Ήταν Οκτώβριος του 1997 όταν η Toyota έμπαινε στα αχαρτογράφητα «νερά» της υβριδικής τεχνολογίας με το Prius πρώτης γενιάς.
Η ιαπωνική φίρμα τότε τόλμησε και έκανε ένα βήμα που ίσως τότε δεν ήξερε που θα της έβγαινε, με το πρώτο υβριδικό Prius. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που έμελλε να φέρει την εταιρεία στην κορυφή με τα περισσότερα υβριδικά μοντέλα από ποτέ και να συνεχίζει να παίρνει το “αφρόγαλα” των πωλήσεων βελτιώνοντας και το ανθαρακικό της απότύπωμα. Στην ουσία το Prius ήταν ένα ηλεκτρικό όχημα μικρής εμβέλειας, λόγω της μικρής μπαταρίας, το οποίο όμως δε χρειάζονταν φόρτιση και που όπως τα ονομάζει σήμερα η εταιρεία είναι αυτοφορτιζόμενα.
Πρωτοποριακό και επαναστατικό παρόλο που τα ήταν ένα άσχημο αυτοκίνητο.
Σήμερα, 23 χρόνια μετά, η Toyota είναι ο ηγέτης στην υβριδική τεχνολογία και δηλώνει με την τεχνολογία αυτή ότι έχει όλη την εμπειρία και την τεχνογνωσία να περάσει και στα καθαρά ηλεκτρικά οχήματα. Και όπως συνηθίζουμε να λέμε εδώ στο ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ η «Υβριδική τεχνολογία αποτέλεσε τον προάγγελο της Ηλεκτροκίνησης»
Το Prius όμως είναι το μοντέλο – αστερισμός στην υβριδική τεχνολογία της Toyota και η εταιρεία για το πολύ πετυχημένο αυτό μοντέλο το έστειλε στον ουρανό.
Έτσι πριν 3 χρόνια η εταιρεία σε συνεργασία με έναν από τους κορυφαίους αστροφυσικούς του κόσμου, πήρε ονόματα από πρωτότυπα και τωρινά της μοντέλα και τα έδωσε σε 100 αστέρια, τα οποία σχημάτιζαν το περίγραμμα του Prius.
Σήμερα με το τελευταίας γενιάς Prius Hybrid που βγαίνει και σε έκδοση plug-in έχει μια ακόμη πιο έντονη παρουσία ειδικά στην Ευρωπαϊκή αγορά ιδιαίτερα στην Βρετανική άσχετα που δεν εισάγεται ως plug-in hybrid στην Ελλάδα. Ευχόμαστε με την εξάπλωση του Δικτύου φορτιστών να το δούμε να κυκλοφορεί στους Ελληνικούς δρόμους
https://www.youtube.com/watch?v=pU6MVhDu5v8