More

    Η Honda στο παιχνίδι των ηλεκτρικών μοτοσικλετών

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Σε μία αγορά των ηλεκτρικών μοτοσικλετών (δίτροχα, και σκούτερ), δεν περιμένει κανείς σημαντικές απουσίες. Η Honda παρουσίασε το 2010 δοκιμαστικά το πρώτο της ηλεκτρικό δίτροχο όμως μόλις πρόσφατα ανακοίνωσε τα σχέδια της για το μέλλον στο χώρο των ηλεκτρικών σκούτερ και μοτοσικλετών.

    Concept

    Η Honda πρωτοστάτησε στον ηλεκτρικό τομέα μοτοσικλετών το 1994, όταν η εταιρεία μισθώνει έναν περιορισμένο αριθμό από CUV-ES ηλεκτρικά σκούτερ (πρώτης τάξης κινητήρα κύκλου στην Ιαπωνία, για κινητήρα των 50 κυβικών εκατοστών ή λιγότερο) σε εθνικούς κυβερνητικούς οργανισμούς και φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης σε Ιαπωνία.

    Το ηλεκτρικό σκούτερ EV-neo εισήχθη στην Ιαπωνία, προσφέροντας άνετη και ανθεκτική απόδοση για εταιρείες courier και άλλες επιχειρηματικές εφαρμογές. Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό όχημα (EV) με τη δυνατότητα να κάνει την καθημερινή ζωή των ανθρώπων πιο άνετη και ευχάριστη. Μία από τις πιο διάσημες εμπορικές μοτοσικλέτες της Honda είναι το Super Cub.

    Ξεκίνησε το 1958 να εκπληρώσει την επιθυμία του ιδρυτή Soichiro Honda να δημιουργήσει προϊόντα χρήσιμα για τους ανθρώπους και τον κόσμο, το Super Cub έχει από τότε ένα παγκόσμια αγαπημένο κοινό πελατών. Με τον ίδιο στόχο της προστιθέμενης αξίας σε ατομική ζωή και την κοινωνία στο σύνολό της, η Honda σχεδίασε το EV-neo να αξιοποιήσουν όλα τα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτρικού που έχει να προσφέρει. Το αποτέλεσμα είναι μια ηλεκτρική μοτοσικλέτα που προσφέρει καθαρή, αθόρυβη και ικανοποιητική απόδοση ισχύος σε ένα ευρύ φάσμα εμπορικών εφαρμογών.

    hondascooter-img-01

    Σύστημα EV

    Η Honda έχει σχεδιάσει το σύστημα EV του EV-neo, έτσι ώστε οι αναβάτες μοτοσικλετών με κινητήρα βενζίνης, μπορούν φυσικά να μεταβούν σε αυτό.

    H βασική λειτουργία είναι ακριβώς η ίδια:
    Ο αναβάτης λειτουργεί το γκάζι, και ένα APS (αισθητήρας θέσης γκαζιού) μετατρέπει το βαθμό του ανοίγματος πεταλούδας γκαζιού σε ένα ηλεκτρικό σήμα.
    Η μονάδα μετάδοσης ισχύος (PDU) υπολογίζει το βέλτιστο επίπεδο εξόδου του κινητήρα με βάση το σήμα από το APS και τις πληροφορίες από τη Μονάδα Διαχείρισης Μπαταρίας (BMU) *. Στη συνέχεια, για να παραχθεί αυτό το βέλτιστο επίπεδο παραγωγής, η μονάδα PDU στέλνει το κατάλληλο ποσοστό της ηλεκτρικής ενέργειας από τη μπαταρία προς τον κινητήρα.

    hondascooter-img-02

     

    Μπαταρία

    Αποκλειστικός φορτιστής EV-neo: Απλός και αθόρυβος

    Το EV-neo έχει σχεδιαστεί για να καταστήσει όσο το δυνατό τη διαδικασία φόρτισης απλή, εύκολη και γρήγορη. Ο χρήστης απλά συνδέει τα δύο καλώδια στο φορτιστή, το ένα στη πρίζα και το άλλο στην υποδοχή φόρτισης του φορτιστή του EV-neo και πιέζοντας το κουμπί έναρξης ξεκινάει η φόρτιση. Μόλις το EV-neo είναι πλήρως φορτισμένο, η διαδικασία φόρτισης σταματά αυτόματα. Ένας δείκτης στο φορτιστή εμφανίζει καλή την κατάσταση της διαδικασίας φόρτισης.

    hondascooter-img-03

    Μονάδα Ισχύος

    Για να μεγιστοποιήσει το χώρο για τους ανθρώπους και το φορτίο που απαιτεί μια εμπορική μοτοσικλέτα, η Honda σχεδίασε τη μονάδα ισχύος του EV-neo να είναι συμπαγής και να ταιριάζει τέλεια μεταξύ των μη αναρτημένων τμημάτων της μηχανής. Επιπλέον, η μονάδα ισχύος του EV-neo προσφέρει ισχυρή off-the-line επιτάχυνση και απόδοση αναρρίχησης λόφων.

    Για την ικανοποίηση απόδοσης ακόμα και σε ανηφορικές περιοχές, το EV-neo προσφέρει απόδοση 2,8 kW (ονομαστική ισχύ 0,58 kW) -ισοδύναμου με μια μοτοσικλέτα με κινητήρα βενζίνης στην ίδια κατηγορία. Ακόμα και όταν είναι πλήρως φορτωμένο με 30 κιλά φορτίου, το EV-neo μπορεί να ξεκινήσει ομαλά και να αναρριχηθεί σε μια κλίση 12°.

    Η μονάδα ισχύος περιλαμβάνει τα ακόλουθα στοιχεία:
    PDU (Power Drive Unit -Μονάδα μετάδοσης ισχύος)

    Η μονάδα PDU αποτελείται από δύο περιοχές:
    Α) την περιοχή ελέγχου 12 V, η οποία διαχειρίζεται την ισχύ για το όχημα ως σύνολο και
    Β) την περιοχή του οδηγού 72 V, η οποία μετατρέπει το συνεχές ρεύμα της μπαταρίας ιόντων λιθίου σε εναλλασσόμενο 3-φασικό ρεύμα για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα.

    Η τοποθέτηση του PDU ακριβώς πίσω από τον άξονα του ψαλιδιού και μεταξύ της μπαταρίας και του μοτέρ* έχει σαν αποτέλεσμα τη μικρότερη πλεξούδα καλωδίωσης για να συνδεθούν αυτά τα τρία μέρη, μια πιο συμπαγή μονάδα ισχύος συνολικά και πιο αποτελεσματική μετάδοση της ηλεκτρικής ενέργειας PDU (Power Drive Unit – PDU (Power Drive Unit – Μονάδα μετάδοσης ισχύος)

    Η περιοχή του ελεγκτή διαχειρίζεται συνεχώς την ισχύ για το όχημα ως σύνολο, συμπεριλαμβανομένου του μοτέρ, των μετρητών, των προβολέων και του φορτιστή. Σε επικοινωνία με τη μονάδα BMU (Μονάδα Διαχείρισης μπαταρίας), χρησιμοποιεί ένα δίκτυο περιοχής ελεγκτή (CAN) για αξιόπιστη μετάδοση δεδομένων (όμοια με αυτή των αυτοκινήτων). Για τη μετάδοση της ηλεκτρικής ενέργειας αποτελεσματικά από τη μπαταρία στο μοτέρ, η περιοχή του οδηγού χρησιμοποιεί ένα τρανζίστορ επίδρασης πεδίου (FET), μια συσκευή ημιαγωγών του οποίου η εκπομπή υψηλής απόδοσης το καθιστά ιδανικό για το έργο αυτό.

    hondascooter-img-04

    Ηλεκτρικό Μοτέρ

    Το μοτέρ DC (συνεχούς ρεύματος) είναι χωρίς ψήκτρες διαθέτει εσωτερικά μόνιμους μαγνήτες (IPM), οι οποίοι βοηθούν να παράγεται υψηλή απόδοση ισχύος ακόμη και σε χαμηλές στροφές για την εξαιρετική off-the-line επιτάχυνση. Για να εξασφαλιστεί η ομαλή επιτάχυνση στις υψηλές στροφές και οι πολύ αποδοτικές επιδόσεις σε όλη την γκάμα στροφών, το μοτέρ κάνει αποτελεσματική χρήση της ροπής που προέρχεται από την αμοιβαία έλξη των μαγνητών και των μεταλλικών μερών.

    hondascooter-img-05

    Μετάδοση κίνησης

    Προσφέροντας υψηλή απόδοση σε όλη την γκάμα στροφών και ευελιξία όσον αφορά την θέση της μοτοσικλέτας, το μοτέρ του EV-neo δεν απαιτεί κιβώτιο ταχυτήτων. Τοποθετείται στα αριστερά του οπίσθιου τροχού, και το μοτέρ χρησιμοποιεί μόνο ένα γρανάζι επιβράδυνσης, όπως απαιτείται.
    Επιπρόσθετα για να γίνει η μονάδα ισχύος πιο ελαφριά, αυτή η διάταξη μετάδοσης εξαφανίζει την απώλεια ισχύος λόγω αλλαγής ταχυτήτων και επιτρέπει στην μπαταρία να παρέχει ηλεκτρική ενέργεια πολύ αποτελεσματικά.

    Αυτόματος Φυγοκεντρικός Συμπλέκτης

    Για να φιλοξενήσει ένα ευρύ φάσμα καταστάσεων, με τη χρήση σε επίπεδους δρόμους και σε λόφους, φορτωμένο με φορτίο, κλπ- το EV-neo διαθέτει αυτόματο φυγοκεντρικό συμπλέκτη που σχεδιάστηκε από τη Honda αποκλειστικά για EVs.* Αυτός ο συμπλέκτης βασίζεται στις τεχνολογίες των επιτυχημένων αυτόματων φυγοκεντρικών συμπλεκτών που η Honda έχει αναπτύξει για σκούτερ με βενζινοκινητήρα.
    Χάρη στο συνδυασμό του μοτέρ που παρέχει υψηλή απόδοση σε χαμηλές ταχύτητες και τον αυτόματο φυγοκεντρικό συμπλέκτη η ισχύς μεταδίδεται ομαλά. Το EV-neo προσφέρει ομαλή και ισχυρή off-the-line επιτάχυνση σε όλο το εύρος φορτίων ηλεκτροκινητήρα. Για να δημιουργηθεί μια μονάδα ηλεκτρικής ενέργειας που είναι πολύ συμπαγής, η Honda έχει σχεδιάσει όλα αυτά τα μέρη για να επιτευχθεί η βέλτιστη ισορροπία, βάρους, διαστάσεων και επιδόσεων. Το αποτέλεσμα είναι μία εμπορική μοτοσικλέτα που προσφέρει ισχύ, και χωρίς άγχος off-the-line επιτάχυνση.

    hondascooter-img-06

    Αναγεννητική επιβράδυνση με αίσθηση φρεναρίσματος κινητήρα

    Όταν ο αναβάτης απελευθερώνει το γκάζι, το EV-neo εκτελεί αναγεννητική επιβράδυνση για φόρτιση της μπαταρίας. Το EV-neo βελτιστοποιεί το ποσοστό της ροπής που παράγεται κατά την αναγεννητική επαναφόρτιση για να προσφέρει μια αίσθηση φρεναρίσματος κινητήρα παρόμοια με εκείνη μιας μοτοσικλέτας με βενζινοκινητήρα. Αυτό το χαρακτηριστικό του EV-neo έχει πρόσθετη αξία στα φυσικά χαρακτηριστικά οικείας οδήγησης, τα οποία οι αναβάτες μοτοσικλετών των παραδοσιακών βενζινοκίνητων μοτοσικλετών είναι βέβαιο ότι θα εκτιμήσουν.

    hondascooter-img-07

     

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Ονομασία προϊόντος EV-neo
    Τύπος μοντέλου Honda ZAD-AF71
    Μήκος x Πλάτος x Ύψος 1.830 x 0.695 x 1.065
    Μεταξόνιο (m) 1.250
    Απόσταση από το έδαφος (m) 0.120
    Βάρος μηχανής (kg) 106
    Αριθμός επιβατών 1
    Μέγιστη γωνία στροφής (m) 1.7
    Μοντέλο μοτέρ και τύπος AF71M, AC Σύγχρονο μοτέρ
    Ονομαστική ισχύς (kW) 0.58
    Μέγιστη απόδοση (kW [PS] @ rpm) 2.8 [3.8] @ 5,000
    Μέγιστη ροπή (N•m [kgf•m] @ rpm) 11 [1.12] @ 2,000
    Αυτονομία με μία φόρτιση (km) 34 (όπως δοκιμάστηκε στα 30 km/h
    σε επίπεδο δρόμο)
    Τύπος μπαταρίας Lithium-ion – Ιόντων Λιθίου
    Τάση Μπαταρίας (V) / Χζωρητικότητα (Ah) 72 / 12.6 (1HR)
    Τύπος Συμπλέκτη Ξηρός πολύδισκος
    Διαστάσεις ελαστικών Εμπρός: 90/90-12 44J
    Πίσω: 100/80-12 56J
    Τύπος φρένων Εμπρός:Μηχανικά / ταμπούρα
    Πίσω: Μηχανικά / ταμπούρα
    Τύπος Ανάρτησης Εμπρός: Tηλεσκοπική
    Πίσω: Μονάδα αιωρούμενου βραχίονα
    Τύπος πλαισίου «Παπί» Underbone

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα