Renault Ez-Pod, ένα ερευνητικό όχημα για το πρώτο και τελευταίο μίλι [video]

  • Το Renault EZ-POD είναι ένα μικρό, αυτόνομο, συνδεδεμένο και ηλεκτρικό ρομπότ-αυτοκίνητο, σχεδιασμένο για τη μεταφορά ατόμων και αγαθών σε μικρές αποστάσεις.
  • Το Renault EZ-POD ξεχωρίζει χάρη στο μικρό του αποτύπωμα και την ευελιξία του στην κάλυψη αναγκών κινητικότητας σε κλειστούς χώρους, (χώροι στάθμευσης, ξενοδοχεία, εμπορικά κέντρα, πανεπιστημιουπόλεις), καθώς και σε αστικά περιβάλλοντα, (κέντρα πόλεων, γειτονιές και οικιστικά κέντρα)
  • Το EZ-POD είναι ένα αντικείμενο «δοκιμής και μάθησης» του οποίου τα πρώτα πειράματα χρήσης θα βοηθήσουν στην εξέλιξη του οχήματος για να ανταποκριθεί στις προσδοκίες και τις χρήσεις του.
  • Εμπνευσμένο από τα πρωτότυπα αυτοκίνητα EZ-GO και EZ-PRO που παρουσιάστηκαν το 2018, το Groupe Renault συνεχίζει να διερευνά νέες επιλογές κινητικότητας με το EZ-POD, εντοπίζοντας αυτό που θα μπορούσε να είναι ένα αυτόνομο και κοινόχρηστο συμπλήρωμα κινητικότητας για το πρώτο και τελευταίο μίλι.

EZ-POD: ΕΝΑ ΑΥΤΟΝΟΜΟ και ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

Καθώς το τοπίο μικροκινητικότητας υφίσταται τεράστιες αλλαγές, το Groupe Renault παρουσιάζει το EZ-POD, ένα ερευνητικό ηλεκτρικό και αυτόνομο όχημα για ταξίδια κατ 'απαίτηση σε μικρές αποστάσεις. Σχεδιασμένο για μεταφορά ανθρώπων ή διανομή αγαθών, το Renault EZ-POD μεγιστοποιεί τη χρήση σε σχέση με το χώρο που καταλαμβάνει (3 m2)

Όπως τα ηλεκτρικά σκούτερ (για τα οποία εξακολουθούν να εξελίσσονται οι κανονισμοί) ή το ποδήλατο, το Renault EZ-POD είναι μια λύση μικροκινητικότητας περιορισμένης ταχύτητας. Είναι επίσης αυτόνομο, χωρίς αποκλεισμούς και ασφαλές.

Υπάρχουν πολλές εφαρμογές όπου η ευελιξία του Renault EZ-POD το καθιστά ιδανικό. Όταν ένα λεωφορείο κινείται κατά μήκος προκαθορισμένων διαδρομών, μπορούν να συνδυαστούν πολλά τέτοια οχήματα για να παραλάβουν τους ταξιδιώτες και να τους μεταφέρουν στον προορισμό τους. Επειδή αυτά τα οχήματα είναι μικρά και κινούνται αργά, είναι λιγότερο ενοχλητικά σε ένα πολυσύχναστο αστικό περιβάλλον - καθιστώντας αυτά τα οχήματα ρομπότ ευέλικτα στη χρήση και κοινωνικά αποδεκτά.

Με την περιορισμένη ταχύτητα, τη συμπαγή σχεδίαση και την ευελιξία του, το Renault EZ-POD μπορεί να προσφέρει μεταφορά σε περιβάλλον κίνησης πεζών όπως αεροδρόμια, χώρους στάθμευσης και εμπορικά κέντρα, όπου θα δοκιμαστεί σε ειδικές ζώνες.

Στο μέλλον, το Renault EZ-POD θα μπορεί να κινείται σε μερικούς πεζόδρομους ή να φτάνει - με πολύ χαμηλές ταχύτητες (κάτω από 6 kmph) - μέχρι την είσοδο κτιρίων και σπιτιών για να μεταφέρει άτομα με περιορισμένη κινητικότητα ( συμπεριλαμβανομένων των ηλικιωμένων και εκείνων με δυσκίνητα ψώνια, παιδιά ή αποσκευές). Μια άλλη πιθανή χρήση θα ήταν ως όχημα ακολουθίας για μια εφαρμογή παράδοσης τύπου «ακολούθησε με».

Το Renault EZ-POD είναι ένα λειτουργικό όχημα επίδειξης που επιτρέπει τη διερεύνηση νέων χρήσεων για αυτόνομα οχήματα χωρίς πιλοτήριο. Είναι ένα έργο σε εξέλιξη και πιθανότατα θα εξελιχθεί σύμφωνα με τα σχόλια των χρηστών, των χειριστών του στόλου και των αρχών της πόλης.

"Εάν μπορούμε να προσαρμόσουμε τα αυτόνομα οχήματα του μέλλοντος στις τρέχουσες ανάγκες μας - για παράδειγμα, ως επιβατικά αυτοκίνητα - είναι βέβαιο ότι αυτά τα πρωτοποριακά οχήματα θα δημιουργήσουν νέες χρήσεις και εφαρμογές που θα προκύψουν καθώς τα πειράματα προχωρούν, εξηγεί ο Frederic Auzas, Διευθυντής του Οχημάτων – Ρομπότ στο Groupe Renault. "

 ez pod

ΜΙΑ ΑΡΘΡΩΤΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΙΡΑΣΜΕΝΗ ΜΙΚΡΟ-ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

Κατασκευασμένο πάνω στο πλαίσιο του Twizy, το Renault EZ POD είναι εμπνευσμένο από τις γραμμές του πρωτότυπου αυτοκινήτου EZ-GO και την αρθρωτή πλατφόρμας του EZ-PRO. Η επιλογή της πλήρως ηλεκτρικής πλατφόρμας του Twizy ανέδειξε την τεχνική πρόκληση της δημιουργίας ενός συμπαγούς σχεδιασμού που εξαλείφει το πιλοτήριο του οδηγού και ενσωματώνει την αυτόνομη τεχνολογία.

Η χαμηλή ταχύτητα και τα πρώτα σενάρια χρήσης του οχήματος κατέστησαν εφικτό τον εξορθολογισμό του αριθμού των αισθητήρων. Το Renault EZ-POD είναι εξοπλισμένο με μία κάμερα και ένα Lidar στο μπροστινό μέρος για τη σάρωση του τοπίου μπροστά, καθώς και με ραντάρ μικρής και μεγάλης εμβέλειας που βρίσκονται πίσω από το γυαλιστερό μαύρο μπροστινό και πίσω περίβλημα του αυτοκινήτου. Τέλος, υπάρχουν δύο κεραίες και ένα GPS στην οροφή, για την παρακολούθηση της θέσης σε πραγματικό χρόνο και για τη συνδεσιμότητα.

Οι αναλογίες του συνολικού σχεδιασμού καταφέρνουν να βελτιστοποιήσουν ένα μικρό αποτύπωμα στάθμευσης με ευρυχωρία, κυρίως χάρη στο μέγεθος της μπαταρίας που έχει διαμορφωθεί στο απόλυτα ελάχιστο για μικρές διαδρομές μέσα στην πόλη.

Το Renault EZ-POD για σκοπούς μεταφοράς ατόμων διαθέτει ένα μεγάλο άνοιγμα στο πλάι, έτσι ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να εισέρχονται και να εξέρχονται από αυτό εύκολα και γρήγορα. Το απλό και χρωματιστό εσωτερικό του έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι ανθεκτικό και εύκολο στον καθαρισμό σε περίπτωση κοινής χρήσης. Το Renault EZ-POD έχει τα ίδια καθίσματα με το αυθεντικό Twizy με καλύμματα δομημένων πλαστικών ή περισσότερων οικολογικών υλικών, όπως ένα επεξεργασμένο υφασμάτινο πάτωμα.

Η επικοινωνία με τους επιβάτες γίνεται μέσα από δύο οθόνες που παρέχουν πληροφορίες σχετικά με το ταξίδι και το σύστημα εσωτερικού φωτισμού επιτρέπει την αναπαραγωγή ατμόσφαιρας "καλωσορίσματος" και "αποχαιρετισμού" και παρέχει ενημερώσεις κατάστασης στο EZ-POD (π.χ. αναμονή, κράτηση, σε ταξίδι).
Το Renault EZ-POD, που έχει σχεδιαστεί κυρίως ως μια αυτοματοποιημένη ρομποτική πλατφόρμα για την μεταφορά ανθρώπων στα πρώτα και τελευταία μίλια, μπορεί επίσης να παρέχεται σε μια έκδοση διανομής αγαθών.

Πηγή: RENAULT EZ-POD, AN EXPLORATORY VEHICLE FOR THE FIRST AND LAST MILE (iot-automotive.news)

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΜΑΣ

FutureMobility.gr

Πύλη ενημέρωσης σχετικά με τις νέες τεχνολογίες που οδηγούν το Μέλλον της αυτοκίνησης

 

 

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου (ΙΔΕΕΑ)

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info[at]futuremobility.gr

 

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

facebook logored YouTube redr linkedin