More

    Γιατί αυτή η «αργοπορημένη» στροφή της Toyota προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Μεγάλες εταιρείες αυτοκινήτων είναι πιθανοί αερομεταφορείς στο μέλλον: Αυτό είδαμε ως δημοσιογραφική αποστολή στο πρόσφατο 2ήμερο Συνέδριο που βρεθήκαμε στις 5&6 Ιουλίου 2017 στη Κολωνία. Παίρνει πολύ χρόνο στις αυτοκινητοβιομηχανίες για να αλλάξουν κατεύθυνση, και χρειάζονται πολύ περισσότερο χρόνο για να ευθυγραμμιστούν σε μια νέα πορεία. Στις περισσότερες των περιπτώσεων εξετάζονται σοβαρά οι τάσεις του αγοραστικού κοινού, αυτό που λέμε αγορές και οι πιέσεις που ασκούν. Εξάλλου τέτοιες αλλαγές στις γραμμές παραγωγής μόνον εύκολες δεν μπορούν να χαρακτηριστούν αφού είναι χρονοβόρες και κοστοβόρες.

    Σε σχέση με τους διάφορους βαθμούς εξοπλισμού των αυτοκινήτων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο έχουν αρχίσει να παράγουν και να πωλούν οχήματα που συνδέονται στην πρίζα (plug-in), είτε για μερική κάλυψη της διαδρομής τους είτε για όλη τους τη διαδρομή.

    Π. Καραμπίλα Τεχν. Μηχ. Οχημάτων
    Μου έκανε πάντα εντύπωση πως μία εταιρεία σαν την Toyota, αυτή που πρώτη με την υβριδική τεχνολογία αποτέλεσε τον προάγγελο των ηλεκτρικών οχημάτων, γιατί δεν πέρασε ποτέ σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά προτίμησε την τεχνολογία αυτοκινήτων υδρογόνου ή αλλιώς κυψελών καυσίμου (Toyota Mirai και το Lexus LF-FC). Το θέμα άξιζε διερεύνησης γιατί έστω και καθυστερημένα η Toyota τελικά έκανε την στροφή!

    Όλοι οι άλλοι εκτός από την Toyota.

    Η ιαπωνική εταιρεία που δεν είναι μόνο ένας από τους τρεις μεγαλύτερους κατασκευαστές στον κόσμο, αλλά και ο πιο κερδοφόρος από τους τρεις, αρνήθηκε να αναπτύξει ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας (BEV) για δύο δεκαετίες τώρα.

    Η Toyota έχει σταθερά, με συνέπεια και συνεχώς αναφέρει ότι τα οχήματα υδρογόνου (με κυψέλες καυσίμου) ήταν ένας καλύτερος τρόπος για οχήματα με μηδενικές εκπομπές, λόγω του γρήγορου ανεφοδιασμού τους και των δυνατοτήτων διάνυσης μεγάλων αποστάσεων.

    Και ως η μεγαλύτερη εταιρεία αυτοκινήτων της Ιαπωνίας, η Toyota τοποθετήθηκε στην πρωτοπορία της πίεσης της Ιαπωνικής κυβέρνησης για μια «οικονομία υδρογόνου» στην οποία το αέριο καύσιμο θα χρησιμοποιείται όχι μόνο για την προώθηση των αυτοκινήτων, αλλά και για την τροφοδοσία βιομηχανικών εγκαταστάσεων, θέρμανσης κατοικιών κ.α.

    Στη συνέχεια, πέρυσι, «έσκασαν» τα νέα που έλεγαν ότι όχι μόνο η εταιρεία ξεκίνησε ένα project ανάπτυξης και πώλησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μέχρι το 2020, αλλά στην ομάδα του project θα ήταν επικεφαλής ο πρόεδρος Akio Toyoda.

    2012 Toyota RAV4 EV, Newport Beach, Καλιφόρνια, Ιούλιος 2012

    2012 Toyota RAV4 EV, Newport Beach,
    Καλιφόρνια, Ιούλιος 2012

    Πολλοί υποστηρικτές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είδαν τα νέα ως αποδεικτικά στοιχεία ότι η Toyota τελικά, με καθυστέρηση έφτασε στα αισθήσεις της και αναγνώρισε τι ήταν προφανές: Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρειάζονταν λιγότερες επενδύσεις σε υποδομές σε σύγκριση με την κάλυψη του κόσμου με ακριβούς σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου.

    Αυτό συνέβη πριν από τις συζητήσεις σχετικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά μίλι για τα οχήματα κυψελών καυσίμου σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες, στα οποία τα οχήματα υποφέρουν εκτός και αν όλο το ηλεκτρικό ρεύμα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

    Υπάρχει ένας πολύ διαφορετικός τρόπος να εξετάσουμε την απόφαση της Toyota να προχωρήσει στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες, που όπως είπαμε δεν έχει αποδειχτεί και ο υποστηρικτής τους.

    Η πρόσφατη έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης 21-28 Απριλίου, είχε τελικά να επιδείξει πολύ περισσότερα plug-in υβριδικά και concept ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σχέση με τα οχήματα παραγωγής από ό, τι οποιαδήποτε άλλη Αμερικανική ή Ευρωπαϊκή έκθεση μέχρι σήμερα.

    Η απόφαση για την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αντανακλά την «αγωνία» της Toyota, δήλωσε λίγο πριν ανοίξει τις πύλες της η έκθεση, το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters σε μια ανάλυση ειδήσεων και εξακολουθεί να αντιτίθεται σε αυτό που η εταιρεία πιστεύει ότι είναι ο καταλληλότερος και αποτελεσματικότερος τρόπος μετάβασης σε οχήματα με μηδενικές εκπομπές.

    Τελικά η εταιρεία έλαβε την απόφαση μόνο λόγω της αγοράς της Κίνας.

    Το Toyota RAV4 EV 2012 στο EVS-26, Los Angeles, Απρίλιος 2012

    Το Toyota RAV4 EV 2012 στο EVS-26,
    Los Angeles, Απρίλιος 2012

    Η Toyota δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη στην Κίνα έναντι των άλλων δύο μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών, της General Motors και του Group της Volkswagen.

    Ενώ προσπάθησε να διαδώσει τα καταξιωμένα υβριδικά αυτοκίνητά της, συμπεριλαμβανομένου του μοντέλου Prius Halo, είχε απλώς μέτρια επιτυχία και οι πωλήσεις της Toyota παρέμειναν περιορισμένες, σε αυτές πριν από λίγα χρόνια, σε μια ιδιαίτερα έντονη περίοδο πολιτικής σύγκρουσης μεταξύ Κίνας και Ιαπωνίας.

    Η κινεζική κυβέρνηση κατέστησε σαφές ότι όχι μόνο επιθυμεί να κατασκευαστούν εκεί αυτοκίνητα που θα πωλούνται στη χώρα, αλλά αναμένει επίσης ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα βάλουν περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους της.

    Πολύ περισσότερα, και πιο γρήγορα: 12 τοις εκατό των πωλήσεων τους μέχρι το 2020, στην πραγματικότητα.

    Κάθε εταιρεία που τα πουλάει στην Κίνα τώρα και θα τα αναπτύσσει και η Toyota πρέπει να ακολουθήσει το παράδειγμά τους, ανεξάρτητα από το πώς φαίνεται μία τέτοια προοπτική.

    2017 Toyota Prius

    Έτσι, παρά τις δηλώσεις του προέδρου του, Takeshi Uchiyamada, γνωστού ως «πατέρας του Prius», ότι ένα ηλεκτρικό όχημα ήταν χρήσιμο «μόνο ως αυτοκίνητο που εξυπηρετεί στη γειτονιά», η εταιρεία δεν έχει άλλη επιλογή αν θέλει να στοχεύσει τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Εξάλλου το έδειξε σε πειραματικό επίπεδο με το i-Road πριν 2 χρόνια.

    Μην θεωρείτε ότι η Toyota έχει «πιστέψει» στα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

    Δεν έχει τέτοιου είδους «πιστεύω», αν βασιστεί κανείς στις δηλώσεις των στελεχών της στην έκθεση της Σαγκάης. Είναι πολύ δύσκολο όμως να πάει κανείς μόνος του κόντρα στο ρεύμα του ποταμού όταν η μεγαλύτερη παγκοσμίως αγορά της Κίνας πιέζει, όταν διάφορα άρθρα στο διαδίκτυο είδαν το φως της δημοσιότητας διαμορφώνοντας την άποψη για την αποτυχία διείσδυσης των οχημάτων κυψελών καυσίμου λόγω κυρίως υποδομών και ειδικά μετά το ναυάγιο της συνεργασίας με την Tesla.

    IQ EV

    Αυτά τα 2 μοντέλα είναι στο επίσημο site και μπορείτε να τα δείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο αν και το IQ EV έχει πρωτοπαρουσιαστεί το 2011 και τα πρώτα videos κυκλοφορούν στο Youtube από τότε.
    http://www.toyota-global.com/innovation/environmental_technology/electric_vehicle/

    Ποιο θα είναι άραγε το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Τoyota;

    Δείτε το σχετικό video

    https://www.youtube.com/watch?v=iKyB95XjpMM

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα