Γιατί δεν υπάρχουν υβριδικά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στην αγορά των ΗΠΑ;

Αναλύουμε γιατί αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν καταλήξει σε ένα προσιτό αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας υβριδικά πετρελαιοκίνητα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Φαίνεται προφανές, έτσι;

Ένας από τους αναγνώστες μας, μας ρώτησε με ένα σημαντικό του σχόλιο "γιατί δεν υπάρχουν υβριδικά αυτοκίνητα ντίζελ στην αμερικανική αγορά". Αρχικά δεν είχαμε απάντηση κοκκινίσαμε λίγο σαν να πάθαμε εγκεφαλικό. Ότι στην Ευρώπη υπάρχουν υβριδικά αυτοκίνητα ντίζελ το ξέραμε όλοι. Για την Αμερική όμως;

Και τα δύο είδη κινητήρων φαίνεται να προσφέρουν μεγάλη απόδοση καυσίμου. Γιατί να μην παντρευτούν και τα δύο; Ίσως οι εμφανίσεις κάποιων μοντέλων στην Ευρώπη να εξαπατούν και υπάρχουν κάποιοι σοβαροί λόγοι πέρα από την τεχνολογία, ή ίσως είναι απλώς σύμβαση ή μια νομοθεσία. Και είπαμε ως ομάδα … "Ας το ψάξουμε".

ivridika b 1 3

Πρώτον, θα πρέπει να εξεταστούν και να αναθεωρηθούν στα επιχειρήματά μας οι στόχοι των αυτοκινήτων όπως τα υβριδικά Toyota Prius και το Honda Accord. Προφανώς η επίτευξη των περισσότερων μιλίων ανά γαλόνι πρακτικά είναι ο πρώτος στόχος. Στη συνέχεια, πολλοί θα καταγράψουν φιλικότητα προς το περιβάλλον. Αυτός ο στόχος έχει μερικές απόψεις, αλλά οι εκπομπές στην πλέον μετρήσιμη και πιο γνωστή περιβαλλοντική μέτρηση, που είναι ιδιαίτερα σημαντική είναι αυτή για τις εκπομπές CO2. 

Η οικονομία καυσίμων είναι σίγουρα ένας στόχος. Αυτό σχετίζεται με την απόδοση καυσίμου και την κατανάλωση MPG, αλλά λαμβάνει υπόψη το κόστος του καυσίμου. Αυτό μπορεί να φανεί προφανές, αλλά μειώνοντας την ποσότητα του αργού πετρελαίου που χρησιμοποιείται για να φτάσει το αυτοκίνητο να κινηθεί, είναι ένας στόχος πολλών υβριδικών αγοραστών. Τέλος, πρέπει να ληφθεί υπόψη το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας.

Ναι, όλοι θέλουν ένα αυτοκίνητο που μπορεί να επιταχυνθεί με ασφάλεια, αλλά 250.000 άνθρωποι ετησίως αγοράζουν ένα νέο Prius ή ένα από τις αντίστοιχες μάρκες με αυτό και όλα είναι σχετικά αργά και χρειάζονται "λίγα χαστούκια". Μπορούμε να το συμπεριλάβουμε ως ένα στόχο, αλλά ας μην ξεγελιόμαστε. Οι πιο προσιτοί αγοραστές υβριδικών τα θέτουν όλα αυτά χαμηλά στη λίστα των αναγκών τους και τα θέλουν σφόδρα όπως αποδεικνύεται από τις τρέχουσες και τις προηγούμενες πωλήσεις.

Τώρα ας πάρουμε τα σκληρά γεγονότα έξω από το δρόμο. Δεν υπάρχει διαθέσιμο αυτοκίνητο ντίζελ στην αμερικανική αγορά που είναι ο ηγέτης απόδοσης καυσίμου στην κατηγορία του (συνδυασμένη κατανάλωση MPG).

ivridika b 1 5

Τα τελευταία 100 χρόνια, ο υπολογισμός της απόδοσης ενός αυτοκινήτου ήταν εύκολος, κάποιος καθορίζει πόσα μίλια μπορεί να ταξιδέψει ένα αυτοκίνητο υπό ορισμένες τυποποιημένες συνθήκες με ένα γαλόνι βενζίνης.

Ωστόσο, η νέα εποχή των υβριδικών και των ηλεκτρικών ή και μερικώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μετατρέπει αυτή τη συνθήκη από την βάση της.

Το WLTP δεν λέει ψέματα στους υποψήφιους αγοραστές. Μήπως λοιπόν ήρθε η ώρα η κατανάλωση υπό τον όρο MPG να αποσυρθεί;

ivridika b 1 1

Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα είναι οι πρωταγωνιστές υγρών καυσίμων στις ΗΠΑ όσον αφορά τη συνδυασμένη απόδοση καυσίμου. Έτσι, ξεκινώντας με ένα ντίζελ έχει κάποιος ήδη το μειονέκτημα αυτό.

Ο επόμενος στόχος είναι οι εκπομπές. Θέλουμε να είναι τόσο χαμηλές όσο και πρακτικές. Εδώ και πάλι βενζινοκίνητα αυτοκίνητα κτυπάνε στα ίσα τα αυτοκίνητα ντίζελ. Μέχρι πρόσφατα τα αυτοκίνητα ντίζελ ήταν πολύ πιο ρυπογόνα από σχεδόν κάθε άποψη. Στη συνέχεια η κυβέρνηση προχώρησε για να σταματήσει αυτό. Οι ντίζελ κινητήρες δεν επιτρέπεται να παράγουν τα λεπτά σωματίδια αιθάλης και τα οξείδια του αζώτου που συνήθιζαν και πρέπει να είναι σε βενζινοκίνητα οχήματα. Ακόμη οι ντίζελ κινητήρες εξακολουθούν να παράγουν περισσότερο CO2 ανά μίλι από τους βενζινοκινητήρες. Έτσι, όσον αφορά τις μετρήσιμες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα είναι και πάλι στη πρώτη θέση.

ivridika b 1 6

Η οικονομία καυσίμου είναι το επόμενο. Στην Αμερική το πετρέλαιο κοστίζει περίπου 20% περισσότερο απ’ ότι τη βενζίνη. Οι φόροι μόνο είναι ένα μικρό μέρος του λόγου. Θα μπορούσαν να γίνουν τα πράγματα που θα μπορούσαν να συμβάλλουν σε αυτό, αλλά στις ΗΠΑ χρησιμοποιούνται σήμερα όλα τα καύσιμα ντίζελ που παράγονται στην εγχώρια αγορά. Σίγουρα, θα μπορούσε να μειωθεί τεχνητά η τιμή του πετρελαίου ντίζελ σε σύγκριση με της βενζίνης όπως συμβαίνει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, αλλά γιατί; Το γεγονός είναι ότι μόνο για να πετύχει την οικονομία καυσίμου ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου όπως το Corolla, το οποίο μπορεί να έχει μια συνδυασμένη κατανάλωση 35 MPG, ένας ανταγωνιστής diesel θα πρέπει να επιτύχει 42 MPG.

Σχετικά με αυτό το θέμα είναι ότι το πετρέλαιο στην Αμερική είναι σήμερα πολύ χειρότερο από τη βενζίνη σε σχέση με τα μίλια ανά γαλόνι αργού. Αυτό συμβαίνει - είτε μας αρέσει ή όχι, - γιατί τα αμερικανικά διυλιστήρια εξάγουν πολύ περισσότερη βενζίνη από ένα γαλόνι αργού από το ντίζελ. Η EIA λέει ότι η αναλογία είναι 11 γαλόνια ντίζελ και 19 γαλόνια βενζίνης ανά βαρέλι. Δεδομένου ότι είναι ήδη καθαρός εισαγωγέας υγρού αργού πετρελαίου, γιατί να εισάγει περισσότερο μόνο για να περάσει στο ντίζελ;

Ντίζελ οχήματα που προσφέρονται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν επίσης προαιρετικά μια λύση με βενζινοκινητήρα χρεώνουν πιο ακριβά το ντίζελ. Φαίνεται ότι οι πετρελαιοκινητήρες κοστίζουν περισσότερο. Έτσι το αρχικό κόστος είναι υψηλότερο. Θα μπορούσε αυτό να αντισταθμιστεί από χαμηλότερο κόστος συντήρησης ή υψηλότερη υπολειμματική αξία; Ίσως.

Τέλος, φτάνουμε στην οδήγηση. Οι λάτρεις του ντίζελ πάντα αναφέρουν δύο πράγματα για τα αυτοκίνητα που τους αρέσουν περισσότερο. Πρώτον, η σχετικά υψηλότερη ροπή σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα με ατμοσφαιρικό κινητήρα. Για μένα αυτό δεν είναι θέμα. Όλοι οι πετρελαιοκινητήρες χρησιμοποιούν τώρα turbo, και η ροπή είναι απολαυστική και ωραία, αλλά και τα υπερτροφοδοτούμενα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα είναι επίσης ροπιάρικα. Η κίνηση του ηλεκτρικού κινητήρα από το υβριδικό θα προσθέσει επίσης ροπή στο όχημα, οπότε το πλεονέκτημα του πετρελαίου δεν είναι πολύ το απολύτως απαραίτητο. Επιπλέον, υπάρχουν τώρα υβριδικά turbo βενζινοκίνητα στην Αμερικάνικη αγορά.

ivridika b 1 2

Στη συνέχεια, οι υποστηρικτές των ντίζελ επικαλούνται τη μεγάλη οικονομία καυσίμου των πετρελαιοκινητήρων στους Αμερικάνικους αυτοκινητοδρόμους. Αυτό είναι ένα έγκυρο πλεονέκτημα των πετρελαιοκινητήρων. Θυμηθείτε, όμως, ότι το υβριδικό που κατασκευάζεται σήμερα έχει όλες τις βελτιώσεις αεροδυναμικής και αντίστασης κύλισης. Είναι ελαφρώς καλύτερη χιλιομετρική οικονομία που αξίζει τους συμβιβασμούς που έχουμε ήδη αναφέρει ότι οι πετρελαιοκινητήρες μας προσφέρουν.

Μετά από μια πιο προσεκτική ματιά το υβριδικό πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο δεν έχει νόημα τουλάχιστον στην Αμερικάνικη αγορά. Εάν χρειάζεστε οποιαδήποτε απόδειξη ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έσπρωχναν στο παρελθόν τα πετρελαιοκίνητα υβριδικά τώρα στρέφονται προς βενζινοκίνητα υβριδικά. Ρίξτε μια ματιά στα υβριδικά μοντέλα της  Volkswagen αλλά και της Volvo στην αμερικανική αγορά.

Γενικά όμως δεν υπάρχει κανείς πια που να αμφιβάλει ότι τα υβριδικά σώζουν χρήματα από την τσέπη του πελάτη σας και ειδικά τα plug in υβριδικά που έχουν ακόμη μεγαλύτερες μπαταρίες όπως θα δείτε και στο σχετικό Video που επιλέξαμε.

Του Π. Καραμπίλα

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΜΑΣ

FutureMobility.gr

Πύλη ενημέρωσης σχετικά με τις νέες τεχνολογίες που οδηγούν το Μέλλον της αυτοκίνησης

 

 

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου (ΙΔΕΕΑ)

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@futuremobility.gr

 

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter

 

Newsletter

Έγγραφή στο ΝewsLetter