More

    Τελικά το Φυσικό Αέριο είναι ασφαλές! Μια είδηση με δύο μεταφράσεις για το καμένο λεωφορείο CNG [Video]

    Μέγεθος κειμένου-+=
    Μέγεθος κειμένου-+=

    Πυρκαγιά ξέσπασε το Σάββατο το μεσημέρι 09/06/2018 σε αστικό λεωφορείο της ΕΘΕΛ στη διασταύρωση των οδών Αχαρνών και Νιρβάνα.

    Στο σημείο έσπευσαν άμεσα πέντε οχήματα της Πυροσβεστικής με 15 πυροσβέστες, ενώ ο κόσμος είχε κατέβει ήδη από το λεωφορείο, χωρίς να υπάρξει κάποιος τραυματισμός!

    Από την φωτιά προκλήθηκαν υλικές ζημιές στο λεωφορείο και σε δύο αυτοκίνητα τα οποία ήταν παρκαρισμένα στο σημείο.

    Άλλο ένα λεωφορείο καίγεται στην Αθήνα Άλλο ένα λεωφορείο καίγεται στην Αθήνα Άλλο ένα λεωφορείο καίγεται στην Αθήνα Άλλο ένα λεωφορείο καίγεται στην Αθήνα

    Η ιστορία των “πράσινων” λεωφορείων

    Τα «πράσινα» λεωφορεία που δρομολόγησε ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ), άρχισαν να κυκλοφορούν στους δρόμους της πρωτεύουσας στις 7 Οκτωβρίου του 2001. Τα νέα οχήματα φυσικού αερίου θεωρήθηκαν πως είναι τα πλέον ασφαλή, οικονομικά και φιλικά προς το περιβάλλον, σε σχέση με τα τότε υπάρχοντα οχήματα μαζικής μεταφοράς.

    Αποτέλεσαν τα πρώτα αντιρρυπογόνα μέσα μεταφοράς, καθώς οι εκπομπές τους ήταν και συνεχίζουν να είναι κατά 50% μειωμένες σε οξείδια του αζώτου, σε σχέση με τις εκπομπές των λεωφορείων με συμβατικούς πετρελαιοκινητήρες. Ο κινητήρας φυσικού αερίου είναι πολύ πιο αθόρυβος και έχει λιγότερους κραδασμούς από έναν αντίστοιχο πετρελαιοκινητήρα και καίει Φυσικό Αέριο ή αλλιώς CNC –  Compressed natural Gas δηλ. μεθάνιο CH4.

    Για όσους δεν γνωρίζουν τα πράσινα λεωφορεία απορροφούν κατά 70% την ηλιακή ακτινοβολία, σε αντίθεση με τα τότε υπάρχοντα, των οποίων η απορροφητικότητα δεν ξεπερνούσε το 30% να σκεφτεί κανείς τι μπορεί να σημαίνει αυτό σε οικονομία θέρμανσης και ψύξης. Ήταν εφοδιασμένα με σύστημα τηλεματικής.

    Τα «πράσινα» λεωφορεία έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν περίπου 90 επιβάτες -32 καθήμενους και 58 όρθιους. Διαθέτουν κλιματισμό, σύστημα επιγονάτισης για την ευκολότερη πρόσβαση ηλικιωμένων και παιδιών, ενώ στη μεσαία θύρα μπορούν να δεχτούν ράμπα για τη διευκόλυνση της ασφαλούς πρόσβασης ατόμων με ειδικές ανάγκες.

    Ήταν μια πολιτισμική επανάσταση η προμήθειά τους για τα δεδομένα της εποχής. Σήμερα λίγοι θα έδιναν σημασία στο αυτονόητο.

    Το ατύχημα στο δρόμο έχει τουλάχιστον έναν από τους ακόλουθους 3 παράγοντες

    • Το οδόστρωμα (ολισθηρότητα, κλίση, κλπ)
    • Τον άνθρωπο (Υπερβολική ταχύτητα, λάθος χειρισμός, κλπ)
    • Το όχημα (με την συντήρησή του)

    Για ένα τέτοιο ατύχημα πυρκαγιάς σε μεταφορικό μέσο, είναι σημαντικό το γεγονός ότι δεν υπήρξαν ανθρώπινα θύματα – ούτε καν τραυματισμοί. Ως Ινστιτούτο (που η επιστημονική του ομάδα διενεργεί πραγματογνωμοσύνες) έχουμε υπάρξει υποστηρικτές των εναλλακτικών καυσίμων, έχουμε πιστοποιήσει πάνω από 1.000 τεχνίτες Αερίων καυσίμων και έχουμε δημοσιεύσει δεκάδες άρθρα στην εφημερίδα “Το Συνεργείο” για την ασφάλεια και την οικονομία στην τσέπη του πελάτη.

    Συνεχίζουμε να πιστεύουμε από τις ήδη πρώτες δημοσιευμένες εικόνες ότι είναι απόλυτα φυσιολογικό όπως κάηκε το όχημα, ότι δεν υπήρξε κάποια έκρηξη και το σύστημα του Φυσικού Αερίου λειτούργησε υποδειγματικά όπως έχουν σχεδιαστεί εξάλλου τέτοια συστήματα.

    Έχοντας  κάνει και την πρώτη πιλοτική μετατροπή σε φορτηγό Mercedes Actros (Διαβάστε εδώ)  το 2015 σας λέμε ότι έχει καεί ο χώρος του κινητήρα με τις δεξαμενές στην οροφή του λεωφορείου, η οποία στο τέλος και υποχώρησε προς το εσωτερικό. Υπάρχουν όμως περιοχές όπως μπορείτε να δείτε από την μεσαία πόρτα και μπροστά που είναι ανέπαφες εσωτερικά εξωτερικά.

    Αυτό σηματοδοτεί ένα πιθανό βραχυκύκλωμα από το χώρο του κινητήρα στο πίσω μέρος μέχρι και τις δεξαμενές στην οροφή. Δυστυχώς με την οικονομική κρίση που μαστίζει την χώρα μας τα τελευταία 10 χρόνια, έχουμε ακούσει πολλά για την έλλειψη ανταλλακτικών και την πλημμελή συντήρηση που συμβαίνει στον ΟΑΣΑ με πολλά λεωφορεία ακινητοποιημένα από βλάβες και η επιχείρηση να μετράει  συνολικά 5 καμένα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία από το περασμένο Δεκέμβριο.

    1. το Δεκέμβριο του 2017 στην λεωφορειακή γραμμή 608 Γαλάτσι-Νεκροταφείο Ζωγράφου,
    2. ένα ακόμη τον Ιανουάριο του 2018 με έκρηξη του κινητήρα παρακαλώ στην οδό Πατησίων,
    3. ένα ακόμη τον Απρίλιο του 2018 στην  γραμμή Express Χ96 Πειραιάς – Αεροδρόμιο
    4. άλλο ένα το Μάιο του 2018, αυτή τη φορά στη Νίκαια
    5. Και στις 9 Ιουνίου άλλο ένα λεωφορείο τούτη τη φορά με Φυσικό Αέριο – CNG

    Αν όλα αυτά τα περιστατικά δεν καταδεικνύουν έλλειψη συντήρησης τότε αν μη τι άλλο, τι μπορεί να σημαίνουν; – Ο στόλος των αστικών συγκοινωνιών δείχνει αποδεκατισμένος τη στιγμή που διαφημίζουν την παροχή δωρεάν Internet στα μέσα μαζικής μεταφοράς

    Εξάλλου σε δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ» που χαρακτήριζε Κινούμενες «βόμβες» τα λεωφορεία μόλις τον Ιανουάριο του 2018, προκύπτει πως από ένα σύνολο 2.023 λεωφορείων που έχουν απομείνει στην ΟΣΥ, καθημερινά βγαίνουν στους δρόμους της Αθήνας για εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου μόλις 850-900! (κάτι λιγότερο από 50%).

    Εξάλλου πολλές οι καταγγελίες που έχουν ακουστεί μέχρι σήμερα κάποιοι οδηγοί του ΟΣΥ και της ΕΘΕΛ τα θεωρούν ζημιάρικα αφού χαλάνε πιο εύκολα. Ας μην ξεχνάμε όμως ότι είναι κινητήρες Φυσικού Αερίου με σύστημα ανάφλεξης – κοινώς μπουζί.

    Εδώ βέβαια δεν κάνουμε πραγματογνωμοσύνη αλλά μια πρώτη εκτίμηση από αυτό που βλέπουμε. Παραμένουμε θερμοί υποστηρικτές των εναλλακτικών καυσίμων και πιστεύουμε ότι ακόμη και σε μια τέτοια περίπτωση όλα ακολούθησαν το αναμενόμενο σενάριο διαρροής και ανάφλεξης  του Φυσικού Αερίου, χωρίς να συμβεί το παραμικρό δυσάρεστο.

    Εξάλλου κάθε μέρα δεν είναι ευθύνη του καυσίμου. Αντίθετα, το Φυσικό Αέριο αποκτά νέους οπαδούς αφού το ενημερωμένο κοινό από την μια μεριά και οι πιστοποιημένοι εγκαταστάτες Αεριοκίνησης από την άλλη, συνεχίζουν να μετατρέπουν βενζινοκίνητα οχήματα σε οχήματα διπλού καυσίμου με επιτυχία έχοντας ξεπεράσει συνολικά τις 750.000 οχήματα.   

    Get connected

    Έρχεται σύντομα!

    Τι λέει ένας πιστοποιημένος επισκευαστής με συνεργείο στην Φθιώτιδα  σε συνέντευξη που παραχώρησε στην Τεχνική εφημερίδα “το Συνεργείο”;

    Για το ιστορικό της σύμβασης των προβληματικών λεωφορείων, τις εγγυητικές και πως αυτές επεστράφησαν με ζημιά της εταιρείας (σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα) διαβάστε εδώ!

    Ακόμη διαβάστε μια μέρα πριν το τελευταίο ατυχές συμβάν τι γράφαμε για τις “Yπέργηρες οι συγκοινωνίες στην πόλη της Αθήνας

    Τυχαίο;

     

    Τελευταία Άρθρα

    spot_img

    Δημοφιλή Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα