More

    Ποιες και πόσες υποδομές ηλεκτρικής φόρτισης και ανεφοδιασμού με υδρογόνο και φυσικό αέριο για τα επαγγελματικά οχήματα ζητά η ACEA;

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ζητεί δεσμεύσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με τις υποδομές φόρτισης για φορτηγά με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η ένωση δημοσίευσε νέα δεδομένα σχετικά με τον αριθμό των σημείων φόρτισης και τους σταθμούς ανεφοδιασμού με υδρογόνο (H2) που απαιτούνται για την επίτευξη των στόχων της ΕΕ για τα έτη 2025 και το 2030 σχετικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) για τα βαρέα οχήματα.

    Για τα σημεία φόρτισης των βαρέων ηλεκτρικών φορτηγών, η ACEA θεωρεί ότι πρέπει από τα σχεδόν μηδέν σημεία σήμερα να φτάσουμε σε περίπου 90.000 δημόσια σημεία φόρτισης κατά την επόμενη δεκαετία για να καταστεί δυνατή η μετάβαση στις οδικές μεταφορές με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα.

    Σύμφωνα με την ACEA, μέχρι το 2025 θα απαιτηθούν τουλάχιστον δημόσια 17.000 σημεία φόρτισης DC για τα ηλεκτρικά φορτηγά, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι μείωσης των εκπομπών CO2 στην Ευρωπαϊκή Ένωση (-15%). Η ACEA υπολόγισε επίσης την ισχύ φόρτισης και εκτιμά ότι 4.000 σημεία θα χρειαστεί να έχουν ισχύ φόρτισης μέχρι 100 kW, 11.000 έως 350 kW και 2.000 πάνω από 500 kW. Επιπλέον, υπάρχει ανάγκη για τουλάχιστον 20.000 σημεία φόρτισης σε χώρους αποθήκευσης.

    Οι αριθμοί αυτοί πρέπει να αυξηθούν σε τουλάχιστον 200.000 σημεία φόρτισης σε χώρους αποθήκευσης και σε 90.000 δημόσια σημεία φόρτισης συνεχούς ρεύματος μέχρι το 2030, το έτος που η ΕΕ επιδιώκει να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 30%. Για την ACEA απαιτούνται συνολικά 50.000 σημεία φόρτισης DC με ισχύ μέχρι 100 kW,  20.000 σημεία φόρτισης των 350 kW και αλλά τόσα με ισχύ άνω των 500 kW ισχύος μέχρι το 2030.

    Όσον αφορά τους σταθμούς ανεφοδιασμού με υδρογόνο που θα είναι δημόσια προσβάσιμοι, απαιτούνται τουλάχιστον 50 έως το 2025 και τουλάχιστον 500 έως το 2030.

    Το περασμένο έτος, η ΕΕ υιοθέτησε τα πρώτα της πρότυπα εκπομπών CO2 για τα βαρέα οχήματα, τα οποία θα ισχύουν από το 2025 (-15%) και το 2030 (-30%). Ο Henriksson,  Πρόεδρος του Συμβουλίου Επαγγελματικών Οχημάτων της ACEA και Διευθύνων Σύμβουλος της Scania, χαρακτήρισε αυτούς τους στόχους CO2 για τα φορτηγά “εξαιρετικά προκλητικά ορόσημα”, αλλά πρόσθεσε τη δέσμευση της βιομηχανίας να “φέρει στην αγορά έναν αυξανόμενο αριθμό φορτηγών μηδενικών εκπομπών στην αγορά”.

    Μέχρι σήμερα, η πλειοψηφία των φορτηγών που πωλούνται σήμερα στην Ευρώπη εξακολουθεί να κινείται με ντίζελ. Τα στατιστικά στοιχεία της ACEA αποκαλύπτουν τώρα ότι το 97,9% όλων των μέσων και βαρέων οχημάτων που πωλήθηκαν το 2019 λειτουργεί με ντίζελ, το 0,1% με βενζίνη, το 1,7% με φυσικό αέριο, το 0,2% είναι ηλεκτρικά και το 0,1%  είναι υβριδικά – ηλεκτρικά.

    Οι προβλέψεις για το 2030 είναι ότι θα πρέπει να τεθεί σε λειτουργία ένας στόλος περίπου 200.000 ηλεκτρικών φορτηγών στην ΕΕ για να επιτευχθεί ο στόχος για το CO2 που καθορίστηκε για το συγκεκριμένο έτος, εκτιμά η ACEA. Με περίπου 700 μεσαία και βαριά ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες (άνω των 3,5 τόνων) που πωλήθηκαν πέρυσι, αυτό σημαίνει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών φορτηγών θα πρέπει να αυξηθούν 28 φορές κατά τα επόμενα δέκα χρόνια.

    Χρησιμοποιώντας αυτούς τους αριθμούς, το υψηλόβαθμο στέλεχος της ACEA τόνισε: «Χρειάζεται επειγόντως η Ευρώπη να δεσμευτεί για την ανάπτυξη τουλάχιστον 37.000 σημείων φόρτισης, 50 σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο και 750 σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου που είναι κατάλληλα για βαρέα επαγγελματικά οχήματα ήδη από το 2025».

    charging acea2
     
    Θα πρέπει επίσης να καθοριστούν τεχνικά πρότυπα που αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχουν και οι απαραίτητες διαδικασίες τυποποίησης πρέπει να ξεκινήσουν αμέσως. Τέλος, οι επενδύσεις για τις υποδομές φόρτισης και ανεφοδιασμού θα απαιτήσουν σημαντική οικονομική και διοικητική υποστήριξη από την ΕΕ και τις εθνικές κυβερνήσεις. Ειδικότερα, οι μεταφορικές εταιρίες θα πρέπει να ενθαρρυνθούν για να επενδύσουν σε ιδιωτικούς και ημι-δημόσιους σταθμούς φόρτισης που θα είναι εγκατεστημένοι σε αποθηκευτικούς χώρους, σύμφωνα με την ACEA.

    Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) είναι η ένωση των 16 μεγάλων κατασκευαστών αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων στην Ευρώπη. Τα μέλη της που κατασκευάζουν επαγγελματικά οχήματα είναι η DAF Trucks, η Daimler Trucks, η Ford Trucks,η  IVECO, η MAN Truck & Bus, η Scania, η Volkswagen Commercial Vehicles και η Volvo Group.

    Του Αργύρη Κοτσιλιέρη

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα