσει πάνω από 400 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα παγκοσμίως, καθώς και περίπου 20 εκατομμύρια φορτηγά και 5 εκατομμύρια λεωφορεία.

    Στο Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ, μαζί με τα portal www.futuremobility.gr και www.tosynergeio.gr παρακολουθούμε κι’ εμείς με ιδιαίτερο ενδιαφέρον «Τι θα ακολουθήσει στην μελλοντική κινητικότητα;» και θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε τις εξελίξεις στον τομέα των αυτοκινήτων υδρογόνου.

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα