Αρχιτεκτονικές κινητήριων μηχανών για ήπια Υβριδικά συστήματα (MHEV)

Οι κατασκευαστές συστημάτων OEM αυτοκινήτων και οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναλύουν και αξιολογούν αυτήν την περίοδο αρκετές σημαντικές αρχιτεκτονικές κινητήριων μηχανών για τα MHEV.

BSG = Belt-Driven Starter Generator- Μίζα - Γεννήτρια κινούμενη με ιμάντα     
ISG = Integrated Starter Generator – Ενσωματωμένη Μίζα - Γεννήτρια

Η ηλεκτρική μηχανή μπορεί να τοποθετηθεί, σε σχέση με τα άλλα εξαρτήματα του κινητήρα, σε πέντε βασικά σημεία:

mhev3

  • Ρ0. Η ηλεκτρική μηχανή συνδέεται με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης μέσω ενός ιμάντα, στον εμπρόσθιο άξονα (FEAD).
  • Ρ1. Η ηλεκτρική μηχανή συνδέεται απευθείας με τον στροφαλοφόρο άξονα της μηχανής εσωτερικής καύσης.
  • Ρ2. Η ηλεκτρική μηχανή είναι προσδεμένη στο πλάι (μέσω ιμάντα) ή είναι ενσωματωμένη μεταξύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) και του κιβωτίου ταχυτήτων. Η ηλεκτρική μηχανή αποσυνδέεται από το ICE και έχει την ίδια ταχύτητα του ICE.
  • Ρ3. Η ηλεκτρική μηχανή συνδέεται μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων. Η ηλεκτρική μηχανή αποσυνδέεται από το ICE και η ταχύτητα της είναι πολλαπλή της ταχύτητας του τροχού.
  • Ρ4. Η ηλεκτρική μηχανή συνδέεται μέσω ενός πλέγματος με γρανάζια στον πίσω άξονα του οχήματος. Η μηχανή αποσυνδέεται από το ICE και είναι τοποθετημένη στον οπίσθιο άξονα ή στην πλήμνη των τροχών.

Παρατηρήστε ότι οι αρχιτεκτονικές P0 και P1 δεν επιτρέπουν τη μηχανική αποσύνδεση της ηλεκτρικής μηχανής από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Από την άλλη πλευρά, οι διαμορφώσεις P2, P3 ή P4 αποσυνδέουν την ηλεκτρική μηχανή από τον κινητήρα μέσω συμπλέκτη.

Το κύριο πλεονέκτημα μιας ελαφριάς υβριδικής αρχιτεκτονικής P1, σε σύγκριση με την P0, είναι η αφαίρεση της κίνησης του ιμάντα. Αυτό σημαίνει ότι η απόδοση αυξάνεται λίγο  και η ροπή του ηλεκτρικού κινητήρα μπορεί να είναι υψηλότερη όσον αφορά το εύρος και την απόκριση (δεν υπάρχει πλέον ολίσθηση του ιμάντα).

Οι λειτουργίες (τρόποι λειτουργίας) που εκτελούνται από αυτή την ήπια υβριδική τροπολογία είναι παρόμοιες με εκείνες μιας διάταξης BiSG (P0), αλλά, γενικά, η P1 έχει δύο μεγάλα μειονεκτήματα:

  • Υψηλότερο κόστος και
  • μεγαλύτερη επίδραση στην υπάρχουσα αρχιτεκτονική του οχήματος.

Ως εκ τούτου, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και οι προμηθευτές συστημάτων δεν επενδύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενσωματωμένων λύσεων γενικής χρήσης με στροφαλοφόρο άξονα για εφαρμογές MHEV.

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΜΑΣ

FutureMobility.gr

Πύλη ενημέρωσης σχετικά με τις νέες τεχνολογίες που οδηγούν το Μέλλον της αυτοκίνησης

 

 

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου (ΙΔΕΕΑ)

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@futuremobility.gr

 

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter

 

Newsletter

Έγγραφή στο ΝewsLetter